matematykaszkolna.pl
a: x miał się nie równać −5
30 sty 20:45
Jakub: Dzięki, już poprawiłem.
31 sty 01:40
kasia: moim zdaniem odpowiedz nie jest poprawna, suma tych przedziałow...
2 maj 16:46
kasia: powinno byc (−;−5)∪<−3;−1>∪<1;)
2 maj 16:49
Jakub: Racja, dzięki, już poprawiłem.
2 maj 16:57
lunesco: "Szukam, kiedy 3x−1 i x+2 mają wartości nieujemne" i jest napisane x≥2, a rozważasz m.in. zbiór (−;2>, więc chyba jest błąd.
11 gru 22:23
Jakub: Szukam kiedy 3x−1 i x+2 ma wartości nieujemne, ale nie tylko wartości nieujemne mnie interesują. Rozwiązanie x ≥ −2 pozwala mi określić, kiedy x+2 ma wartości ujemne a kiedy nieujemne. Podobnie rozwiązanie x ≥ 13 pozwala mi ustalić kiedy 3x−1 ma wartości ujemne a kiedy nieujemne. W ten sposób dostaję trzy przedziały, w których znak 3x−1 i x+2 jest taki sam dla wszystkich x. Pisząc ,,taki sam'' mam na myśli, że jest stały a nie jednakowy. Przykładowo dla <−2,13) mam 3x−1 ujemne dla wszystkich x oraz x+2 nieujemne dla wszystkich x. Dla wszystkich x znak 3x−1 i x+2 jest stały w tym przedziale. Po to właśnie rozwiązuję nierówności 3x−1 ≥ 0 i x+2 ≥ 0, aby otrzymać te przedziały, a nie tylko dowiedzieć się, kiedy 3x−1 i x+2 ma wartości nieujemne. Może poprawię ten opis w przyszłości, bo faktycznie niejasny.
17 gru 16:42
Polaco: Cześć słuchaj, dlaczego w momencie w którym mnożysz całe wyrażenie przez kwadrat (I3x−1I)(x+5) W kolejnej linijce jakbyś zapomniał o napisaniu za całością (I3x−1I). Stoi samo (x+5), tak powinno być czy po prostu zapomniałeś tego wpisać?
24 mar 20:58
Jakub: |3x−1| skróciło się z |3x−1| w mianowniku.
31 paź 12:41