matematykaszkolna.pl
monotonicznosc funkcji :(: wykaz ze funkcja jest malejaca w podanym przedziale f(x)=11+x2, <0,+)
21 paź 12:36
:(: pomoże ktoś.?
21 paź 12:59
:(: jakas wskazówka?
21 paź 13:35
:(: pomoże ktoś?
21 paź 18:14
:(: cały dzień czekam na jakas wskazówkę.
21 paź 18:15
:(: ?
21 paź 18:25
21 paź 18:27
:(: pochodnych jeszcze nie miałam wiec raczej z definicji
21 paź 19:09
:(: pomoże ktoś.? cały dzień na to czekam:(
21 paź 19:16
:(: o jeju...:(
21 paź 19:20
Krzysiek: zał: x1 <x2
 1 1 
policzmy f(x1 )−f(x2) =


=...
 1+x12  1+x22 
sprowadź do wspólnego mianownika skorzystaj z założenia i z tego, że x1 ,x2 ∊<0,)
21 paź 19:22
:(: jak juz sprowadzilam to wymnazac przez siebie oba nawiasy czy to mi nic nie da.?
21 paź 19:29
Krzysiek: w mianowniku nic nie wymnażasz. zauważasz,że 1+x1 2 >0 1+x22 >0 czyli iloczyn też jest większy od zera, spróbuj określić jaki znak masz w liczniku
21 paź 19:33
:(: chyba dodatni skoro x1 <x2
21 paź 20:05
:(: no wlasnie wyjdzie ze całość jest większa od zera czyli niby ze jest rosnąca a ona powinna być malejaca, nie wiem.
21 paź 20:07
Krzysiek: wyjdzie ≥0 czyli funkcja malejąca wyjdzie
21 paź 20:09
:(: a czemu ≥ a nie >?
21 paź 20:10
:(: wiem że głupie pytania zadaje ale chce to zrozumieć.
21 paź 20:10
Krzysiek: powinienem napisać >
21 paź 20:12
:(: aha, a jakby było ze całe wyrażenie jest<0 to by była rosnąca.?
21 paź 20:13
Krzysiek: tak
21 paź 20:21
:(: oki, dziekujeemotka
21 paź 20:22
aniabb: odwrotnie ..przy tym odejmowaniu jak >0 to rosnąca jak <0 to malejąca
21 paź 20:24
aniabb: przy tym to faktycznie tak jak piszecie ... trochę nielogiczne ..
21 paź 20:27
:(: bo to chyba zależy od tego co sie założy ze jest większe i co od czego sie odejmuje, my wlasnie na lekcji robiliśmy przykład odwrotnie i sie troche pogubilam, ale juz rozumiem.
21 paź 20:29