matematykaszkolna.pl
Prawdopodobieństwo Basiek: Wydaje się ambitne. Może ktoś się skusi. emotka W urnie znajduje się N losów, przy czym M z nich to losy wygrywające (M≤N). Wybieramy losowo n losów z urny (n≤N) i niech p oznacza prawdopodobieństwo, że dokładnie , m spośród losów to losy wygrywające (m≤M oraz m≤n). Uzasadnij, że:
 
nawias
n
nawias
nawias
m
nawias
 
nawias
N−n
nawias
nawias
M−m
nawias
 
*
  
 
p=

 
nawias
N
nawias
nawias
M
nawias
 
 
 
11 mar 13:41
elpe: ja Ci to pięknie zrobie a Ty mi napisz list z angliczka emotka
11 mar 13:43
Basiek: emotka To co to tam potrzebujesz?
11 mar 13:43
elpe: a działasz coś z Longmana podst. ? emotka
11 mar 13:44
Basiek: Nie, ale posiadam.
11 mar 13:45
elpe: to mozesz mi pomóc bezinteresownie emotka bo prawdopodobieństwa jeszcze nie potrafie na takim poziomie ja tam dopiero urny/kuleczki orzeł\reszka emotka
11 mar 13:47
Basiek: Haha emotka No mogę, mogę emotka
11 mar 13:47
elpe: 14 dział Państwo i społeczeństwo list do redakcji. napisalem niby to ale nie czuje zeby ta praca była za rewelacyjna zwłaszcza ze pisałem o murzynach wykorzystywanych w kopalni I would be grateful emotka
11 mar 13:50
Basiek: Jesteście przy 14−tce? wooow. My ostatnio pisaliśmy (ja nie przyszłam) spr z 7−mki i 8−mki.
11 mar 13:51
elpe: no jesteśmy skończymy to i mamy robić do końca same matury ustne z jakiejś tam książki
11 mar 13:54
Basiek: Hm, może mi podasz jaki chcesz problem opisać, dlaczego jest istotny, jaka jest przyczyna itd? 5 zdań po polsku o czym mam pisać
11 mar 13:56
rumpek: elpe masz to Repetytorium z Longmana, podstawowe?
11 mar 14:00
elpe: no więc ja osobiście napisałem o tych biednych "nigger" wśród których mam kolegę wykorzystywanego w pracy w kopalni pracuje 2x dłużej za 0,5 wynagrodzenia przypuszczalną przyczyną jest nieznajomość prawa (w sensie czarni nic nie wiedzą) a rozwiazanie problemu nagłosnienie przez media i edukacja jeżeli nie masz czasu to nie pisz emotka bo źle sie bd z tym czuł mozemy tez zrobic tak: dokończę swoja prace i wyśle Ci na e−mail to mi sprawdzisz bo na forum zdjecia nie wrzucę emotka
11 mar 14:02
elpe: tak na tym opiera sie moja wiedza Longman..
11 mar 14:03
Basiek: Szczerze mówiąc, tak byłoby najlepiej. Mam problem z wymyślaniem. Potłumaczyć mogę, gramatykę uwielbiam robić, ale zmyślać... no, problematyczne.
11 mar 14:04
rumpek: też to mam dopiero 9 unit zaczęliśmy (kulturę)emotka
11 mar 14:04
elpe: no to rumpek nie matematyka tylko mozesz zrobić wyjątek i mi napisać emotka
11 mar 14:06
Basiek: My jesteśmy przy zdrowiu, jedenastce. A w drugiej grupie (rozszerzenie) są przy 10−tce: nauka i technika. Od zeszłego tygodnia chodzę na 2 angielskie ^^
11 mar 14:07
rumpek: u mnie ang wygląda tak, że na rozwiązywanie ćwiczeń przeznaczamy 1−2h lekcyjne a przez kolejny tydzień pyta każdego z tego materiału ustnego (ale rzecz jasna nie na ocenę)
11 mar 14:10
Basiek: My mamy na zadanie domowe prawie cały dział, który potem drugi raz robimy na lekcjach. ...
11 mar 14:10
elpe: no to my pierwsze 10ćwiczeń do domu 1 lekcja czytanie 2 słuchanie 3 pytanie losowe 1 os 4 kartkówka ze słówek i pisanie podobnego listy czy coś czasem 3 x 2 emotka
11 mar 14:13
rumpek:
11 mar 14:13
Basiek: My mamy spr. z dwóch działów, z czego jest tam może 10−15 słowek (czyli średnio się opłaca uczyć), opis obrazka, jakieś pytania, coś jakby z ustnej, ale pisemnie i jest napisanie listu. A w domciu nic nie piszemy emotka W ogóle, robię tego Longmana tylko dlatego, że obiecałam kolegom, żeby mieli od kogo przepisać. Mam za dobre serce
11 mar 14:16
rumpek: a co ty tam z tym listem wyskrobałeś ?
11 mar 14:23
elpe: nadal skrobie wstawię poźniej wersję finalną, może Wam sie przyda emotka
11 mar 14:33
Basiek: Pisz, pisz emotka Rumpek mógłbyś coś przeanalizować i mi wytłumaczyć? Takie proste coś.
11 mar 14:53
rumpek: co takiego na razie oglądam skoki emotka a potem będę maturkę sprawdzał emotka
11 mar 15:24
Basiek: http://www.zadania.info/d38/2128188 Obliczyłam i nie zgadza mi się z tym wynik, jak chciałam sobie sprawdzić. Robiłam tym pierwszym sposobem. Wychodzi : m∊(−,−1)∪(1,+) (po uwzględnieniu i odjęciu opcji f. liniowej)
 4 
I jeszcze trzeba porównać warunek z Δ => m∊(−,−

