matematykaszkolna.pl
ewelinaaa:
3 sie 21:15
aniqa19:
5 sty 12:15
Nata: Dlaczego tego nie można rozwiązać za pomocą delty?
24 lis 16:43
Jakub: Jak najbardziej można za pomocą delty. Tylko że sposób z poprzedniej strony jest krótszy.
24 lis 20:47
?wtf: W pierwszym nie może być x=−2, ponieważ kwadrat musi być dodatni.
25 lis 20:07
kali: Nie może być, x=−2, ale musisz napisać dwa rozwiązania. Z tym, że potem dajesz odpowiedź, że poprawne jest rozwiązanie gdzie kwadrat jest dodatni, a drugie nie jest poprawne. I tyle. Ale dwa musisz napisać.
4 sty 17:42
kika: bzdura... (−2)*(−2) to 4 bo −i− daje plus!
17 lut 18:40
Jakub: x=2 lub x=−2 Oba rozwiązania są dobre, ponieważ 22 = 4 i (−2)2 = 4.
17 lut 18:44
Patryk: Jeśli rozwiązujemy za pomocą delty to a=1 b=0 c=−4
15 lip 20:52
Jakub: Tak, ale rozwiązanie bez delty jest prostsze.
15 lip 21:01
Aeven: Każda liczba ujemna podniesiona do kwadratu daje liczbę dodatnią emotka
3 lis 18:10
Jakub: Zgadza się.
5 lis 15:55
Lidka: Ja w pierwszym przykładzie skorzystałam ze wzoru skróconego mnożenia: x2 − 4 = (x + 2)(x − 2) co daje : x= − 2 lub x = 2
5 gru 14:31
ML: Na wykresie parabola przecina oś x w obu punktach, więc czy rozwiązania nie powinny być np. x1 = 2 i x2 = −2, zamiast x=coś lub x=−coś ? Wiem, że x nie może być =2 i = −2 w jednym równaniu, a więc stąd pytanie, czemu nie nazywamy ich np. x1 i x2 ?
1 lut 13:21
Jakub: Można napisać x1 = 2 i x2 = −2, a także x=2 lub x=−2. Oba rozwiązania są prawidłowe i jak lubisz to pierwsze, to tak zapisuj.
3 lut 18:46