matematykaszkolna.pl
podzielnosc zadanie: wykaz, ze jezeli para liczb naturalnych (m, n) jest rozwiazaniem rownania m1 +n1=71, to liczba m+n jest podzielna przez 4.
 1 1 1 
m1 +n1=71=

+

=

 m n 7 
m+n 1 

=

mn 7 
7(m+n)=mn ale jak wykazac podzielnosc m+n przez 4?
1 sie 12:55
Vax: mn = 7(m+n) ⇔ (m−7)(n−7) = 49
1 sie 13:03
zadanie: mn−7m−7n+49=49 m(n−7)=49−49+7n
 49 49 7n 
m=


+

dobrze?
 n−7 n−7 n−7 
1 sie 14:54
zadanie: ?
1 sie 15:14
zadanie: czy chodzilo o cos innego?
1 sie 16:18
ICSP: skoro m n są naturalne to ich suma oraz różnica także. Rozpisz wszystkie możliwe przypadki. Chyba że Vax ma lepszy pomysł emotka
1 sie 16:25
Vax: W sumie tak Mamy mn = 7(m+n), jeżeli m,n byłyby różnej parzystości to sprzeczność, bo 2 | mn oraz 2 nie dzieli 7(m+n), jeżeli m,n byłyby nieparzyste to analogiczna sprzeczność, więc m,n są parzyste. Teraz nie może być tak, że jedna z nich jest podzielna przez 4 a druga nie, bo wtedy 8 | mn ale 8 nie dzieli m+n, więc albo obie są podzielne przez 4, wtedy ich suma dzieli się przez 4, albo obie są parzyste i niepodzielne przez 4, dla których suma również jest podzielna przez 4 emotka
1 sie 16:46
Mila:
1 1 1 

=

+

suma 2 ułamków prostych
7 7*8 8 
 1 
wykazać, że to jeden tylko sposób rozkładu

na sumę 2 ułamków prostych.
 7 
Rozwiązać w N równanie
 7m 
n=

 m−7 
1 sie 17:21
zadanie: za bardzo tego nie rozumiem ale juz trudno
1 sie 17:40
Mila: Rozwiąż równanie , mam pomóc?
1 sie 17:44
Mila: Napisz czego nie rozumiesz.
1 sie 18:27
ICSP: Mila jak zrobiłaś to zadanie : https://matematykaszkolna.pl/forum/208601.html
1 sie 18:52
Mila: Do ICSP Nie bardzo potrafię jasno wytłumaczyć, intuicja, stwierdziłam, że ma być symetryczna względem OY, f(0)=0, może są inne funkcje o tej własności. Myślę dalej, jeśli będę miała konstruktywne przemyślenia, to Ci Napiszę. Nie pamiętam tego ze studiów i nie mam żadnej książki z tą teorią. We wrześniu będę miała możliwość porozmawiać z kompetentną osobą.
1 sie 19:10
zadanie: doprowadzilem to rownanie do takiej postaci 7(m+n)=mn ale jak wykazac podzielnosc m+n przez 4? bo jak wymnoze i wyciagne przed nawias n to bedzie: 7m+7n−mn=0 n(7−m)=−7m
 −7m 7m 
n=

=

; m≠7 czyli tak jak rownanie wyzej ale nie potrafie go rozwiazac
 7−m m−7 
1 sie 19:13
Trochę umiem matematykę : A dlaczego (m−7)(n−7)=49 proszę o odpowiedz emotka
1 sie 19:15
zadanie: moge prosic o pomoc?
1 sie 19:33
Mila:
 7m−49+49 
n=

, n,m∊N, i m≠7
 m−7 
 7(m−7)+49 
n=

 m−7 
 49 
n=7+

 m−7 
 49 
n będzie liczbą naturalną, jeśli

∊N
 m−7 
1)m−7=1⇔m=8 i n=7+49=56 mamy parę(m,n)=(8,56) wtedy 8+56=64, 4|64 2) m−7=49⇔m=56 i n=7+1=8 mamy parę (m,n)=(56,8) wtedy 56+8=64, 4|64 3)m−7=7⇔m=14 i n=7+7=14 mamy parę (m,n)=(14,14) wtedy 14+14=28, 4|28 spr.
1 1 1 7 8 1 

+

=

+

=

=

56 8 56 56 56 7 
1 1 2 1 

+

=

=

14 14 14 7 
1 sie 19:59
zadanie: dziekuje bardzo jezeli moge zapytac to czy Pani studiowala matematyke?
1 sie 20:12
Mila: Tak. A Ty co studiujesz?
1 sie 20:18
zadanie: jeszcze nie studiuje
1 sie 20:21
Mila: To do czego tak pilnie się przygotowujesz? Twoje zadania są ciekawe, nietypowe.( na ogół)
1 sie 20:35
zadanie: bo ja tez mam zamiar isc na matematyke
1 sie 21:00
zadanie: ale czasami tez zadaje pytania pewnie troche dziwne zbyt proste
1 sie 21:02
zadanie: staram sie zrozumiec te zadania w sposob tlumaczony prostolinijnie a nie jakos scisle matematycznie
1 sie 21:07
Mila: Wg mnie wychodzisz poza program LO. Pytania są różne. Staraj się dogłębnie rozważać problemy. Dojrzałość matematyczną osiąga się rozwiązując problemy. Czytaj teksty matematyczne. Z jakiego zbioru wybierasz zadania? Dobrze jest uczęszczać na zajęcia koła matematycznego. Ułamki proste pojawiają się w GM. Na zajęciach KM w GM rozwiązuje się takie zadania 19:59. Na zajęciach KM w LO są bardziej abstrakcyjne zadania.
1 sie 21:23
Trochę umiem matematykę : Ponawiam pytanie 19;15
2 sie 12:36
ICSP: Dziś nie robisz zadań. Odpoczywasz.
2 sie 12:37
Trochę umiem matematykę : Ja odpoczywam Pisze z komórki , teraz jestem w centrum handlowym z siostra
2 sie 12:48
Mila: (m−7)(n−7)=49 spr. mn−7m−7n+49=?49 mn−7m−7n=0 mn=7m+7n Po prostu Vax widzi .
2 sie 18:02