matematykaszkolna.pl
matematyka szybka powtórka tośka: muszę to zrobić na jutro, pomoże ktoś błagam! zapisz w jak najprostszej postaci. a) 1 + log25 − log210 =
 1 
b) 2log33 + log3

+ log39 =
 9 
15 lis 20:46
sushi_ gg6397228: wzory znamy ?
15 lis 20:47
tośka: no niby tak ale jak ogarnia mnie panika jak teraz to marnie będzie ^^
15 lis 20:49
Garth: 1 = log22
15 lis 20:51
tośka: ok zrobimy tak, ja to rozwiąże, napisze tu. jeżeli będą błędy wytłumaczycie mi dobrze? emotka
15 lis 20:52
sushi_ gg6397228: https://matematykaszkolna.pl/strona/218.html przygladamy się ściądze zamieniamy "1" na logarytm przy podstawie "2" a potem mamy dodawanie i odejmowanie wzór "6" i "7" do boju
15 lis 20:52
tośka:
 5 1 
przykład a) = 1 + log2

= 1 + log2

= 1 + (−1) = 0
 10 2 
15 lis 20:58
Garth: tośka, bardzo dobry pomysl.
15 lis 20:58
tośka: robię b)
15 lis 20:58
tośka: moment bo pierwiastek wprawił mnie w mega zamieszanie
15 lis 21:03
Garth: Zauwaz, co stoi bezposrednio przed tym logarytmem i zastanow sie, co mozna z tym zrobic.
15 lis 21:04
5-latek: no to np tak 2log33=log3(3)2=
15 lis 21:04
tośka: wyszło mi 1
15 lis 21:05
tośka:
 1 1 
a zrobiłam to tak log332 + log3

+ log33 = log33 + log3

+ log33 = log3
 9 9 
 1 
(3 *

* 9) = log33 = 1
 9 
15 lis 21:06
5-latek: Napisz tu cale obliczenie OK?
15 lis 21:07
tośka: 2 przeniosłam jako potęgę 3 pod pierwiastkiem − czego skutkiem pierwiastek sie usunął
15 lis 21:07
tośka: tam 3 brakuje w pierwszej linijce na końcu
15 lis 21:07
krystek: ok
15 lis 21:08
tośka: czyli dobrze?
15 lis 21:10
5-latek: Witaj Krystek emotka emotka . JUtro mam od 13 weekend emotka
15 lis 21:11
5-latek: A jakbys miala tylko dodawac to log3(3)2= ile
 1 
log3

= ile.....
 9 
log39= ile ....
15 lis 21:13
krystek: To miłego weekenu emotka
15 lis 21:14
tośka: yyy momento
15 lis 21:15
5-latek: dziekuje i Tobie rowniez zycze emotka emotka
15 lis 21:15
tośka: ostatnie = 2 pierwsze = 1 a środkowe = −3
15 lis 21:17
5-latek: A srodkowe zle . Licz jeszcze raz .
 1 
Z definicji logarytmu dojakiej potegi musisz podniesc 3 zeby dostac

?
 9 
15 lis 21:20
tośka: logicznie myśląc 3 do potęgi 2 daje 9, a tu jest odwrotność więc −2
15 lis 21:21
tośka: i wtedy wynik wyjdzie taki sam jak wcześniejszą metodą gdy użyłam mnożenia
15 lis 21:22
krystek: zad2 z godz20:46 log33=1 i koniec
15 lis 21:24
tośka: tylko ja się uczę przy okazji i powtarzam wiem, że niektórzy zrobiliby to w 1 minute może 2.. ja do tych osób nie należę
15 lis 21:26
5-latek:
 1 
Dobrze =−2 Tutaj nalezy skorzystac ze wzoru a−n=

