Justyna: wszystko jest dobrze wytłumaczone
ale mi brakuje tutaj różnicy symetrycznej, której nie
bardzo rozumiem. dobrze by było gdybyście zamieścili również i to. pozdrawiam.
28 lis 15:29
janinka: ale czemu przy roznicach itd przedzila z koleczkiem niepokolorowanym staje sie nagle zamkniety
> zamiast )
20 kwi 15:35
Jakub: Różnica A\B to wszystkie liczby, które należą do przedziału A, ale NIE NALEŻĄ do przedziału B.
Tak więc jeżeli w przedziale A jest liczba 2 (nawias ostry, kółko zamalowane) i w przedziale B
też jest liczba 2, to w A\B tej liczby 2 już nie ma (nawias okrągły, kółko otwarte).
20 kwi 22:30
Mateo: Bardzo fajnie wytłumaczone i objaśnione!
Wszystko wyraźne i przejrzyste! Jutro kartkówka więc na pewno dużo mi ta stronka
pomogła.Pozdrawiam
19 wrz 10:55
Daniello : W przykładzie czwartym, suma A i B, można B zapisać jako podzbiór zbioru A
11 lis 18:53
adrianpotrzebujepomocy: nie kapuje wstawiania odpowiednich nawiasów w A\B i B\A wiem tylko że w A\B pierwszy nawias sie
nie mienia ac z pozostałymi
?
3 gru 09:43
Marta: Czy w pierwszym przykładzie w B' nie powinien być inny nawias przy 4?
6 gru 22:44
Jakub: Jest dobrze. Przedział B=(1,4> zawiera liczbę 4, czyli dopełnienie B już jej nie zawiera,
dlatego przy 4 jest okrągły nawias.
6 gru 23:24
Kasiurda: zauwazyłam ze jesli zbiory sie pokrywają to te punkty wspolne wysraczy jedynie zamienić na
przeciwne
tak wiec tuu cały kłopot !
3 sty 17:40
Gustlik:
Lepiej rysować sposobem jak powyżej − metoda mieszana: szkolna + metoda
Bogdana. Przedział
otwarty − kropka pusta i poza przedziałem, przedział domknięty − kropka zamalowana i w
przedziale.
Zamalowywanie kropek ma na celu jedynie zmylenie nauczycieli, żeby się nie przyczepiali do
uczniów, bo
Bogdan robi bez zamalowywania, ale wtedy to się nauczycielom rzuca w oczy i
mają oni "wąty" do uczniów za to.
Tu wyjaśniłem tę metodę :
https://matematykaszkolna.pl/forum/forum.py?komentarzdo=i3 .
A=(−3, 2>
B=(1, 4>
AUB=(−3, 4>
A∩B=(1, 2>
A\B=(−3, 1> (1 zostanie w przedziale, nieważne że nie jest zamalowana, widać to z rysunku)
B\A=(2, 4> (2 nie zostanie w przedziale, nieważne że jest zamalowana, widać to z rysunku)
A'=(−
∞, −3>U(2, +
∞)
B'=(−
∞, 1>U(4, +
∞)
22 lip 00:38
KalAmburka: Skąd wiadomo kiedy przy A' lub B' dać który nawias? Np. A=(2, 6>, a A'=(−∞, 2>U(6, +∞)
17 wrz 17:49
Jakub: Nawiasy okrągłe (, ) oznaczają, że liczby stojące przy nich nie należą do przedziału.
Nawiasy ostre <, > oznaczają, że liczby stojące przy nich należą do przedziału.
Jak masz A = (2, 6>, to 2 nie należy do przedziału A, a 6 należy. A' oznacza dopełnienie
przedziału A. W dopełnieniu zawierają się wszystkie liczby, które nie należą do A. Tak
więc w dopełnieniu A znajdzie się 2, ale 6 już nie. Z tego powodu przy 2 jest ostry nawias, a
przy 6 już nie.
17 wrz 18:01
adam: a dlaczego w przykładzie A=(−3,2> B=(1,4> w pod podpunkcie b/a ( do b należy i do a nie należy)
jest <2,4> a nie <4,2> prosze o odpowiedź...
28 paź 13:36