matematykaszkolna.pl
Logiczne zagadki :D Dziąku: Prosiłbym o pomoc z Logiki emotka 1.) Na pytanie , który z trzech studentów studiował logike otrzymano następującą odpowiedź: Jeśli Marek studiował to studiował też Wacek i nieprawdą jest, że jeśli studiował Tomek to studiował Wacek. Który z chłopców studiował Logike? 2.) Prawdziwe jest zdanie: Nieprawda że jeśli Platon założył akademię to jeśli Arystoteles był uczniem Platona to Arystoteles nie uczęszczał do akademii. Czy na podstawie tej informacji można udzielić odpowiedzi na poniższe pytania(jeśli tak to podaj te odp): a.) Czy Platon założył akademie? b.) Czy Arystoteles był uczniem Platona? c.) Czy Arystoteles uczęszczał do Akademii? Z góry dzięki za pomocemotka
11 wrz 17:31
Dziąku: Pomoże ktoś?
12 wrz 09:59
Bogdan: Zad. 1. Tworzymy zdania proste: m − Marek studiował logikę, w − Wacek studiował logikę, t − Tomek studiował logikę. Korzystamy z 1071 m w t m⇒w t⇒w ∼(t⇒w) (m⇒w)⋀∼(t⇒w) 1 1 1 1 1 0 0 1 1 0 1 1 0 0 1 0 1 0 0 1 0 0 1 1 1 1 0 0 1 0 0 0 1 0 0 0 1 0 1 1 0 0 0 0 1 1 0 1 1 0 0 0 1 1 0 0 Widzimy, że prawdą jest: Tomek studiował logikę. Zadanie 2 rozwiązuje się podobnie
12 wrz 10:29
Kamil : 1. Uzasadnij jaki charakter (syntaktyczny, semantyczny, czy pragmatyczny) mają: − definicja znaku − podział nazw na puste−jednostkowe−ogólne, proste−złożone, abstrakcyjne−konkretne, jasne−niejasne 2. Czy desygnat nazwy "rzeczownik oraz "imię własne" jest nazwą? 3. Określ na zbiorach (diagramach) relacje między zakresami następujących nazw (opisz dodatkowo każą część rysowanych zbiorów): (A) 1.ani student, ani uczeń; 2.zwierzę (B) 1.uczeń, ale nie student; 2.człowiek; 3. student 4. Określ z uzasadniniem jakiego rodzaju są następujące nazwy: antropologia, antropolog, człowiek, humanista 5. Opisz w jakim zbiorze ludzi relacje "jest wyższy od" oraz "ma te same poglądy" będą: spójne 6. Określ miejsce podanych zdań w kwadracie logicznym a następnie podaj zdania sprzeczne i równoważne (zamiana kwantyfikatora) względem nich oraz wynikające jeśli są: − niektóre samochody nie zatruwają środowiska − nie wszystkie auta nie są na gaz − pewne osoby nie chodziły na zajęcia − nieprawda, że komuś nie zależy na zdaniu 7. Zbadaj czy podane formuły są tautologiami i podstaw do nich zdania o tej samej strukturze: 1. {[(p=>q)/\(r=>s)]/\~(q/\s)}=>~(p/\r) 2. {[(p=>q)/\(p=>r)]/\~(q/\r)}=>~p
21 sty 17:57
rebo: Sprawdźcie wartość formuły, wiedząc, że: p=1; q=0; r=1. (~p → q) → (q v ~r)
9 gru 14:56
sd: Żeby nie umieć podstawić wartosci i sprawdzic za pomoca tabelek to juz jest dramat normalnie umysłowe karakaństwo.
9 gru 15:01
rebo: Jakich tabelek ? Przepraszam ale pierwszy raz się spotykam z logiką.
9 gru 15:18
9 gru 18:02
rebo: jedno pytanie czy drugie p to też 1?
12 gru 15:32