matematykaszkolna.pl
na zbiorach ssssss: dlaczego w A=(−2, 3> B=(−1, 1) A/B wychodzi nie (−2, 3> ? przecież (−1, 1) należy do B, więc jak w A/B może być w ogóle 1 lub −1
30 sty 22:01
bezendu: A\B=(−2,−1>∪<1,3>
30 sty 22:06
Mila: rysunekA\B=(−2;−1>∪<1;3> te punkty zbioru A, które nie należą do zbioru B
30 sty 22:11
Saizou : rysuneki pytanie co zostanie w zbiorze A jeśli wyciągniemy z niego zbiór B
30 sty 22:12
bezendu: rysunek
30 sty 22:13
Eta: rysunek W zakreskowanym zbiorze −2 jest poza nim czyli... drzwi otwarte a −1 " siedzi" w nim.... czyli drzwi zamknięte i z drugiej strony 1 siedzi w nim i 3 też siedzi w nim to: A\B= (−2, −1> U <1,3>
30 sty 22:16
Eta: OmG ............
30 sty 22:16
ssssss: nie rozumiem jak −2 poza nim, a 3 w nim, skoro oba kółka niezamalowane
30 sty 22:19
bezendu: rozwiązanie jest dobre tylko @Eta się spieszyła i nie zrobiła kółko niezamalowane popatrz na rysunki wyżej
30 sty 22:21
bezendu: i zrobiła niezamalowane*
30 sty 22:23
ssssss: jakoś w większości obliczeń w różnicy nie podaje się jakichś "U" i kolejnych dwóch nawiasów. Wszystko ogranicza się do dwóch pierwszych nawiasów, a nie tak jak wy podajecie − czterech łącznie. Czym to jest spowodowane? bo np, dla A=(1, 3>, B= (−2, 2> raczej by nic takiego nie wyszło"rozbudowanego".
30 sty 22:23
Saizou : Eta używa tzw. metody Bogdana (chyba)
30 sty 22:23
Eta: Ja kółek nie zamalowuję emotka Patrzę tylko, które siedzi a które jest poza danym przedziałem jak siedzi to przedział domknięty a jak poza, to przedział otwarty emotka
30 sty 22:24
Eta: Dokładnie Saizou emotka
30 sty 22:25
ssssss: (−2, 3> nie mogę tak zapisać? zawsze zapisywałem krócej, a tu coś po "U" się dodaje. Tego nie rozumiem.
30 sty 22:25
bezendu: nie możesz tak zapisać a to ∪ to znaczy suma przedziałów
30 sty 22:27
ssssss: W rysunku użytkownika bezendu widać, aż za bardzo, że A obejmuje wszystko od −2 do 3 , wiec chcac nie chcac −1 i 1 zalicza się do A ja tak to rozumiem
30 sty 22:29
Eta: rysunek A\B=(2,3>
30 sty 22:30
ssssss: ze strony pamiętam np. jak jest przedział lewostronnie otwarty, prawostronnie zamknięty (2, 5> , to zalicza sie 2 i 5 bez 2 . ale nie wiem kiedy sie to uwzglednia a kiedy nie
30 sty 22:31
bezendu: ale Ty masz wyznaczyć A\B a tak wgl to poczytaj to https://matematykaszkolna.pl/strona/8.html emotka bo nie znasz wgl teorii
30 sty 22:33
Mila: rysunekMasz sytuację, że "mniejszy " zbiór jest zawarty w większym i dlatego wycinasz środek a zostaje Ci kawałek z jednej strony zbioru B i z drugiej.
30 sty 22:34
ssssss: A=(1, 3> B=<2,4> i niby A/B = (1,2) przecież 2 należy do B, zaczyna się od 2 i konczy na 4 , i w dodatku te 2 nawiasy otwarte (1, 2), choć przed 2 jest nawias zamkniety Trudne to
30 sty 22:49
ssssss: tzn miało być B=<2, 4)
30 sty 22:50
bezendu: A\B=(1,2) bo 2 należy do B ale nie należy do A i dlatego nawias jest otwarty
30 sty 22:54