matematykaszkolna.pl
Husarz: Logiki nie będzie na maturze 2010
1 maj 19:22
Husarz: podstawie
1 maj 19:22
Jakub: Dlatego jest oznaczona kolorem brązowym (część dla matury rozszerzonej) lub kolorem czarnym (dla studentów).
1 maj 23:02
darek: dzięki kuba bardzo dużo skorzystałem z tej strony / maturę zdawałem 29 lat temu i nieco już zapomniałem / pozdrawiam
4 cze 18:14
Ola: Prawa De Morgana nie ma na maturze rozszerzonej? Omawiamy to w liceum, więc wydaje mi się, że powinno być kolorem brązowym.
5 wrz 11:50
Jakub: Nie ma go w standardach maturalnych, więc na maturze też nie będzie. Omawiałeś to w liceum pewnie dlatego, że nauczycielka chciała coś więcej wam przekazać niż obowiązujące minimum.
8 wrz 17:13
monika: dzieki za tą strone zycie mi ratujesz
3 paź 17:25
anonim: Naprawdę świetna strona. Jestem pod wrażeniem.
4 paź 21:45
bsz: mało rzeczy dla studentów niestety
9 lis 20:51
fazio: pomóżcie nie wiem jak zacząć liczyć cosinusy i sinusy
8 lut 16:47
sztosik :D: sztosik
28 lut 10:20
Iwonka: fajna stronka naprawdę emotka
19 mar 11:42
budzik: proszę pomóżcie odcinki AB i CD są równoległe.Długości odcinków AB ,CD, i AD są podane ,wyznacz długość odcinka DE AB=32cm, CD są równolegle =20cm AD=24cm,
11 kwi 12:45
misiek: A czy logika pojawia sie na maturze? na roszerzonej czy podstawowej?
2 maj 00:01
Gustlik: Oto moje "poprawki" do programu dla tego działu: podstawy roszerzenia studia zdanie w logice, wartość logiczna zdania rachunek zdań logicznych: zaprzeczenie, koniunkcja, alternatywa, implikacja, równoważność zdań, tabelki wartości logicznych kwantyfikator: dla każdego x ..., istnieje x ... tautologia (prawo logiczne), prawa De Morgana
10 sie 01:12
A...: Cześć. Czy logika jest na podstawie z matematyki. ? Proszę o informacje osób zorientowanych w temacie emotka Nie widziałam jej w standardach egzaminacyjnych, ale chciałabym się upewnić. emotka
13 sie 00:37
Jakub: Takich typowych zadań z logiki to nie ma na podstawie. Jednak cała matematyka opiera się na logice, więc w różnych zadaniach trzeba ją stosować emotka Nie ma jednak rachunku zdań, tabelek wartości logicznych, kwantyfikatorów itd.
13 sie 01:41
A...: Dziękuje emotka Chodziło mi właśnie ogólnie o logikę z tego określonego podziału na tej stronie tak myślałam, że jej nie ma, ale mam to do siebie, że w niektórych sytuacjach wole się upewnić tym bardziej jak mi na czymś zależy
13 sie 09:29
Kici;): Kocham xD
26 sie 22:19
Sunday: Super stronka, pomaga emotka
25 wrz 13:54
ceaser I: strasznie malo zadań, swoją drogą ambitnym planem byłoby rozwinięcie strony dla studentów emotka chociaż w niektórych działach
10 paź 21:29
Jakub: Prawda. Niestety doba ma tylko 24 godziny i nie na wszystko wystarcza czasuemotka
11 paź 15:44
maria: rysunekuczestnicy obozu byli zakwaterowani w 15 pokojach trzyosobowych,9 pokojach cztero osobowych i 3 pokojach dwuosobowych na obozie było: a.87osób b.27 osób c.36 osób d.65osób
17 paź 16:02
nitroolo: Mam problem z zadankiem.. Istnieje liczba naturalna dla której sinx jest mniejszy od 1..Czy to jest zdanie prawdziwe czy fałszywe..? i jakie jest zaprzeczenie?
