matematykaszkolna.pl
Funkcja kwadratowa nowy: rysunekO ile jednostek należy przesunąć parabolę y=−x2−4x−1 do góry, aby otrzymana parabola miała z parabolą y=x2−4x+5 dokładnie jeden punkt wspólny.
6 lip 17:49
ICSP: o ile jednostek wiec załóżmy że o m przesuwamy parabolę do góry o m jednostek : y = −x2 − 4x − 1 + m Szukamy punktów wspólnych(rozwiazujemy układ równań) y = −x2 − 4x − 1 + m y = x2 − 4x + 5 stąd : x2 − 4x + 5 = −x2 − 4x − 1 + m 2x2 + 6 − m = 0 jeden punkt wspólny ⇒ jeden pierwiastek ⇒ Δ = 0 ⇒ m=6 Należy przesunąć o 6 jednostek w górę
6 lip 17:56
nowy: ICSP, zajrzysz jeszcze tu? https://matematykaszkolna.pl/forum/208198.html
6 lip 18:37
Mila: rysunek y=−x2−4x−1 y=x2−4x+5 [a,b]=[0,b] wektor przesunięcia f(x)=−x2−4x−1 po przesunięciu o wektor [0,b] ma wzór : g(x)=f(x−0)+b g(x)=−x2−4x−1+b −x2−4x−1+b=x2−4x+5 ⇔ 2x2−b+6=0 2x2=b−6 ma jeden pierwiastek ⇔b−6=0 ⇔b=6 [0,6] wektor przesunięcia g(x)=−x2−4x+5 spr. −x2−4x+5=x2−4x+5 x=0 y=5
6 lip 22:11
pigor: ... zauważmy, że tu |1|=|−1|=1 współczynników przy x2 i różnica wyrazów wolnych 5−(−1)= 6 to składowa y szukanego wektora [0,6] przesunięcia . ... emotka
6 lip 22:52