matematykaszkolna.pl
pytanie tn: co znaczy zbadać monotoniczność w jakimś przedziale?
21 mar 23:00
Ajtek: A co to jest monotoniczność?
21 mar 23:01
tn: że funkcja rośnie, albo maleje albo jest stała
21 mar 23:11
Ajtek: Świetnie emotka. i teraz masz zbadać, jak dana funkcja zachowuje się w danym przedziale emotka, np: f(x)=2x+3 dla x∊(−2;1)
21 mar 23:14
tn: ja widzę, że rośnie, ale co to daje, patrzę na współczynnik, co ma do tego badanie jakieś? wystarczy rysunek?
21 mar 23:17
Godzio: Taki rzeczy należy pokazać z definicji emotka
21 mar 23:18
Ajtek: Nie wiem jakie masz zadanie, tzn. treść pełną. Czy masz zbadać, czy odczytać z wykresu. Napisz to.
21 mar 23:18
Ajtek: Witaj Godzio, w sumie to tego chciałem uniknąc na wstępie. Definicja + przykład to jest dobre emotka.
21 mar 23:20
21 mar 23:20
tn: mam to z definicji
21 mar 23:31
Ajtek: Tutaj masz definicje: 26
21 mar 23:33
tn: dzięki, to takie łatwe
21 mar 23:36
tn: narysuję wykres, żeby wiedzieć co wykazywać, mogę tak?
21 mar 23:36
Ajtek: Z wielką pomocą Mistrzów Ety i Godzia udało sie emotka.
21 mar 23:37
Ajtek: Jeżeli z definicji to bez wykresu.
21 mar 23:38
Godzio: tn, zakładasz, że x1 > x2 i badasz różnicę: f(x1) − f(x2) = ... Na końcu wnioskujesz czy rośnie czy maleje
21 mar 23:39
Ajtek: ........................... albo jest stałe.
21 mar 23:40
Godzio: Ale wtedy to jest oczywiste, dlatego to pominąłem emotka
21 mar 23:41
tn: wiem, tak zrobiłem − dzięki za pomoc
21 mar 23:41
Ajtek: Godzio nie dla wszystkich jest to oczywiste. Podobnie jak z moim "pierwszym dowodem" sin(x+y)
21 mar 23:42
Godzio: emotka
21 mar 23:43
tn: nie jest jasna jeszcze jedna rzecz: asymptoty. Może ktoś narysować:
 x+2 
|

|
 x−1 
22 mar 00:02
Godzio:
 x + 2 3 
A umiesz narysować f(x) =

=

+ 1 ?
 x − 1 x − 1 
22 mar 00:03