matematykaszkolna.pl
Ania: nie wiem, kiedy jest brak rozwiazań, a kiedy rownanie sprzeczne
25 maj 17:14
Ania: nie wiem, kiedy jest brak rozwiazań, a kiedy rownanie sprzeczneprosę żeby mi to ktos wytłumaczył, bo mam zdawkę na 2 z tego materiału
25 maj 17:15
Jakub: gdy Δ<0, to równanie kwadratowe nie ma rozwiązań (równanie sprzeczne) gdy Δ=0, to równanie kwadratowe ma jedno rozwiązanie gdy Δ>0, to równanie kwadratowe ma dwa rozwiązania
25 maj 19:50
alan: weź to teraz pozaznaczaj na wykresie
28 paź 11:01
Natalia: Jak zaznaczyć na wykresie gdzie są miejsca zerowe
7 maj 21:06
Jakub: Miejsca zerowe są tam, gdzie wykres przecina oś x.
7 maj 21:47
Darek: I co dalej? Na sprawdzianie za pozostawienie rozwiązania w takiej postaci dostałem pół punktu na 2 możliwe!
18 paź 14:41
Jakub: Co ma być dalej Było równanie do rozwiązania, rozwiązałem, podałem wyniki i koniec zadania. Jak dostałeś pół punktu, to musiałeś coś źle zrobić.
18 paź 15:06
Darek: Ja też uważałem, że to koniec zadania. Napisałem rozwiązanie dokładnie takie jak u Ciebie. Nauczycielka stwierdziła, że to jeszcze nie koniec i zasugerowała, że trzeba "coś zrobić" z pierwiastkiem.
18 paź 17:21
Jakub: Wiesz, to mógł być inny pierwiastek niż u mnie. Przykładowo jakby wyszło coś takiego.
−6 − 12 

2 
to należałoby to uprościć w ten sposób
−6 − 12 −6 − 4*3 −6 − 23 

=

=

= −3 − 3
2 2 2 
Jednak, aby zmniejszyć za coś takiego punktacje z 2 do pół punktu, to ciężka przesada. Wynik
 −6 − 12 

też jest prawidłowy, tylko nie uproszczony, ale to żaden błąd.
 2 
W moim zadaniu jest jednak 17, a tego nie da się w żaden sposób uprościć. Poza tym co to za odpowiedź ,,coś zrobić''. Nauczycielka powinna Ci dokładnie powiedzieć na czym polega twój błąd. Zapytaj ją jeszcze raz.
18 paź 23:33