matematykaszkolna.pl
l.rz. Mario: 2(2−22)2 + 2(2+22)2
27 lis 14:22
Artur_z_miasta_Neptuna: to juz było wielokrotnie 2a2 = 2*|a| zastosuj to
27 lis 14:28
dumka: 4(1−2)2 + 4(1+2)2 = 4(1−22+2) + 4(1+22+2) = 4(3−22) + 4(3+22) = 12 − 82 + 12 + 82 = 12−82+12+82 = 24= 26 ja myśle że tak wyjdzie emotka
27 lis 14:36
Artur_z_miasta_Neptuna: dumka −−− przecież to wychodzi liczba rzeczywista = 8
27 lis 14:39
Mario: podobnie robie, tylko mi wychodzi 42 a ma wyjść 8..
27 lis 14:39
Mario: no własnie jak ma wyjsc te 8?
27 lis 14:40
Mario: jest może coś takiego przy takich równaniach, że jak moduł jest ujemny to zmieniamy w nim znaki bo wtedy by nmi wyszło
27 lis 14:42
Mario: ?
27 lis 14:42
Artur_z_miasta_Neptuna: a spojrząłęs na to co napisałem o 14:28 2*(2−22)2 = 2*(2−22)2 = 2 * |2−22| analogicznie druga część następnie opuszczasz (w prawidłowy sposób) wartość bezwzględną i wyjdzie Ci 8 a nie 42
27 lis 14:45
Mario: w sume to chyba jest.. bo jest taka zasada ze Ix−yI = Iy−xI ale skąd mam wiedziec ze mam to akurat tak przeklształcic?
27 lis 14:45
27 lis 14:45
Mario: a co znaczy w prawidłowy sposób?
27 lis 14:46
Artur_z_miasta_Neptuna: tak znaczy jak (2−22) jest większe czy mniejsze od zera to ile wynosi |2−22|
27 lis 14:46
Mario: jest ujemne
27 lis 14:48
Mario: chcesz mi powiedziec że jeśli moduł jest ujemny to używa się tego Ix−yI = Iy−xI ?
27 lis 14:48
Artur_z_miasta_Neptuna: czyli ile będzie wynosiło |2−22| po opuszczeniu wartości bezwzględnej
27 lis 14:48
dumka: Artur z miasta Neptun nie denerwuj się tak bo widze, że masz mnóstwo agresji przypominam że to jest forum dla tych którzy czegoś nie umieją a nie żeby ktoś się wywyższał też myślałam o wartości bezwzględnej ale zrobiłam tak no i jak ma byc 8 to ok ale mysle ze tym sposobem też powinno wyjść. Wyszło mi jak wyszlo, ale jestem tylko człowiekiem i prosze was zastanówcie sie zanim będzie pisać mnóstwo wykrzykników, bo sie wkurzacie jak ktoś czegoś nie rozumie !
27 lis 14:49
Artur_z_miasta_Neptuna: nie ile wynosi |2−5| a ile wynosi |2−π| to ile wynosi |2−22|
27 lis 14:50
Mario: popieram
27 lis 14:50
Mario: 2+5?
27 lis 14:51
Artur_z_miasta_Neptuna: dumka −−− używam nie dlatego, ze się 'wkurzam' tylko aby podkreślić słowo/zwrot czasami napisze drukowanymi (to też niby krzyczę) czasami na czerwono (to się denerwuję)
27 lis 14:51
Artur_z_miasta_Neptuna: |2−5| = |−3| = 3 ... tak a nie 2+5 = 7
27 lis 14:52
Mario: 2+π 2+22 ?
27 lis 14:52
Artur_z_miasta_Neptuna: Mario −−− zajrzyj do teorii: https://matematykaszkolna.pl/strona/3410.html
27 lis 14:53
Mario: no własnie nie mogłem tego w teorii znaleźć czyli chyba dobrze mówiłem w połowie tematu ze trzeba skorzystać z tego Ix−yI = Iy−xI i wtedy wyjdzie że I2−22I = 22−2 tak?
27 lis 14:58
Artur_z_miasta_Neptuna: Mario −−−− z zapisu: Ix−yI = Iy−xI nie wynika w żaden sposób I2−22I = 22−2 to: I2−22I = 22−2 wynika z tego, że: 2−22 < 0 ... a więc |2−22| = (2−22) = −2 + 22 = 22 − 2
27 lis 14:59
Artur_z_miasta_Neptuna: a to wynika wprost z definicji wartości bezwzględnej
27 lis 15:00
Artur_z_miasta_Neptuna: https://matematykaszkolna.pl/strona/15.html na samej górze na czerwono
27 lis 15:00
Mario: już teraz zakminiłem dzięki
27 lis 15:06
Mario: a mógłbyś mi pomóc w czyms takim jeszcze: 11−62 + 11+62
27 lis 15:09
Mario: Proszę emotka
27 lis 15:14
dumka: weś wszystko pod jeden pierwiastek i tam dodaj i odejmij co sę da wyciągnąć z pod pierwsiatka to wyciągnij co nie to nie emotkaemotka
27 lis 15:23
Mario: wątpie że tak to trzeba zrobić bo wtedy 62 mi sie skraca i zostaje 22emotka
27 lis 15:27
dumka: a jak masz w odpowiedziach
27 lis 15:32
Artur_z_miasta_Neptuna: dumka ... wybacz ... ale od kiedy 24 = 2−4
27 lis 15:36