matematykaszkolna.pl
. asdf: Trivial Mialbys chwile na wskazniki? emotka
12 kwi 00:06
Trivial: .
12 kwi 22:06
ICSP: .
12 kwi 22:06
Eta: Czy "wskazówki" ? emotka
12 kwi 22:07
Trivial: Witam ICSP oraz Etę. emotka
12 kwi 22:08
Ajtek: Na tą chwilę spam to i ja powitam kolegów. Cześć Trivial, ICSP emotka.
12 kwi 22:10
ICSP: Jak ja kocham spam emotka W podstawowej kolejności : Witam : Ete Ajtka Triviala
12 kwi 22:16
Ajtek: ICSP, ale jak widzisz, jest to spam z pełną kulturą emotka.
12 kwi 22:22
ICSP: spam powitaniami <3
12 kwi 22:24
Eta: Witam Wszystkich emotka emotka emotka i ( dla kogo? kto zgadnie?
12 kwi 22:27
Ajtek: Dla nieobecnych
12 kwi 22:27
Eta: emotka ........ pudło
12 kwi 22:29
Ajtek: Poddaję się .
12 kwi 22:33
Kostek: Słyszałem, że tu emotka rozdają
12 kwi 22:36
krystek: Dla głodnych
12 kwi 22:39
Kostek: @Krystek sprecyzuj Dla głodnych ''wiedzy''
12 kwi 22:42
krystek: "wiedzy" czy "głodnych" w cudzysłowiu?
12 kwi 22:45
Kostek: wiedzy
12 kwi 22:46
asdf: jestes?
12 kwi 22:56
ICSP: jestem
12 kwi 22:57
asdf: a ty umiesz wskaźniki i miałbyś chęć mi to wytlumaczyć? emotka
12 kwi 22:58
asdf: :(
12 kwi 23:09
Trivial: hejho?
12 kwi 23:22
asdf: hej emotka
12 kwi 23:35
asdf: https://join.me/159-214-918 jakbys mial chwile emotka
12 kwi 23:35
asdf: przerywa co chwile tego join.me, jak bedziesz to napisz. ewentualnie zresetuje router.
12 kwi 23:40
asdf: reconnecting...tak mam czasem
13 kwi 00:01
asdf: jak sie polaczy to podesle linka
13 kwi 00:03
13 kwi 00:04
asdf: .
13 kwi 00:05
asdf: no kurde cos sie u nich z serwerem dzieje znowu reconnecting
13 kwi 00:10
13 kwi 00:11
asdf: ...zaraz ogarne to innym programem
13 kwi 00:13
13 kwi 00:14
Ajtek: asdf to ja lukam emotka
13 kwi 00:15
Ajtek: Miłej zabawy on−line Panowie. Dobranoc emotka.
13 kwi 00:18
Ajtek: Eta spokojnej nocki równiez emotka
13 kwi 00:19
asdf: Sie poplakalem ze smiechu
13 kwi 01:48
13 kwi 01:48
asdf: dobranoc ajtek emotka
13 kwi 02:28
asdf: masz chwile? bo nie wiem jak sie robi wskazniki na dwuwymiarowe tablice jak cos: https://join.me/905-269-131
13 kwi 21:57
asdf: :(
13 kwi 22:48
Trivial: asdf, nie chce mi się wbijać na join.me. emotka Tablicę dwuwymiarową można zrealizować jako tablicę wskaźników na tablice jednowymiarowe. int m = 2; // wiersze int n = 5; // kolumny Alokacja: int **a = (int**) malloc(m*sizeof(int*)); for (int r = 0; r < m; r++) { a[r] = (int*) malloc(n*sizeof(int)); } Przykład użycia: a[0][1] = 5; Zwalnianie: for (int r = 0; r < m; r++) { free(a[r]); } free(a); Kod pisałem bez testowania, mogą być jakieś literówki.
13 kwi 23:46
asdf: Ok, dzieki. Chodzilo mi o duzo trudniejszy problem. Mianowicie jest sobie tablica: 0 1 2 3 4 3 3 2 1 chce policzyc ze wzoru:
 1 
A−1 =

( AD)T, det mam policzone, chce teraz AD policzyc, zapisujac do
 det A 
tablicy tabDD[3][3} wyniki wyznaczników, np. daje: for(int i=0;i<3;i++){ for(int j=0;j<3;j++){ tabDD[0][0] = macierzdopelnien(i,j) } } w macierzy dopelnien tworze tabbufor[3][3], ktora wyglada dla i =0, j =0 tak: 4 3 2 1 i z tego chce za pomocą funkcji wyznacznik policzyc wartość tej tablicy. Pozniej uzyc signum, ale to juz nie jest ciezkie..i nie wiem jak wlasnie to wszystko ogarnąć
13 kwi 23:56
asdf: tu mam kod na dopelnienie: http://pokazywarka.pl/asd-7/
13 kwi 23:59
asdf: i wyznacznik poszczególnego tabbufora chce liczyc w osobnej funkcji − w funkcji, w ktorej licze zwykly wyznacznik macierzy.