>∪<0,+)
 5 
Jakim cudem komuś wyszła taka odp? −
11 mar 15:29
rumpek: Tym ich pierwszym sposobem to:
x1 + x2 ≥ 0 
x1 * x2 ≥ 0
takie warunki + Δ ≥ 0 Warunki gwarantują nam, że pierwiastki będą nieujemne, czyli dodatnie + zero. Rozwiązując te warunki otrzymamy m∊<−1,1) <− czyli ta odpowiedź to dla czego są nieujemne (dodatnie + zero). Pozostało narysować sobie całą sytuację, czyli taką aby otrzymać pierwiastki niedodatnie (ujemne + zero), wystarczy wyciąć z liczb rzeczywistych ten przedział i otrzymamy: x∊(−, −1)U<1, +) emotka potem tylko część wspólna i otrzymamy rozwiązanie
11 mar 15:36
rumpek: rysunekpomarańczowe − nieujemne, czerwone − niedodatnie(tych szukamy)
11 mar 15:39
Basiek: Ruuumpek ukatrupię Cię Dotąd rozumiem. Tylko potem, jak już CI to wyjdzie i porównasz sobie to z dziedziną....
 4 
nie powinno wyjść czasem m∊(−,−

>∪(1,+)
 5 
rozumiesz... to −4/5 z Δ ,...
11 mar 15:41
rumpek:
11 mar 15:42
rumpek: rysunekdobrze jest emotka
11 mar 15:44
Basiek: emotka A widzisz, kto by pomyślał, że −4/5 jest bliżej 0 niż taka −1. Bo na pewno nie ja. emotka
11 mar 15:46
rumpek: zawsze najłatwiej narysować i zaznaczyć emotka
11 mar 15:47
Basiek: Ależ rysowałam.
11 mar 15:47
rumpek:
11 mar 15:48
Basiek: Pozostawmy to bez komentarza. Idę na kawę. emotka Potrzebuję odpoczynku. Będę za godzinkę. Rumpku dziękuję. Elpe, będę na forum za godzinkę, ale jak coś: basiek@gg.pl − mój mail emotka
11 mar 15:49
Aga1:
 
nawias
N
nawias
nawias
n
nawias
 
1)IΩI=
  
 
nawias
M
nawias
nawias
m
nawias
nawias
N−M
nawias
nawias
n−m
nawias
 
IAI=
  
 IAI 
P(A)=

 IΩI 
p=P(A) jak się rozpisze lewą i prawą stronę, to ładnie wychodzi bez żadnego kombinowania.
11 mar 15:56
Basiek: Aga dziękuję, doszłam do tego, żeby to tak przedstawić, ale nie bardzo umiem przekształcić lewą do prawej. Ale dziękuję bardzo, będę próbować. PS. Jakby coś, to ja już jestem emotka
11 mar 17:51
elpe: aa za zaraz Ci wysle na maila to mi sprawdzisz te "głupoty" to moze nawet oddam prace i dostanę 5 emotka
11 mar 17:57
Basiek: Okeeej emotka
11 mar 18:01
Basiek: Wykaż, że jeżeli trójkąt nie jest rozwartokątny, oraz miara α jednego z jego kątów spełnia
 2cos2α 
warunek sinα+cosα≤

