matematykaszkolna.pl
działania joj: wartosć której liczby Aczy B jest większa od liczby C=10−⁹ 3*5²*5⁻⁴ −2*(5⁻³)² −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−= (5²)⁻⁷:5⁻¹⁵ 2⁻⁷:2⁴ − 2 ⁻⁸*2⁻⁴ −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−= 2⁻³
19 paź 11:46
aniab: pierwsza 0,239 http://www.wolframalpha.com/input/?i=%283%2F25+-+2%2F%285%5E6%29%29%2F5 druga 1−2−9 = 0.998 liczba C 0,000000001
19 paź 11:54
joj: ten Wolphram Alpha to cholernie przydatne narzędzie − nie pomyślałem o tym .Mam nadzieję że przetłumaczę to dziecku /nie mojemu /.. Ewentualnie poproszę o małą rozpiskę ok?
19 paź 12:02
aniab: odjęcie od 3/25 bardzo małej liczby jaką jest 2/56 nie zmieni zbytnio góry (3/25) / 5 = 3/125 = 0,024 >>>>> 0,000000001
19 paź 12:16
joj: nie no kurcze nie rozumiem − dało by sie działaniami − pomału ?
19 paź 12:32
aniab: (mnożenie(dzielenie) potęg o tych samych podstawach to dodawanie(odejmowanie) wykładników potęga do potęgi to mnożenie wykładników ..str 186
3*5−2 − 2*5−6 3*5−2 


wyrzuciłam to co po minus bo małe
5−14:5−15 5 
=3*5−3 = 3/125 = 0,024
19 paź 12:41
pigor: ... , otóż po wykonaniu działań A=5−7(3*54−2) i B=2−9, zaś C=10−9,
 A 5−7(3*54−2) 5−7(3*54−2) 
to

=

=

=
 C 10−9 2−9*5−9 
 5−7+9(3*54−2) 
=

= 52*(3*54−2*29 >1 ⇒ A>C , czyliA>10−9 ,
 2−9 
analogicznie −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
 B 2−9 2−9 1 

=

=

=

=59 >1 ⇒B>10−9 emotka
 C 10−9 2−9*5−9 5−9 
19 paź 13:33
joj: bardzo dziękuję − tyle informacji wystarczy napewno bym sobie przypomniał w czym rzecz
20 paź 10:18