14 kwi 00:04
Trivial: Ogólny zarys sposobu rozwiązania problemu: http://pastebin.com/e3MPcTj7 Wystarczy że pod mainem dopiszesz brakujące funkcje (zadeklarowane u góry).
14 kwi 13:26
asdf: dzieki bardzo emotka
14 kwi 20:41
asdf: tylko jeszcze mnie zastanawia − po co dałeś eps?, a nie wystarczy 0?
14 kwi 23:35
Trivial: Porównywanie double'i przy użyciu operatora == nie zawsze daje 'oczekiwane' rezultaty. Metoda z fabs(x) < ε jest dużo bezpieczniejsza.
15 kwi 01:20
Mateusz: Tak jak pisze Trivial musisz o tym pamietac zdziwisz sie jaki będzie wynik działania np tego programu: int main() { double a = 0.1; cout << ((a * 10 == 1) ? "Jest OK emotka" : "Nie jest OKemotka"); cout << endl << endl; cin.ignore(); getchar(); return 0; } Na tego typu pułapki trzeba szczególnie uwazac emotka
15 kwi 10:01
asdf: emotka Juz mi sie przypomnialo emotka Np. liczba w floacie 0.2 nie jest dokladnie liczbą 0.2 emotka
15 kwi 10:40
asdf: mialbys ewentualnie pozniej chwile? bo nie wiem jak sie pobiera **wskaznik, dla tablicy jednowymiarowej wszystko elegancko mi śmiga, dla dwuwymiarowej − nie chce
15 kwi 17:30
Mateusz: Tzn jak stworzyc tablice dynamiczną dwuwymiarową?
15 kwi 18:05
Mateusz: Jesli tak to opis jak to zrobic zamiesciłem kiedys tu: https://matematykaszkolna.pl/forum/151260.html W praktyce wyglądałoby to mniej wiecej tak na przykładzie: tab[w][k] w−wiersze k−kolumny int ** tab; //tab jest wskaźnikiem do wskaźnika na zmienne typu int tab = new int * w[]; for(i=0;i<w; i++) tab[i]= new int[k]; przy czym jak widac najpierw jest tworzona jednowymiarowa tablica wskaźnikow a dopiero potem powstają tablice na które te wskaźniki beda wskazywały wiec trzeba pamietac o zwolnieniu pamieci w opdowiedniej kolejnosci czyli najpierw tablice przechowujące liczby a nastepnie tablice wskaźnikow. Nie wiem czy o to chodziło jesli nie to trudno bedzie dla potomnych emotka
15 kwi 18:14
asdf: Już sobie poradziłem, jak głupi robiłem takie coś: int ** tab = (int **) malloc(n*sizeof(int n*)) for(int i=0;i<n;i++){ *tab= (int *)malloc(n*sizeof(int n)); } zamiast po prostu tab[i] emotka Ale nawet dobrze, że się trafiają takie błędy emotka W końcu najlepiej sie uczyc na błędach, siedzialem nad tym, nie sprawdzalem nigdzie na necie rozwiązania, tylko probowalem to wziąć na logike − i wyszło emotka Nawet o dziwo − zrozumialem emotka
15 kwi 18:35
asdf: oczywiście bardzo dziękuje za pomoc emotka
15 kwi 18:39
asdf: program wygląda tak: int main() int main() { int const n=2; double **tablica=(double **)malloc(n*sizeof(double *)); for(int i=0;i<n;i++){ tablica[i]=(double *)malloc(n*sizeof(double)); } double det; det=[C[wyznacznik(tablica, n)] if(det!=0){ printf("det=%f", det); } return 0; } wyznacznik − funkcja licząca wyznacznik, jak chcesz moge Ci to udostępnić, ale musialbym mailem − z nauczycielem mamy "niepisaną umowe − nie mozna umieszczac rozwiązań zadan domowych w internecie " Ok.. ale nie o to mi chodzi emotka, jezeli chce usunąć tą pamięć, to na koncu maina robie takie cos? for(int i=0;i<n;i++){ free(tablica[i]) } free(tablica)
15 kwi 18:43
asdf: aha..już Trivial wyżej o tym wspomniał, nie było pytania emotka
15 kwi 18:43
Mateusz: Spoko emotka
15 kwi 18:50
asdf: Miałby ktoś z Was chwilę? Bo zrobiłem wszystko tak jak trzeba, tylko chyba przepełnia mi się pamięć i nie chce dalej liczyć (Włączę join.me − 10 minut max)
15 kwi 21:56
asdf: ?
15 kwi 22:23
asdf: mogę któremuś z Was podesłać mój kod na maila? Żeby znaleźć błędy − a raczej go naprawić, bo nie wiem jak to zrobić... Jest dużo komentarzy więc szybko można się połapać emotka
16 kwi 01:25
asdf: .
16 kwi 17:00