to trójkąt ten jest prostokątny.
 sin2α−2 
Oo
11 mar 20:06
Aga1: Odnośnie zadania z prawdopodobieństwa. Basiek Przekształć lewą i prawą stronę i zobaczysz, że są równe.
11 mar 20:19
Basiek: Aguś chwilka, bo jestem w środku jeszcze innego zadanka. Zaraz będę próbować emotka
11 mar 20:23
Basiek: Na pewno nie ma ktoś jakiegoś super pomysłu do udowodnienia tego czegoś o trójkącie, żebym mogła to chociaż wykuć na pamięć? emotka
11 mar 23:04
Godzio: Momencik emotka
11 mar 23:08
Basiek: emotka
11 mar 23:08
Basiek: To ja idę po kawę emotka
11 mar 23:09
Godzio: Informacja, że trójkąt nie jest rozwartokątny mówi nam, że cosα,sinα > 0 i α ∊ (0o,90o) Zatem: (sin2α − 2)(sinα + cosα) − 2(cos2α − sin2α) ≥ 0 (2sinαcosα − 2)(sinα + cosα) − 2(cosα − sinα)(cosα + sinα) ≥ 0 (sinα + cosα)(2sinαcosα − 2 − 2cosα + 2sinα) ≥ 0 (sinα + cosα)(2cosα(sinα − 1) + 2(sinα − 1) ) ≥ 0 2(sinα + cosα)(sinα − 1)(cosα + 1) ≥ 0 Na początku mamy dane, że ta nierówność jest prawdziwa, zatem: sinα + cosα > 0 (to wiemy z założenia) sinα − 1 ≥ 0 ⇒ sinα ≥ 1 ⇔ sinα = 1 ⇒ α = 90o cosα + 1 > 0 Zatem trójkąt jest prostokątny
11 mar 23:14
Basiek: Jezu, Godzio, a coś Ty zrobił w pierwszej linijce, że masz zwykłą nierówność bez pierwiastków?
11 mar 23:21
Basiek: * bez ułamków. Ech, naprawdę padam jak rzadko.
11 mar 23:22
Godzio: Pomnożyłem przez (sin2α − 2) pamiętając o zmianie znaku nierówności i odjąłem to co po prawej zostało emotka
11 mar 23:23
Basiek: Okej, jak będziesz potrzebować nerki, to daj znać.
11 mar 23:23
Godzio: Haha Ok emotka
11 mar 23:24
Basiek: Nawet zrozumiałam O.o Jeszcze 5 zadań i mogę iść spać
11 mar 23:33
Godzio: emotka To ja dalej czytam opowiadanie po niemiecku
11 mar 23:34
Basiek: Niemiecki... fuu. Powodzenia. I dziękuję. Bardzo, bardzo, baaardzo.
11 mar 23:36
Basiek: Ma ktoś jeszcze czas/ siłę przemęczyć ze mną jedno zad. z wektorami? emotka
12 mar 00:18
Godzio: No dawaj, a nie się pytasz
12 mar 00:21
Basiek: W czworokącie ABCD dane są wektor AB = [6,−3], wektor DA = [−8,−7] oraz środek S = (3, 2) przekątnej DB. Wyznacz współrzędne rzutu prostopadłego punktu D na prostą AB.
12 mar 00:24
Basiek: I ten... bo jakby nie wiem, co robię źle.
12 mar 00:25
Basiek: (tu wektory) BD=DA+AB= [−2,−10]
1 

BD= BS= SD =[−1,−5]
2 
12 mar 00:27
Basiek: z tego : 3−xb=−1 2−yb=−5 B(4,7) xd−3=−1 yd−2=−5 D(2,−3) I teraz.... bo to D powinno mieć współrzędne B .
12 mar 00:28
Godzio: rysunek Rysunek to podstawa i teraz mogę myśleć emotka
12 mar 00:32
Basiek: Potrzebne mi tylko do wyliczenia pkt A, B, D. W sumie, wiem jak zrobić, ale za nic mi nie wychodzi. Wychodzi na opak...Przez co
 185 
D'(1

,y).....
 389 
12 mar 00:34
Godzio: Masz odp ?
12 mar 00:40
12 mar 00:43
Godzio: Tak mi wychodzi
 22 111 
D'(

,

 13 13 
12 mar 00:43
Basiek: A jaki D Ci wychodzi?
12 mar 00:44
Godzio: S(3,2) Pierwsze już masz źle, bo DB = DA + AB = [−2,−10] DB = DS + SB ⇒ DS = SB = [−1.−5] xB − 3 = − 1 ⇒ xB = 2 yB − 2 = − 5 ⇒ yB = − 3 3 − xD = − 1 ⇒ xD = 4 2 − yD = − 5 ⇒ yD = 7 B(2,−3) D(4,7) AB = [6,−3] ⇒ 2 − xA = 6 ⇒ xA = − 4, −3 − yA = −3 ⇒ yA = 0 A(−4,0) Prosta AB: −3 = 2a + b 0 = 4a + b −3 = − 2a
 3 
a =

