matematykaszkolna.pl
Anna: Mnożenie lub dzielenie, czwarty przykład, powinno być 20:4, a jest 20x4 emotka
30 wrz 20:37
Jakub: Dzięki, już poprawiłem.
1 paź 16:46
Darek: Najpierw nawiasy 3x3 to 9 a jest 6
9 lis 22:34
Jakub: Poprawione. Dzięki
10 lis 22:01
Darek: No nie jest poprawione, chodzi mi o drugą linijkę od dołu nad zadania i rozwiązania emotka
12 lis 09:39
Jakub: Tam jest już [(9+4)*5+6]*7+8 = ... Pewnie pokazuje ci się stara wersja. Odśwież stronę za pomocą klawisza F5.
12 lis 17:07
Krzysiek1535: 20:4+12:6−6*2+40:10=5+2−12+4=−1 wg mnie w jednym członie jest pomylony znak
18 lis 14:34
okti: Krzysiek153 zgadza się w zadaniu 20:4+12:6−6*2+40:10 według autora powinno być 20:4+12:6−6:2+40:10=
1 mar 17:06
Jakub: @Krzysiek1535, @okti Poprawione. Dzięki.
2 lut 00:06
Gustlik: Ja bym na początku, przed nawiasami, dodał jeszcze jeden punkt − SPRAWDZANIE ZNAKÓW. Dlatego, że większość uczniów nie ma nawyku patrzenia na znak liczbi i potem są błędy w obliczeniach, potem są takie "kwiatki", np: −2+3=−5, 4−3=−1 itp., tylko dlatego, że uczniowie nie zwracają uwagi na znaki. Powinno być tak: 1. SPRAWDZANIE ZNAKÓW − NAJWAŻNIEJSZA CZYNNOŚĆ, NALEŻY JĄ WYKONAĆ NA POCZĄTKU! 2. Nawiasy. 3. Potęgi i pierwiastki. 4. Mnożenie i dzielenie, przy ciągu mnożeń i dzieleń − w kolejności występowania. 5. Dodawanie i odejmowanie, przy ciągu dodawań i odejmowań w kolejności występowania. MATEMATYK JEST JAK KIEROWCA − JAK NIE POPATRZY NA ZNAKI, TO SPOWODUJE WYPADEK!
29 kwi 15:40