matematykaszkolna.pl
sopel: Nie rozumiem skąd sie biorą liczby pierwsze
16 mar 15:22
Jakub: Na stronie 4361 masz o liczbach pierwszych.
16 mar 16:13
21 kwi 08:44
undefined: @Jakub czy możesz jakoś odizolować repetytorium od forum, żeby tak nie przycinało?
4 maj 20:21
Jakub: Teraz pod naporem odwiedzających nic nie zrobię. I tak jest lepiej niż rok temu. Choć nieidealnie.
4 maj 20:40
AngelikaAnna: czy zamiast 'cyfra jednostek' możemy zastosować nazwę: 'cyfra jedności'?
13 lip 17:30
Jakub: Cyfra jedności jest poprawna.
20 lip 11:56
AngelikaAnna: o co chodzi z tym 'ab' przy 9? (we wzmiance o cyfrach)
7 gru 00:17
Jakub: Pomyłka w druku emotka. Już poprawiłem. Dziękuję.
8 gru 11:47
Michał: Czy każda cyfra jest jednocześnie liczbą?
27 lut 23:07
Jakub: Tak. Każda cyfra jest liczbą. Nie każda liczba jest cyfrą.
1 lut 23:54
gnuj: γ
22 kwi 21:53
Gustlik: rysunekPorada dla młodszych uczniów − prosty sposób na tabliczkę mnożenia. Tabliczki należy nauczyć się na pamięć, nikt tego nie kwestionuje, jak najbardziej jestem za tym, ponieważ jest ona potrzebna później np. przy mnożeniu pisemnym, skracaniu ułamków i wielu innych trudniejszych obliczeniach. Niemniej jest sposób dla młodszych uczniów, którzy z tabliczką mnożenia spotykają się pierwszy raz w życiu, ponieważ dla 3−klasisty wykucie naraz na pamięć 100 działań często jest trudne. Pokażę tę metodę na prostym przykładzie − mamy wykonać mnożenie 3*4 i zapomnieliśmy wyniku. Rysujemy 3 linie poziomo i 4 linie pionowo, zliczamy wszystkie punkty przecięcia linii otrzymanej w ten sposób "siatki", są to czerwone kropki na rysunku. Jest ich 12, ta liczba to wynik mnożenia. Metoda jest uniwersalna, przy jej pomocy można wykonać każde mnożenie. Niemniej jednak uważam, że wykucie tabliczki na pamięć jest niezbędne, ponieważ opisana przeze mnie metoda zajmuje nieco czasu i wydłużyłaby później rozwiązywanie trudniejszych zadań. Polecam tę metodę jako "koło ratunkowe" dla początkujących uczniów, np. gdy pani nauczycielka zrobi sprawdzian z tabliczki mnożenia, a uczeń zapomni jakiegoś wyniku − może się tym sposobem "ratować", żeby nie dostać gorszej oceny. Metoda ta jest stosowana w Chinach, Japonii i wielu krajach Dalekiego Wschodu, moim zdaniem należałoby ją pokazywać również w polskich szkołach uczniom rozpoczynającym przygodę z tabliczką mnożenia, choćby jako zabawę, poprzez którą zapewne wielu dzieciom łatwiej byłoby się nauczyć tabliczki na pamięć.
3 lis 02:39
Do matematyka: Na stronie https://matematyka.wiki/matura-2015-poziom-podstawowy-zadanie-2# podana jest nieprawidłowa odpowiedź, chociaż rozwiązanie jest poprawne.
12 paź 11:24
Kazimierz: Dlaczego? Od kwoty 6,40 zł za bułkę z szynką trzeba odjąć 6 zł i następnie podzielić pozostałą część przez dwa.
3 lis 14:41