Ania: nie wiem, kiedy jest brak rozwiazań, a kiedy rownanie sprzeczne
25 maj 17:14
Ania: nie wiem, kiedy jest brak rozwiazań, a kiedy rownanie sprzeczne
prosę żeby mi to ktos
wytłumaczył, bo mam zdawkę na 2 z tego materiału
25 maj 17:15
Jakub: gdy Δ<0, to równanie kwadratowe nie ma rozwiązań (równanie sprzeczne)
gdy Δ=0, to równanie kwadratowe ma jedno rozwiązanie
gdy Δ>0, to równanie kwadratowe ma dwa rozwiązania
25 maj 19:50
alan: weź to teraz pozaznaczaj na wykresie
28 paź 11:01
Natalia: Jak zaznaczyć na wykresie gdzie są miejsca zerowe
7 maj 21:06
Jakub: Miejsca zerowe są tam, gdzie wykres przecina oś x.
7 maj 21:47
Darek: I co dalej?
Na sprawdzianie za pozostawienie rozwiązania w takiej postaci dostałem pół punktu na 2 możliwe!
18 paź 14:41
Jakub: Co ma być dalej
Było równanie do rozwiązania, rozwiązałem, podałem wyniki i koniec zadania.
Jak dostałeś pół punktu, to musiałeś coś źle zrobić.
18 paź 15:06
Darek: Ja też uważałem, że to koniec zadania.
Napisałem rozwiązanie dokładnie takie jak u Ciebie.
Nauczycielka stwierdziła, że to jeszcze nie koniec i zasugerowała, że trzeba "coś zrobić" z
pierwiastkiem.
18 paź 17:21
Jakub: Wiesz, to mógł być inny pierwiastek niż u mnie. Przykładowo jakby wyszło coś takiego.
to należałoby to uprościć w ten sposób
−6 − √12 | | −6 − √4*3 | | −6 − 2√3 | |
| = |
| = |
| = −3 − √3 |
2 | | 2 | | 2 | |
Jednak, aby zmniejszyć za coś takiego punktacje z 2 do pół punktu, to ciężka przesada. Wynik
| −6 − √12 | |
|
| też jest prawidłowy, tylko nie uproszczony, ale to żaden błąd. |
| 2 | |
W moim zadaniu jest jednak
√17, a tego nie da się w żaden sposób uprościć. Poza tym co to za
odpowiedź ,,coś zrobić''. Nauczycielka powinna Ci dokładnie powiedzieć na czym polega twój
błąd. Zapytaj ją jeszcze raz.
18 paź 23:33