matematykaszkolna.pl
zido: hola! zgubiłeś Jakubie −3x z pierwszej linjki, w drugiej już tego nie ma. mi wyszedł ostateczny wynik 4,25 pozdrawiam
26 wrz 20:07
Jakub: Racja, −3x mi uciekło. Jak dodałem, też mi wyszło 414. Dzięki.
26 wrz 22:08
baran: skąd się bierze te 64 w przedostatniej linijce ?
13 sty 15:30
Jakub: Sprowadzam 32 do wspólnego mianownika.
3 3 * 2 6 

=

=

2 2 * 2 4 
17 kwi 23:17
Iwan: Czy nie można by wyrażen X i Y zamienić na samym początku na liczby zmiennoprzecinkowe (0,5, −2,5) i wszystko prosto policzyć? Wynik wychodzi ten sam a parę linijek obliczeń mniej. Czy jeśli w zadaniach widnieje polecenie (Uprość) − zawsze trzeba sprowadzać do prostszej postaci za pomocą X i Y ?
27 lis 12:25
Jakub: Oczywiście można zamiast ułamków zwykłych wstawić dziesiętne i będzie trochę szybciej. Jak kto lubi. Ja się już do tych ułamków zwykłych przyzwyczaiłem i dla mnie szybciej jest na ułamkach zwykłych nawet jak jak zapis jest trochę dłuższy. Jak jest ,,uprość wyrażenie'' w tekście zadania, to oczywiście trzeba doprowadzić do jak najprostszej postaci.
27 lis 14:57