matematykaszkolna.pl
programowanie Kamil: Jak komuś się nudzi to może mi wyjaśnić z programowania jak działa wskaźnik na wskaźnik np. int **wsk;
29 cze 14:07
Mateusz: Po prostu jest to deklaracja wskażnika do wskażnika na zmienną typu int emotka
29 cze 14:25
Kamil: WOW serio ?
29 cze 14:45
tn: a czym jest sam wskaźnik? int *p ? więc czym różni się zywkłe int p od int *p ?
29 cze 16:23
Cieśla: A JAK BYS zdefiniowal taka tablice za pomoca wskaznikow int tab[2][3] ?
29 cze 16:37
___std_call___: A co tu definiować? Wskaźnik zawiera adres obiektu w pamięci (np. typ* p = &obiekttypemotka Wskaźnik z adresem również znajduje się w pamięci i ma swój adres. Stąd można ten adres zapisać w wskaźniku do typu... typu wskaźnikowego. To trochę jakbyś miał skrzynkę z adresem jakiegoś budynku (nazwijmy ją p). Ta skrzynka to wskaźnik. Możesz mieć jednak drugą skrzynkę (px) w której przechowujesz adres skrzynki p − to jest wskaźnik na wskaźnik. Teraz wyłuskanie wartość z adresu ze skrzynki p (czyli *p) przenosi Cię do adresu budyku ze skrzynki p. A wyłuskanie adresu z px zwraca adres skrzynki p, ale dopiero podwójne wyłuskanie (**px) pozwala dostać się do budynku ze skrzynki p. int dom = 0; int* p = &dom; int** px = &p; *px <=> adres−wsk−p−w−pamięci. **px <=> *(adres−p−w−pamieci) <=> *(sadres−dom)
29 cze 17:28
Cieśla: dynamicznie tablice 3 elementowa zrobietak int *t = new int[3]; a tablice int t[2][3] jakbym dynamicznie stworzyl ?
29 cze 17:41
Mateusz: rysunek No tak nie ma co tu ironizowac i cudowac jak wiesz co to jest wskażnik to nietrudno sobie to wydedukować zresztą std ci wyjasnił Cieśla Podpowiedz− stworzyć tablicę tablic, co oznacza, że w naszej intepretacji dwuwymiarowa tablica dynamiczna będzie jednowymiarową tablicą dynamiczną, przechowującą wskaźniki do tablic dynamicznych jednowymiarowych, w których umieszczone zostaną dane. przykład na rysunku powyzej jak to by wyglądało−graficzna interpretacja dynamicznej tablicy dwuwymiarowej
29 cze 21:44