matematykaszkolna.pl
podziel Maciek: jak to się dzieli: 4:(2,5)
27 maj 20:32
krystek:
 1 2 
4:2

=4*

=
 2 5 
27 maj 20:34
Eta: Żarty stroisz?
27 maj 20:34
krystek:
 40 
lub 40:25=

=...
 25 
27 maj 20:34
Eta:
 40 8 
=

=

=1,6
 25 5 
kalkulator do ręki: 4:2,5= 1,6
27 maj 20:35
krystek: @Eta mnie nic już nie dziwi !
27 maj 20:35
bezendu: @Eta możesz zerknąć https://matematykaszkolna.pl/forum/204874.html
27 maj 20:37
Maciek: ja mam pytanie: 1,6 _____ 40:25 25 ______ 150 150 _____ 000 Jak tłumaczy sie powstanie tego przecinka?
27 maj 20:38
Maciek:
27 maj 20:47
Mila: Skończyłeś dzielenie w całkowitej części i dzielisz dalej. 40,0 to jest równe 40
27 maj 22:47
Maciek: Mam jeszcze jedno pytanie, jak to pomnożyć pisemnie: 42,64*2,2
27 maj 22:50
asdf: 42.64* 2 + 42.64 * 0.2
27 maj 23:00
Maciek: to ma byc przecinek na przecinkiem, czy jak?
27 maj 23:00
asdf: a pisemnie zapomnialem jak to sie robi szczerze mówiąc : D Pozdrawiam student emotka
27 maj 23:01
Maciek: również pozdrawia, przyszły student polibudy. Wielomiany łatwiej przychodzi mi dzielić, niż liczby
27 maj 23:04
Mila: rysunekNo, no, no. Studenci!
27 maj 23:10
Eta: 18*16 = (240+48)= 288
27 maj 23:11
Maciek: to się dodaje miejsca po przecinku ? 2m+1m=3m ?
27 maj 23:12
Eta: 13*17=(200+21)=221 17*19= (260+63)= 323 16*13=(190+18)= 208
27 maj 23:13
Maciek: ale dobry sposób , gdzie go uczy się?
27 maj 23:15
Maciek: ja znam tylko na mnożenie przez 9 liczb mniejszych od 10 i sam to odkryłem!
27 maj 23:16
Mila: Maciek emotka
4264 22 93808 

*

=

no i ile masz miejsc po przecinku.
100 10 1000 
27 maj 23:18
Maciek: no fakt, dzieki
27 maj 23:19