 an 
 1 1 
Wiec z tego wzoru mamy

=

=3−2
 9 32 
I teraz dodaj te logarytmy tutaj i napisz wynik emotka
15 lis 21:26
tośka: no 1 tak jak przy mnożeniu
15 lis 21:27
tośka: ej czekajcie ja źle zrobiłam b...
15 lis 21:29
tośka: a nie jest ok ^^ jejku już za dużo tego
15 lis 21:30
5-latek: Zrobilas dobrze . ma byc wynik1 . Tylko obliczylas to 2 metodami emotka
15 lis 21:31
tośka: to mogę jeszcze jedno zadanie? tylko w nim kompletnie nic nie rozumiem i nie umiem więc prooosze o wyrozumiałość i cierpliwość! emotka
15 lis 21:32
5-latek: no to dawaj . Moze sie rozwiaze emotka
15 lis 21:33
tośka: Kochani jesteście emotka Co jest bardziej prawdopodobne: a) W rzucie dwiema kostkami wyrzucenie sumy oczek podzielnej przez 4, czy W rzucie czterema monetami wyrzucenie więcej orłów jak reszek? (uzasadnij)
15 lis 21:36
Hugo: Ale ja ci współczuje w weekend matme ;x odpwiedzę twe psora..... z bejsbolem
15 lis 21:37
tośka: dam rade ^^ do matury się uczę gorzej z fizyką i biologią bo zdaje roz i tu jest zabawnie
15 lis 21:38
5-latek: Toska > Tutaj Mila albo Krystek Ci pomoze . OK?emotka Jeszce tego nie powtorzylem
15 lis 21:38
bezendu: Rzut dwiema kostkami: Ω=36 A= { (1,3),(2,2),(2,6),(3,1),(3,5),(4,4),(5,3),(6,2),(6,6) },A=9
 9 1 
P(A)=

=

 36 4 
monety zostawiam Tobie emotka
15 lis 21:39
tośka: a jak ich złapie? emotka
15 lis 21:39
tośka: yyyy czeeekaj bo ja nawet wzorów nie znam hahahaha xd ale spróbuje
15 lis 21:40
Hugo: :3 Ja ROZSZ: bio chem mat ang Chcę: bio 90, chem 85, mat 95, ang 90 Prawdopodobnie bio 60 chem 30 mat 90 ang 75 // Ale i tak największy wyczyn to jest 30% polski żeby stać się zwycięscą ! Hmmmm fizyka? ... gg: 43459476 napisz teraz emotka
15 lis 21:41
tośka: Ω =24=16 B=(0000)(000R)(00R0)(R000)(0R00) B=5
 5 
P(B)=

tak jakoś rozpisałam to chyba w głupi sposób ale ja nawet tego sie
 16 
jeszcze nie uczyłam ^^
15 lis 21:43
Hugo: bezendu Jak to tu wgl tak z ciekawości, dajecie pomoc za free, hosting utrzymuje sie z reklam ~30zł/miesiac .... Strzelam że macie tu wolontariat, chce wam/Ci sie? Oczywiście pochwalam wszystko to co tu robicie, ta strona dużo daje.
15 lis 21:44
tośka: nie mam gg xd ja zdaje angielski roz no i bio z fizyka polski podstawa matma tez ale fizykę po angielsku pisze ^^
15 lis 21:45
bezendu: emotka czyli P(B)>P(A) emotka
15 lis 21:45
tośka: z matmy jak zdam będzie cud xd
15 lis 21:45
tośka: jeee rozumiem dziękuję <3
15 lis 21:46
bezendu: Tak chcę mi się robić zadania, bo w tym roku piszę maturę i nie czerpię z tego żadnych korzyści oprócz satysfakcji emotka
15 lis 21:46
tośka: ja z matematyki jedynie ubóstwiam stereometrie planimetrie trygonometrie i funkcje ^^ reszta z daleka ode mnie
15 lis 21:48
Hugo: Co jest bardziej prawdopodobne: a) W rzucie dwiema kostkami wyrzucenie sumy oczek podzielnej przez 4, czy W rzucie czterema monetami wyrzucenie więcej orłów jak reszek? (uzasadnij) Obliczamy P(A) i P(B) *Asuma={4,8,12} A={13,31,22,53,35,44,26,62,66} |A|=9 |Q|=36Wariacja z powt B={rrrr,rrro,rorr,orrr,rror} Q=|16| P(A) = 9/36 P(B) = 5/9 P(A) < P(B) cnw, napiszesz do mnie na gg?
15 lis 21:50
Hugo: PB) = 5/16 .. je*ło mi sie Q z części 'A'
 
