matematykaszkolna.pl
Rozwiąż nierówności, a zbiór rozwiązań przedstaw na osi liczbowej. Buka: Rozwiąż nierówności, a zbiór rozwiązań przedstaw na osi liczbowej. Może mi ktoś wytłumaczyć jak to rozwiązać. Mam jeszcze jedno podobne zadanie ale brak mi pomysłów jak się za to zabrać. x3+2x2−13x+10>0
24 sty 22:18
PuRXUTM: kojarzysz schemat Hornera ?
24 sty 22:20
Buka: Nie kojarzę. O co w nim mniej więcej chodzi?
24 sty 22:22
PuRXUTM: a Ty masz matmę podstawową czy rozszerzoną ?
24 sty 22:26
Buka: Powiedzmy tak. Rozwiązuje od kilku dni mojemu bratu który siedzi za granicą na zaliczenie testy zaliczające do ogólniaka dla dorosłych. Sam szkołę kończyłem dość dawno. Zaliczyłem podstawową matmę w technikum ekonomicznym
24 sty 22:29
PuRXUTM: https://matematykaszkolna.pl/strona/1401.html to brat na pewno będzie umiał... Dzięki schematowi Hornera można rozłożyć wielomian na prostsze czynniki jeśli się da oczywiście. Zaraz spróbuje to policzyć, a Ty przeglądnij sobie tę stronę
24 sty 22:32
PuRXUTM: rysunekx3+2x2−13x+10=(x−1)(x2+3x−10)=(x−1)(x+5)(x−2) − to można z delty albo "na oko" ciąg dalszy w następnym poście bo tutaj nie narysuje wszystkiego emotka
24 sty 22:37
Buka: od razu to lepiej wygląda. mam tylko pytanie. W tekscie pisze że dzielimy przez dwumian "x−c". Skąd bierze się to "c"?
24 sty 22:40
PuRXUTM: rysunek(x−1)(x+5)(x−2)>0 Mz: x1=1, x2=−5, x3=2 a3>0 a3=1 (x−1)(x+5)(x−2)>0 dla x∊(−5;1) U (2;+) i to jeszcze zaznaczyć na osi ( następny post )
24 sty 22:51
PuRXUTM: rysunekBuka bardzo dobre pytanie widzę że dobrze to przejrzałeś emotka c to podzielniki wyrazu wolnego czyli w tym przypadku u nas 10 10 dzieli się przez 1,−1,2,−2,5,−5,10,−10 i w schemacie Hornera sprawdzasz po kolei te podzielniki aż na końcu wyjdzie 0 emotka
24 sty 22:56
Buka: Ahaaaemotka. Czyli już wszystko rozumiem. Sprubuje sam to ogarnąć. Dziękuje za poświęcony czas. Pozdrawiam
24 sty 23:01
PuRXUTM: Cała przyjemność po mojej stronie emotka
24 sty 23:02