matematykaszkolna.pl
ZESPOLONE Wojtek: Jak to zrobić Na płąszczyźnie zespolonej zaznacz zbiory {z ∊ ℂ: Re 1−z1+z=1}
6 lut 21:34
Wojtek:
6 lut 22:06
Sławek: Jeszcze raz od początku: Jeżeli masz liczbę zespoloną postaci z=a+ib, to zapis Rez oznacza część rzeczywistą tej liczby czyli 'a', a zapis Imz oznacza część urojoną czyli 'b'. Podobnie będzie w Twoim przykładzie. Najpierw musisz przekształcić wyrażenie w zadaniu tak, aby wydzielić w nim część rzeczywistą i urojoną. Następnie część rzeczywistą przyrównać do jedności. Tu masz wszystko wyjaśnione, na 200% jest dobrze. https://matematykaszkolna.pl/forum/125733.html
6 lut 22:39
6 lut 22:42
Wojtek: nie to co ty zrobiles ono jest zle zrobione
6 lut 22:54
Wojtek: zaraz przepiszę i sprawdzisz sam
6 lut 22:56
6 lut 23:02
Wojtek: i ajak teraz dobrze?
6 lut 23:12
Sławek: Nic nie można zobaczyć daj dobrego linka
6 lut 23:13
6 lut 23:18
Wojtek: i
6 lut 23:23
Sławek: Źle. Zmieniłeś znak w liczniku. Czwarty wiersz od dołu. Tu masz dobrze − porównaj. https://matematykaszkolna.pl/forum/125733.html
6 lut 23:27
Wojtek: jakbyś mogł jeszcze wytlumaczyć dlaczego 0,25 to oddaję honor
7 lut 00:12
7 lut 07:45
Wojtek: oddam ale dalej nie rozumiem dlaczego 2,25, a nie moze być np. 1=12 albo 4=22 dlaczego akurat 0.25?
7 lut 09:27
Artur z miasta Neptuna: bo otrzymałeś równanie: x2+y2+x=0 .... pytanie ile wynosi 'a', aby sens miał zapis (x−a)2+y2 −a2 = x2+y2+x innymi słowy −−− tworzysz 'wzór okręgu'.
7 lut 09:55