nawias
4
nawias
nawias
2
nawias
 
W
  
15 lis 21:52
bezendu: @Hugo co Ty stworzyłeś ? To jest zły zapis ! To nie mają być liczby tylko: (liczba oczek na pierwszej, liczb oczek na drugiej)
15 lis 21:53
tośka: dziękuje Hugo emotka z tym gg do mnie piszesz?
15 lis 21:53
tośka: teraz juz nie rozumiem
15 lis 21:54
bezendu: patrz post 21:39 masz krok po kroku zrobione emotka
15 lis 21:55
tośka: to dlaczego zapis Huga jest zły?
15 lis 21:56
bezendu: On zapisał A={13,31...} a to nie mają być jakieś liczby tylko możliwości jakie otrzymasz na rzucie kostką
15 lis 21:57
Hugo: A 'A' wyszło ci to samo to nie wiem o co ci chodzi: Rzucamy dwoma kostkami; i ma być suma podzielna przez 4 czyli musi nam wyjść suma: 4,8,12 aby tak się stało muszą paść: A={13,31,22,53,35,44,26,62,66} |A|=9 B − Interesują nas 5 przypadków tak by orłów było > reszek czyli: max orłów x4 lub z przewagą dwóch 3 do 1 <= ale tu może cyrkulować. B={rrrr,rrro,rorr,orrr,rror} tego mamy 5 A, Ω wychodzi nam 2 do potęgi 4 czyli 16... Można sb rozrysować na karteczce : * W − Wariacja z powtórzeniami V − W. bz powtórzeń P? tu się nie stosuje ale permutacja C − kombinatoryka 1/4 < 5/16 A więc? Tak Tosia napisz na gg proszę : )
15 lis 22:00
tośka: dobrze. pomyślę dłużej rozgryzę jeszcze raz dziękuję, zazdroszczę, że tak rewelacyjnie rozumiecie matme
15 lis 22:01
bezendu: Ale nie rozumiesz, że masz źle wypisane możliwości ? ! (1,3) to zapisujemy tak, a Ty piszesz jakieś 13, to nie oznacza, że w pierwszym rzucie mam 1 a w drugim 3... I to jest błąd
15 lis 22:02
Hugo: No tak ! ! ! ! ! Można też tak zapisać −.− Z uproszczeniem. Kwestia estetyki. Na lekcji ci sie czepiają ale na maturze aż tak źle nie jest. Proszę [C[bezendu] : A={(1,3),(3,1),(2,2),(5,3),(3,5),(4,4),(2,6),(6,2),(6,6)} |A|=9 Co masz przyjacielu z matmy? i ile ci wychodzi aktualnie z mat rozsz zapewne ćwiczyłeś
15 lis 22:03
bezendu: 5 mam emotka Nie liczę ile % ja robię zadania i których nie umiem wstawiam na forum emotka
15 lis 22:04
tośka: pobieram gg specjalnie dla Ciebie nie chwaląc się ja mam 3
15 lis 22:06
Hugo: : * ja miałem dopa teraz − dst bo rodzice.. %o są ważniejsze niż ocena albowiem tylko one odzwierciedlają różnicę poziomów uczniów w danych szkołach ponieważ ocena jest zależna do poziomu nauki wykładanych w szkole oraz chęci ucznia. z podstawy mam zawsze 95 + tam jest dodawanie, odejmowanie, dzielenie i czasem mnozenie. z rozsz ~90 zależy co sie trafi
15 lis 22:07