matematykaszkolna.pl
Gustlik: Wykorzystując tę metodę można bardzo łatwo obliczyć długości części, na jakie został podzielony odcine. Często się zdarza w zadaniach z geometrii, że jakiś odcinek, np. bok trójkąta o danej długości został podzielony w danym stosunku np. 2:3. W szkolach nauczyciele i uczniowie często obliczają to układem równań. Ja to robię przy pomocy jednej niewiadomej. Np. odcinek o długości 10 cm podzielono w stosunku 2:3. Oblicz długości otrzymanych części odcinka. Stosunek 2:3 oznacza, że krótsza część składa się z dwóch jednakowych "kawałków", a dłuższa − z trzech takich samych "kawałków". Te jednostkowe "kawałki" oznaczam literą np. x. Czyli krótsza część odcinka ma długość 2x, a dłuższa − 3x. Cały odcinek ma więc długość 2x + 3x = 5x. Zatem rozwiązuję równanie 2x + 3x = 10 5x = 10 /:5 x = 2 cm. Czyli jeden taki "kawałek" ma długość 2 cm. Zatem części odcinka mają długości: − krótsza: 2x = 2*2 = 4cm, − dłuższa: 3x = 3*2 = 6 cm.
7 mar 23:26
Refro: głupia matma we wszystkim w życiu przeszkadza
7 cze 22:44
Jakub: To jej się nie ucz. Świeci słońce, jedź nad morze i leż na plaży.
8 cze 17:16
ma: Gustlik bardzo fajnie i prosto wytłumaczyłeś emotka
12 lip 22:02
Maciek: Gorzej gdy odcinek ma π cm emotka
2 lis 23:56
Monika: Nic nie rozumiem.A potrzebuje matmy podstawowej na farmacje.Na rysunku nie widać żeby proste były podzielone w stosunku 2:3.Jest tylko widoczny punkt C.Tzn dalej nie wiem jak to zrobić.
12 gru 22:41
Monika: Aaa teraz już widzę w jaki sposób punkt C dzieli na 2:3 ale cały czas nie wiem jak zrobić zadanie z zeszytu gdzie oba ramiona trzeba jeszcze połączyć.
12 gru 22:44
Irka: Dlaczego dzielimy prostą na 5 części? (dodanie 2+3?−wydaje mi się to za banalne, dlatego wolę zapytać)
19 lut 15:43
adew: ponawiam pytanie Irki
29 kwi 13:01
Jakub: Tak. Dokładnie dlatego, że 2+3 = 5.
29 kwi 16:58
Wojtek: Super poradnik
3 lut 19:23