matematykaszkolna.pl
równania i nierówności wykładnicze Aśka: Rozwiąż równanie: a) 3x *5x=15 b)(1/2)x *6x=9 c) 4x = 1/8*2x d)10x=2*5x
2 paź 16:47
Piotr: a) x=1
2 paź 16:48
Aśka: ale z czego to wynika jak możesz to wyjaśnij emotka
2 paź 16:49
Krzysiek: a)15=3*5 3x *5x =(3*5)x b)6x =(2*3)x c)42 =(2x)2 d)10x =(2*5)x
2 paź 16:50
Aśka: dobra głupie to było pytanie xD a drugie?
2 paź 16:50
Aśka: Krzysiek to nie do konca o to chodzi tylko x masz obliczyc
2 paź 16:53
Krzysiek: Wiem, to są wskazówki a nie rozwiązanie emotka
2 paź 17:00
Aśka: ale ja ich jakoś nie bardzo rozumiem moja klasa to wczoraj miała a ja jestem chora i próbuje nadrobić materiał jednak nie skutecznie mi to wychodzi
2 paź 17:06
Aśka: wytłumacz mi to prosze nawet nie koniecznie na tych przykładach tylko może są jakieś wzory tzn schemat cokolwiek?
2 paź 17:09
Krzysiek: b) (1/2)x *2x *3x =9 czyli: 3x =32 więc: x=2 https://matematykaszkolna.pl/strona/1698.html
2 paź 17:10
2 paź 17:10
Magda: na przykladzie 3.musisz tak zrobic zeby wszedzie miec takie same podstawy 4x = ((2)2)x 1/8 = 23 gdy juz masz te same podstawy mozesz je pominac i ulozyc rownanie z poteg
2 paź 17:13
Aśka: chyba załapałam dzięki emotka
2 paź 17:13
Aśka: moment bo się zacięłam jak mam 4x=1/8*2x to będzie (2x)2= 1/8*22 i teraz jak ?
2 paź 17:19
Aśka: końcówka 2x zamiast 22
2 paź 17:21
Mati: 4x = 18 * 2x (22)x = 2−3 *2x 22x = 2−3+x <=> 2x = −3+x x = −3
2 paź 17:32
Mati: podsumowując, obie strony sprowadzasz do postaci o takiej samej podstawie a potem porównujesz sobie wykładniki emotka
2 paź 17:33
Aśka: dzięki emotka
2 paź 18:45