matematykaszkolna.pl
Natallllia: To z graniastosłupem można było zrobić jeszcze z jedynki trygonometrycznej
5 maj 14:50
Godziu: Jakubie wrzucisz może maturę z technikum z tego roku?
5 maj 14:58
Godziu: Ah, widzę przemieszane zadania są, to czekam na więcej
5 maj 14:58
Jakub: Tak, ale najpierw muszę zrobić maturę dla liceum.
5 maj 15:18
Mateusz: na moim arkuszu to samo rozwiązanie co w podpunkcie C było oznaczone jako A. Czy są dwie grupy matur dla Liceum z innym oznaczeniem podpunktu?
5 maj 15:20
Jakub: O którym zadaniu piszesz? Z tego co wiem, są dwie wersje arkusza maturalnego z różnie umieszczonymi odpowiedziami.
5 maj 15:27
Mateusz: zapominałem dodać że w zad 3
5 maj 15:28
Mateusz: wyniki się zgadzają . Czyli jestem dobrej myśli
5 maj 15:29
nowy: Te zadania są pomieszane. Te dwa otwarte (dowód i graniastosłup) są ze starej matury a reszta z nowej.
5 maj 15:30
Natallllia: dowód i graniastosłup były na starej i na nowej emotka wgl było dużo zadań podobnych na obu maturach emotka
5 maj 15:32
Sorriso: nowy były też na nowej. Niektóre zadania się powtarzały
5 maj 15:32
Mateusz: JA miałem takie same zad otwarte, A pisałem maturę dla Liceum
5 maj 15:33
Ola: Poproszę o rozwiązanie matury dla technikum.
5 maj 15:46
Jakub: @Mateusz Jak wyniki się zgadzają, to masz dobrze.
5 maj 16:02
olek: w 8 nie powinno być A zamiast D?
5 maj 16:08
Mateusz: ok
5 maj 16:11
abc: To są dla liceum? Przecież ja na starej miałem bardzo podobne zadania no chyba, że tylko matura Polskiego uległa zmianie...
5 maj 16:13
C4: olek: nie, bo funkcja nie osiąga wartości 2 dla argumentu 0, natomiast osiąga ją np. dla argumentu 1
5 maj 16:15
JPK: Całkiem prosta matura. Wie ktoś dlaczego miejsca odpowiedzi ABCD różnią się od strony do strony? Tj. czasem odpowiedź X jest pod literką A a czasem pod B.
5 maj 16:28
matt: Czy w zadaniu 5 nie jest poprawna odpowiedź D? Przecież pytają o cały układ rownan którego interpretacja są dwie proste a nie o jego rozwiązanie którym jest punkt....
5 maj 16:29
JPK: @matt Rozwiązaniem jest jeden punkt ponieważ proste przecinają się w jednym miejscu. Masz układ równań i nie dwa oddzielne równania. W takich przypadkach rozwiązania to miejsca gdzie się przecinają.
5 maj 16:31
C4: mat: zgodnie z definicją: "Układ równań – koniunkcja pewnej liczby (być może nieskończonej[1]) równań." Wg twojej interpretacji, układ równań byłby alternatywą.
5 maj 16:36
matt: no tak, to jest oczywiste ale w tym zadaniu nie piszą o rozwiązaniu tylko ogólnie o układzie równań a punkt jest rozwiązaniem układu a całym układem są 2 proste
5 maj 16:37
Jakub: W układzie równań obydwa równania muszą być jednocześnie spełnione. Wykresem tych dwóch równań są dwie proste przecinające się w jednym punkcie. Tylko ten punkt ma współrzędne, które spełniają obydwa równania. Dlatego układ równań opisuje tylko jeden punkt. Dość podchwytliwe pytanie.
