matematykaszkolna.pl
kwadrat Majonez: Witam y=x2−4 NAszkicuj wykres funkcji Mnie potrzebna pomoc w wyznaczeniu b a=1 b=? c=−4 Czy b=0?
13 gru 17:06
krystek: Tak!
13 gru 17:07
bezendu1990: ale można szybciej x2−4 x=2 lub x=−2
13 gru 17:07
krystek: kreślisz x2 i "opuszczasz " w dół o 4 jednostki a m zerowe (x+2)(x−2)
13 gru 17:08
Majonez: Pierwiastki tej funkcji wynosza x=2 i x=−2 tak?
13 gru 17:12
bezendu1990: tak
13 gru 17:13
Majonez: Tak. Pomylilem sie i niepotrzebnie pytania zadaje. Sorki
13 gru 17:13
krystek: Są to m zerowe funkcji,. a w równaniach są to pierwiastki.
13 gru 17:13
Majonez: mam taki kolejny przyklad. naszkicuj wykres y=4−x2 Trza z tego zrobic ax2+bx+c x2−4=0 Tak?
13 gru 17:22
licealista: 4−x2=−(x2−4)=−(x−2)(x+2)
13 gru 17:23
Majonez: Dziekuje. Jednak nie rozumeim tego.. ehh
13 gru 17:26
licealista: czego nie rozumiesz
13 gru 17:27
Majonez: bo ja zawsze rozwiazywalem te zadania postacia ogolna i staralaem sie do postaci ogolnej to doprowadzic
13 gru 17:41
licealista: ''bo ja zawsze rozwiazywalem te zadania postacia ogolna i staralaem sie do postaci ogolnej to doprowadzic'' z postaci ogólnej możesz tylko do kanonicznej i iloczynowej
13 gru 17:43
licealista: napisz polecenie żeby było wiadomo co trzeba zrobić
13 gru 17:44
Majonez: Naszkicuj wykres funkcji.
13 gru 17:47
13 gru 17:48
Majonez: Oczywiscie. JA umiem szkicowac wykresy. Tylko mam problem z wyciagnieciem informacji z tego : y=4−x2 Tzn, chcialbym znac delte. Chcialbym tez wiedziec jak doprowadzic to do postaci ogolnej
13 gru 17:49
Majonez: Mozna zrobic w ten sposob? x2−4=0?
13 gru 17:51
Majonez: Z drugiej strony jesli zrobie Twoim sposobem to pierwiastki (miejsca zerowe) wyjda 2 i −2. Wiem tez pierwsza wspolrzedna wierzcholka paraboli musi byc rowno oddalona od −2 i 2 czyli jest rowna 0. niestety druga wspolrzedna tez wychodzi mi zero COs zle robie
13 gru 17:55
licealista: to jest postać ogólna delte policz normalnie a=−1 b=0 c=−4 Δ=−4*(−1)*4=16 Δ=4 i teraz x1 i x2
13 gru 17:55
licealista: policz tym sposobem masz to samo
13 gru 17:56
Majonez: Dzieki,
13 gru 17:57
licealista:
 −Δ −16 
to źle robisz yw=

=

=4
 4a −4 
13 gru 17:58
Majonez: A jeszcze dlaczego −1 i −4?
13 gru 17:58
Piotr: y = x2 − 4 Δ = 02 −4*(−4) = 16
 −16 
yw =

= −4
 4 
13 gru 17:58
licealista: teraz już kumasz a miejsca zerowe najlepiej odczytywać z postaci iloczynowej
13 gru 17:59
Majonez: Tak tak. Dzieki emotka
13 gru 18:00
licealista: znasz ogólny wzór funkcji kwadratowej ax2+bx+c u Ciebie jest 4−x2 czyli −x2+4 czyli a jest −1 b=0 c=4 tam źle napisałem że −4
13 gru 18:01
Majonez: Druga wspolrzedna bedzie 4 czy −4 bo widze sa podzielne zdania
13 gru 18:06
licealista: zdania nie są podzielone zauważ że Piotr zrobił przykład x2−4 a ja zrobiłem 4−x2
13 gru 18:10
Majonez: No wlasnie. NIewazne. Do tego zadania rowniez potrzebuje omowic te funkcje. Jak mam to zrobic?
13 gru 18:13
Majonez: Tzn jest malejaca i co jeszcze?
13 gru 18:14
licealista: do którego wzoru funkcji x2−4 czy 4−x2
13 gru 18:15
13 gru 18:15
Majonez: Do 4−x2
13 gru 18:15
Majonez: O wlasnie o cos takiego mi chodzilo. Dzieki emotka
13 gru 18:15
Majonez: DObrze zapisalem malejaca w przedziale (−,−2> rosnaca w przedziale <2,) ?
13 gru 18:20
Majonez: rysunek
13 gru 18:23
Piotr: rysuneky=4−x2 zobacz na wykres.
13 gru 18:23
licealista: pomyśl chwilę
13 gru 18:24
Piotr: idziesz od lewej do prawej : jesli idziesz pod gore − f. rosnie, jesli w dol − f. maleje.
13 gru 18:25
Majonez: malejaca w przedziale <−2,−) rosnaca w przedziale <2,) Tak juz lepiej?
13 gru 18:28
Majonez: Caly dzien siedze nad zadaniami i moge wolniej myslec, dlatego przepraszam za nadmierny brak wiedzy
13 gru 18:29
Piotr: źle. przecież do góry idziesz aż do x =0 i od x=0 w dół.
13 gru 18:31
licealista: Majonez tyle już męczysz tą kwadratową, że powinieneś śmigać z niej już
13 gru 18:32
Majonez: Piotr, Ja juz nie wiem. Mozesz mi odpowiedziec? Ja zaraz bede z czworka cos kombinowal i wogole mi nic nie wyjdzie
13 gru 18:33
Majonez: No kurde, do tej pory nie kazali w zadaniach omawiac hehehe D
13 gru 18:34
Piotr: rosnąca ( − ; 0> malejąca <0; +)
13 gru 18:35
licealista: ale to wynika z wykresu funkcji kwadratowej
13 gru 18:35
Majonez: Wynika wynika. Trzeba umiec odczytac emotka
13 gru 18:36
Majonez: W takim razie jaka bedzie motonicznosc jesli wierzcholek tej ssamej paraboli nie bedzie wynosil 4 tylko −4?
13 gru 18:39
licealista: właśnie a Ty musisz się tego nauczyć dobra ja spadam
13 gru 18:40
Piotr: jak moga byc 2 wierzcholki tej samej paraboli
13 gru 18:40
Majonez: Nie dwa, zamiast 4 wstawiam −4. Odwrotnie ramiona poprostu
13 gru 18:41
Majonez: rysunek
13 gru 18:42
Majonez: Monotonicznosc malejaca <−,0) i rosnaca do (0.+> ? DObrze
13 gru 18:47
Piotr: no to pomysl ze sobie idzisz wzdluż osi OX od lewej strony (czyli od − ). jak wchodzisz pod gore to funkcja rosnie, jak schodzisz to f. maleje.
13 gru 18:47
Piotr: znaczki źle emotka
13 gru 18:47
Majonez: (−,0> <0.+)
13 gru 18:48
Majonez: Dzieki Piotr emotka
13 gru 18:48
Piotr: emotka
13 gru 18:49