matematykaszkolna.pl
Oblicz długość wysokości oraz środkowych trójkąta wajdzik: Oblicz długość wysokości oraz środkowych trójkąta o wierzchołkach: A=(−1,3) B=(−4,0) C=(1,2)
 xA+xB yA+yB 5 3 
SAB=(

;

)=(−

;

)
 2 2 2 2 
 xB+xC yB+yC 3 
SBC=(

;

)=(−

;1)
 2 2 2 
 xA+xC yA+yC 5 
SAC=(

;

)=(0,

)
 2 2 2 
|ASBC|= WIem, że mam teraz obliczyć długości środkowych w trójkącie ABC ale [C[TOTALNIE NIE WIEM JAK TO ZROBIĆ.]] Próbowałem różnych wzorów ale mi nic nie chce wyjść. Proszę o pomoc.
9 cze 19:45
Eta: Nie wierzę! wzór na długość odcinka! |CSAB|= (xS−xC)2+(yS−yC)2=..........
9 cze 19:48
Tadeusz: ... to odpowiedz sobie na pytanie co to jest środkowa −emotka
9 cze 19:49
wajdzik: chwila moment, ale nie mam przecież ani xS ani yS?
9 cze 19:54
wajdzik: nie ogarniam ....
9 cze 19:56
wajdzik: Eto, czemu jest tak jak napisałaś a nie tak: |CSAB|=(xB−xA)+(yB−yA)2?
9 cze 20:00
Eta: rysunek Można np; tak
 yB−yA 
wsp. kierunkowy ak=

= ..... = 1
 xB−xA 
k: y= 1(x−xA)+yA ⇒ k: y=x+4 k: x−y+4=0 d −−− odległość wierzchołka od prostej k
 |1−2+4| 3 
h= d(C,od prostej k)=

=

= 1,52
 2 2 
 |AB|*h1 
P(ABC)=

=....
 2 
 2P 2P 
h2=

=.... i h3=

=....
 |BC| |AC| 
9 cze 20:01
Eta: rysunek |CS|= (xS−xC)2+(yS−yC)2
9 cze 20:04
wajdzik:
 32 
jeśli obliczyłaś hC=

to albo gdzieś się pomyliłaś albo mam błąd w wynikach w pdr.
 2 
 2 
Wynik z podręcznika:

 2 
9 cze 20:14
Eta: Sprawdzałam : wysokość poprowadzona z wierzchołka C do podstawy AB
 32 
ma długość

 2 
Sprawdź czy dobrze podałeś współrzędne wierzchołków?
9 cze 20:20
wajdzik: Tak jest, są podane prawidłowo. Ale dość często mam tam błędy. Druga sprawa. To co na początku wyliczyłem(współrzędne), SAB SBC.. to mi się przyda w tym zadaniu? I jeszcze jedno, bo widziałem, że mam obliczyć |AB|, czyli muszę policzyć: |AB|=(xB−xA)2+(yB−yA)2 ?
9 cze 20:24
Eta: tak emotka
9 cze 20:30
9 cze 20:30
wajdzik: |AB|=18
 1 1 32 1 
PΔABC=

*|AB|*h1=

*32*

=

[j2]
 2 2 2 4 
9 cze 20:37
wajdzik: I jak to wygląda
9 cze 20:37
wajdzik:
9 cze 20:43
wajdzik:
9 cze 20:56
5-latek :
 1 18 
32*32=18 *

=

=..... pole
 4 4 
9 cze 21:01
wajdzik:
 1 
boże... 4

 2 
9 cze 21:02
wajdzik: Nie służy mi nauka całodniowa. Z godziny na godzinę coraz gorzej. Dobra, dokończę jeszcze te dwie wysokości i pola i koniec na dzisiaj, dzięki wielkie. emotka
9 cze 21:03
5-latek : A po co caly dzien . Czy poprawiasz ocene ? Musisz byc wypoczety emotka
9 cze 21:21
wajdzik: Nie poprawiam, po prostu miałem zaległości bo na wycieczce byłem 3−dniowej i muszę: raz.nadrobić materiał, 2.Uczyć się na sprawdzian który jeszcze nie pisałem(geometria na płaszczyźnie), uwielbiam liczyć a geometria to moja słabsza strona i tymbardziej się do niej przykładam.
9 cze 22:45