5 maj 16:44
matt: aha.....no właśnie mi się wydawało że skoro interpretacja graficzną są zawsze proste,no to teraz tez będą proste a nie punkt bo nic o rozwiązaniu samym nie piszą...jak są zadania że są 4 obrazki i trzeba wybrać ten na którym jest opisany dany układ współrzędnych no to zawsze są to pary prostych i na tym się wzorowalem bo punkt to za oczywisty mi się wydawał....dzięki za odpowiedźemotka
5 maj 16:59
Olka: Według mnie za mało czasu było na to wszystko.. Nie zdażyłam sprawdzić zadań i teraz się wnerwiam
5 maj 17:23
Wojtek z Łączności: Mało czasu? Napisanie na sto procent tego to żaden wyczyn. Ja po godzinie już nie wiedziałem co ze sobą zrobić. Matura bardzo łatwa, jak rozszerzenie będzie podobnie łatwe to progi na studia bedą astronomiczne.
5 maj 17:46
nana: doda Pan jeszcze dziś rozwiązania z Technikum ?
5 maj 17:50
Marcin: Podłączam się do pytania nana.
5 maj 19:36
Ja: Ja tez emotka
5 maj 21:04
Mateusz: w poleceniu zad 19 przy równaniu drugiej prostej powinno być 4m2x
5 maj 21:15
awdre: Powiem tak, jako uczeń drugiej klasy liceum nie byłem w stanie zrobić dwóch zadań zamkniętych i jednego otwartego. Uzyskałbym zatem 96%, więc uważam że ta matura była naprawdę łatwa.
5 maj 21:23
maturzystaa: jednak nie jest tak dobrze z tą matematyką, bo 2 zadania to 4 % a otwarte to kolejne 4% lub 8% emotka
5 maj 21:31
awdre: @maturzystaa, faktycznie Coś mi się pochrzaniło, miałem na myśli 92%. Mam jeszcze rok na poprawę umiejętności dzielenia emotka Ale trzeba pamiętać, że te dwa otwarte mógłbym trafić, więc 96% byłoby w moim przypadku możliwe emotka
5 maj 21:40
Jakub: Zadanie z matury dla techników będą się stopniowo pojawiały na stronie 4412
5 maj 21:41
Kacper: Ah to zadanie ze zbiorem wartościemotka
5 maj 23:40
Kacper: Z zamkniętych
5 maj 23:40
Kuba: Zadanie ze zbiorem wartości to chyba jedyne, które będę miał źle... Przez własną nieuwagę...emotka
6 maj 06:51
spartan_in: Dlaczego w zadaniu nr 8 przedział wartości jest prawostronnie zamknięty ? ... czy wytłumaczeniem jest fakt iż dla wartości y = 2 monotoniczność jest stała ? Z góry dziękuję za odp.
6 maj 12:15
Jakub: To kółko otwarte w 2 na osi Oy jest mylący. Punkt (0,2) faktyczni nie należy z tego powodu do wykresu, ale już punkty np. (14,2), (13,2) należą. Tak jak piszesz, dla x ∊ (0,1) masz fragment funkcji stałej y = 2. Z tego powodu funkcja o tym wykresie ma wartość 2 i zbiór wartości jest prawostronnie domknięty (−2,2>.
6 maj 12:42
spartan_in: Dziękuję Panie Jakubie za podpowiedź i przy okazji chciałem zasugerować... może czas najwyższy na jakieś wydanie "książkowe". Jestem co prawda 17 lat po egzaminie maturalnym... ale dzięki Pana stronie wciąż myślami powracam do przedmiotu i co roku korzystam z okazji aby odświeżyć umysł rozwiązując zadania maturalne. P.S. Wcześniej korzystałem z pozycji Państwa Zakrzewskich. Serdecznie pozdrawiam
6 maj 14:11
joł: Czy w zadaniu 22 nie powinno być a?
7 maj 16:08
awdre: @joł Nie, odpowiedź B jest prawidłowa. Zapewne pomyliłeś wzór na wysokość z wzorem na pole trójkąta równobocznego, bo wtedy rzeczywiście wychodzi wynik A.
9 maj 12:18
john2: Zepsuty link do zadania nr 25.
25 maj 09:43
john2: i 31.
25 maj 10:41
Jakub: Już poprawione. Dzięki.
22 sie 13:59
mati: a moim zdaniem matura tego roku byla trudniejsza niz w poprzednim emotka
24 sie 14:25