przedział
sarna: czy zbiór punktów {1,2,3,4,5} mogę zapisać jako [1,5]
15 lis 20:05
gimnazjalista: nie
15 lis 20:05
Saizou :
co nie

n={1,2,3,4,5} jest równoznaczne z zapisem n∊[1,5] i n∊N
15 lis 20:08
gimnazjalista: uczę się do konkursu i widziałem ze [1,5] jest to przedział więc jest nieskończenie dużo licz w
nim
15 lis 20:09
Saizou : ale zobacz co ja napisałem n∊[1,5] i n∊N
15 lis 20:11
gimnazjalista: ale sarna żadnych warunków nie dała
równie dobrze można zapisać, że a=√2∊Wymiernych bo a∊W i a∊NW
15 lis 20:13
Saizou :
takie pytanie jeszcze dla ciebie gimnazjalisto, co oznaczają przedziały
a) [a,b]
b) <a,b>
c) (a,b)
15 lis 20:14
5-latek: Ale sarna nie napisal/la tego tylko przedzial obustronnie domkniety zostal zapisany wiec
gimnazjalista ma racje
15 lis 20:14
gimnazjalista: a i b to samo c) to samo co a) i b) tylko bez liczb a i b
15 lis 20:15
Saizou : w to nie wątpię że gimnazjalista a rację, ja tylko pokazałem jak zapisać to w innej
postaci
15 lis 20:16
Saizou :
15 lis 20:18
5-latek: Gimnazjalista
√2 nie nalezy do liczb wymniernych

Zwracaj baczna uwage na takie zapisy oK?
15 lis 20:20
Saizou : no to może niech gimnazjalista zaprezentuje dowód że liczba √2 jest niewymierna
15 lis 20:21
5-latek: Saizou MIalem to samo napisac teraz
15 lis 20:22
Saizou :
15 lis 20:24
gimnazjalista: | | p | |
muszę udowodnić, że nie mogę √2 zapisać jako ułamek |
| , albo łatwiej, że mogę tak |
| | q | |
zapisać i powinna wyjść mi sprzeczność
15 lis 20:24
gimnazjalista: tak nam pokazywał naucz matematyki, że tak dowodzimy (robimy dowody)
15 lis 20:26
Saizou : dokładnie, tylko dodaj jeszcze 'obwarowania' co do p i q
15 lis 20:26
15 lis 20:26
Trivial:
Proponuję zapis { 1, 2, .., 5 }. Jest standardowy i niewieloznaczny.
15 lis 20:27
Saizou : i pamiętaj żeby zachować formę dowodu
15 lis 20:27