matematykaszkolna.pl
john: Jeśli dobrze widzę, jest mały błąd przy wyciąganiu przed nawias pod koniec punktu 3) −x2 + 6x = 0 −x(x + 6) = 0 Czyli rozwiązaniem chyba jest też 6.
18 paź 17:05
Jakub: Oczywiście powinno być tak: −x2 + 6x = 0 −x(x−6) = 0 W tym momencie pojawia się rozwiązanie 6, które już należy do przedziału <3,) z punktu 3. Dzięki, już poprawiłem.
19 paź 15:51
Oleg: Może się czepiam, ale czy przypadkiem tam na początku przy przedziałach nie ma małego błedu w postaci złego nawiasu? Wg mnie powinno być (−,1> , (1, 3) , <3, +) − tutaj akurat nie gra to roli, ale gdyby 1 było miejscem zerowym, już byłby problem. Również chciałbym się zapytać, czy pierwszy i trzeci przedział mogą być rozpatrywane jako jeden w celu zaoszczędzenia czasu (jako że są "dodatnimi" przedziałami funkcji kwadratowej powstałej z iloczynu |x−1| |x−3|), czy będzie to błedem?
25 mar 22:39
Oleg: Aha, nie spojrzałem, że Pan rozwiązywał to w inny sposób i dla pierwszego przedziału oba wyrażenia w modułach są ujemne, gdyż te wyrażenia są rozpatrywane osobno i dlatego tam stoi odpowiedni nawias. Ja natomiast odrazu wymnożyłem te wyrażenia w modułach (czyli |x−1| razy |x−3|), otrzymując funkcję kwadratową w module z ramionami do góry i oczywiście z pierwiastkami 1 i 3, dlatego w moim przypadku pierwszy przedział był tym ramieniem funkcji kwadratowej od − do 1 domknięte, a nie otwarte, jak w zadaniu. Przepraszam za zamieszanie emotka
25 mar 23:35