matematykaszkolna.pl
zadanie Kamila: Prosze o pomoc z ponizszym zadaniem, nie wiem się wziąć za niego.. W sadzie rosną tylko jabłonie i grusze. Stosunek liczby jabłoni do liczby grusz w tym sadzie jest równy 5:11, a liczba wszystkich drzew jest większa od 80 i mniejsza od 110. Ile drzew rośnie w sadzie
17 wrz 15:32
Kamila: ponawiam prośbę.
17 wrz 15:42
Kamila: hmm? nikt nie wie jak zrobić
17 wrz 16:18
sushi_ gg6397228: zapisz najpierw proporcje i druga nierownosc −−> wszystko masz podane w tresci zadania
17 wrz 16:19
Gustlik: Liczba jabłoni : 5x Liczba grusz : 11x Liczba wszystkich drzew 5x+11x=16x Rozwiąż nierówność: 80<16x<110 Czyli układ nierówności: 80<16x 16x<110 Zaznacz oba przedziały na osi, wyznacz ich część wspólną i wypisz wszystkie liczby naturalne należące do tak wyznaczonego przedziału − to będzie odpowiedź.
17 wrz 16:26
Gustlik: Jeszcze jedno − wypisz takie pary rozwiązań, które byłyby liczbami naturalnymi i spełniałyby stosunek 5:11. Jak nie będziesz wiedziała, pomogę − wieczorem będę na forum.
17 wrz 16:29
kamczatka: czy mógłby ktoś te nierówności rozwiązać ? Ponieważ nie chce zakładać nowego tematu.
22 cze 17:47
kamczatka: za bardzo nie wiem jak się za to zabrać
22 cze 18:02
5-latek: Ogolnie taki zapis a<b<c oznacza tyle co b<c i a>b U nas b=16x a=80 c=110 czyli nasza nierownosc 80<16x<110 mozemy zapisac tak 16x>80 to x>80/16 to x>.......policz i 16x<110 to x<110/16 to x<.......policz I dalej to co napisal Gustlik z 17wrzesnia o godz 16.26 emotka
22 cze 18:30
kamczatka: ale jak jest a<b to jak może być a>b?
23 cze 11:23
5-latek: tak rzeczywiscie ma byc b>a . a to wynika z tego ze gdy mamy a<b to −b<−a (mnozymy przez (−) ) i mamy b>a zmienia sie zwrot nierownosci . Omylkowo napialem .Czasami tak mam Dobrze ze zwrociles/as na to uwage, Dalej juz masz napisane 16x>80 .. wiec lie jest tych drzew ?
23 cze 13:40
kamczatka: wyszło x>5 x<6,875 chyba coś nie tak.
23 cze 14:04
Aga1.: Dobrze wyszło, teraz podaj odpowiedź, czyli liczbę naturalną większą od 5 i mniejszą od 6,875. Jaka to liczba?
23 cze 14:13
Aga1.: x=.. Odp. 11x=... − liczba wszystkich drzew.
23 cze 14:16
kamczatka: 6 ? 11*6=66 to zły wynik
23 cze 14:21
kamczatka: a nie dobrze będzie bo powinno być 16*6=96
23 cze 14:22
5-latek: Z tym ze tylko bedzie tak x=......... 5*x=bedzie to liczba jabloni 11*x= bedzie to liczba grusz Ilosc wszystkich drzew to liczba jabloni i grusz
23 cze 14:25
Aga1.: Pomyłka . 16x=16*6=96. − liczba wszystkich drzew
23 cze 14:25
kamczatka: a co by było jakby było kilka liczb naturalnych np.6 i 7 i co wtedy ?
23 cze 14:26
5-latek: Jesli maialbys np taki przedzial x∊(4;8) to w tym przedziale masz takie liczby naturalne 5,6 7 bo 4 i 8 nie nalezy do tego przedzialu bo jesst obustronnie otwarty. No to sprawdzamy dla x=5 i mamy 16*x=16*5=80 −−−−−nie spelnia warunkow zadania bo liczba drzew musi byc wieksza od 80 a tutaj jet rowna 80 No to x=6 to 16*6=96 −−−−−−spelnia warunek zadania bo niesci sie wprzedziale (80;110) to zrobilismy NO to wezmy x=7 to 16*7=112 −−−−nie spelnia warunkow zadania bo liczba drzew nie moze byc wieksza od 110
23 cze 14:41
5-latek: https://matematykaszkolna.pl/forum/202533.html i zagladnac takze tutaj bo nie odpowiedziales czy zrozumiales /as
23 cze 14:52