 2 
 3 
b = − 6 y =

x − 6
 2 
Prostopadła przechodząca przez D :
 2 
7 = 4 * (−

) + b
 3 
 29 
b =

 3 
 2 29 
y = −

x +

 3 3 
Punkt przecięcia:
 2 29 3 

x +

=

x − 6 /* 6
 3 3 2 
− 4x + 58 = 9x − 36 13x = 22
 22 
x =

 13 
 33 111 
y =

+ 6 =

 13 13 
Szukaj błędu Współrzędne wyliczyłem dobrze i wgl hmmm
12 mar 00:47
Basiek: Dodawanie wektorów było ponad 2 lata temu. Widzę, że oczywiście źle. Jak zawsze na początku. Jej.... mało skoczyć z mostu. Dobra, rozkminię te wszystkie zad. chociażbym miała nie spać i jutro do szkoły nie wstać. A Ty powinieneś dostać jakiś order
12 mar 00:52
MQ:
 1 
Jeżeli AB=[6,−3] to w prostej AB wsp. a=−

 2 
12 mar 00:52
Godzio: Zapamiętaj: AB + BC = AC a B znika
12 mar 00:53
Eta: Zamiast "orderu" ......... emotka dla Godzia
12 mar 00:54
Godzio: No już znalazłem ... 3 = 2a + b 0 = 4a + b 3 = 6a
 1 
a=

 2 
12 mar 00:54
Basiek: Jakieś nowatorskie metody nauki widzę. Ja jednak wolę "początek z początkiem, koniec z końcem" I jest wektor! emotka
12 mar 00:54
Eta: Jak w życiu emotka............. związać koniec z końcem
12 mar 00:56
Godzio: Hehe
12 mar 00:56
Eta: rysunek
12 mar 00:57
Basiek: I rozwiązać matematykę z poniedziałkiem. Dałam się wmanipulować w robienie wszystkim zadań, przez co własnych... nie zrobiłam. Dobra, liczę/ przepisuję/ myślę!
12 mar 00:57
kylo1303: Widze, ze niektorzy za nic maja pozna pore emotka Ja tez postanowilem sobie zrobic caly zestaw z Aksjomatu (geometria analityczna) i wlasnie udalo mi sie skonczyc. Przy czym sprawdzajac jedno zadanie natknalem sie na twoj watek Basiek (128448) i powiem szczerze ze strasznie sobie utrudniliscie z rumpkiem zadanie Mnie naszly watpliwosci czy mam dobrze bo nie skorzystalem w ogole z informacji, ze trojkat jest rownoboczny, a mimo to bylo banalne (proste dzialania na wektorach). Wiec jak bedziesz miala troche czasu wolnego to polecam powrocic do zadania i sprobowac dzialan na waktorach, bez obliczania wspolrzednych wierzcholka C To tak w ramach treningu.
12 mar 01:14
Basiek: Jak wyłączę gg i facebooka, to będę mieć mnóstwo wolnego czasu. PS. nienawidzę wektorów. I wiesz co kylo? Ty to potrafisz wbić nóż prosto w serce.
12 mar 01:16
MQ: Basiek błąd jest na początku! DA+AB to jest DB, a nie BD, stąd ci wyszły błedne współrzędne punktów B i D. A potem już poleciało.
12 mar 01:19
kylo1303: W tym momencie ranisz moje uczucia. Ja to wszystko z myśla o Tobie! Trafi ci sie takie zadania na maturze to zamiast 3min bedziesz robic 15 Po zrobieniu zestawu musze stwierdzic ze w geo. analitycznej jest jeden wielki plus: zadania mozna czesto zrobic na kilka sposobow. Kiepsko tylko jak wybierzesz ten zly (raz obliczenia zajely mi pol strony A4, i byly typu: 121104, a mozna bylo to zrobic w 2och linijkach− tak wiec wiem cos o zlym doborze sposobu rozwiazywania)...
12 mar 01:20
Basiek: Ale: "Po 2. chciałam sobie poćwiczyć z tym wykorzystaniem tg, bo hm... rzadko korzystam, a okazuje się przydatne." Zresztą− nienawidzę wektorów
12 mar 01:24
Basiek: Reasumując zrobiliśmy− bo ja to raczej średnio 21 zadań z matury rozszerzonej na takim dość wysokim, tak mi się zdaje poziomie. Nieukończone zostało tylko jedno. Ale to nic. Dziękuję. Dobranoc
12 mar 01:43