28 paź 09:57
Kasia: może mi ktoś pomóc z tym zadaniem: "zbadaj, czy poniższy schemat jest regułą wnioskowania: p⇒∼q, q⇒∼p→p⇒q"
30 paź 16:00
Beatrice: super emotka ale.. gdzie iloczyn karteziański
15 lis 16:24
ilonaaa: suma liczb x+1 i kwadratu liczba x jest równa. 10 b) czy π jest liczbą wymierną ? określ zdanie logiczne i forme zdaniową podaj odpowiednią definicje .....prosze o pomoc emotka
13 gru 19:49
kasia: czy B\A jest to dzielenie? proszę o przykład
28 paź 10:29
Jakub: B\A to jest różnica zbiorów. Zobacz 1059
29 paź 00:27
ola: 3,5x − 2 = 7,5 − 7,2x
9 wrz 19:30
for olek;p: 3,5x+7,2x=7,5 + 2 10,7x = 9,5 / 10,7 x = 0,88
9 wrz 19:43
hook: nic nie rozumiem
4 paź 19:41
Jakub: Napisz, czego konkretnie nie rozumiesz.
5 paź 00:32
www.vjrema.like.pl: to jest strasznie ciezkie
15 lis 20:15
Sesi: hmm prościzna =D
1 gru 20:27
patryk: dane sa przedziły A=−&,3 ) B(−4,+&) wyznacz przedzily
25 sty 00:50
Żaneta: (−∞:−4) (−4;3) (3;+∞)
27 sty 16:45
bolsik89: (2{5}{8} − {2}{3} * 2{5}{14}) : 0,2 mógłby mi ktos podac tylko i wylacznie wynik do tego dzialania. z gory bardzo dziekujeemotka
7 lut 21:10
bolsik89: (25823 * 2514) : 0,2 mógłby mi ktos podac tylko i wylacznie wynik do tego dzialania. z gory bardzo dziekuje
7 lut 21:11
Gustlik: Moje "poprawki" do programu: podstawy rozszerzenia studia zbiór, elementy, oznaczenia zbiorów, zbiór pusty, zbiory równe, podzbiór suma, część wspólna (iloczyn), różnica zbiorów, dopełnienie zbioru własności działań na zbiorach: przemienność, łączność, rozdzielność, prawa De Morgana dla zbiorów przedziały liczbowe, przedział domknięty, otwarty, ograniczony, nieograniczony, zaznaczanie na osi liczbowej suma, część wspólna (iloczyn), różnica, dopełnienie przedziału
10 sie 01:15
Miło: rysunekW klasie II d Jest 36 uczniów, wśród 26 zna język angielski, 23 zna języ niemiecki a w 24 zna język hiszpański . Czy jest uczeń który zna 3 języki ? ps. jeżeli można pomóżcie mi w tym zadaniu bo jest dla mnie nie zrozumiałe ps2. jak można zrobić to na wykresie kołowym coś mnie więcej jak rysunek wyżej Z góry dziękuje
4 wrz 00:12
Gustlik: rysunekTu podam sposób oznaczania przedziałów liczbowych opracowany przez naszego forumowicza Bogdana. Z rysunku wyraźnie widać, że w przedziale domknietym końce leżą wewnątrz przedziału, a w otwartym − na zewnątrz. Poniżej pokażę, dlaczego ten sposob jest lepszy od tradycyjnego, zwłaszcza w zadaniach z działaniami na przedziałach.
6 gru 00:55
Gustlik: rysunekNiech A=(2, 5>, B=(3, 7>. Wyznacz A\B i B\A. Wielu uczniów robi "starym" sposobem (rys. z prawej strony) tak: A\B=(2, 3), B\A=<5, 7>. Zamalowana kropka brana jest automatycznie za koniec domknięty, a niezamalowana − za otwarty, co zmyla uczniów i generuje błędy w rozwiązywaniu tego typu zadań. Tego błędu nie popełnimy stosując nowe oznaczenia: Z rysunku wyraźnie widać, że A\B=(2, 3>, B\A=(5, 7>. Inny przykład: C=(1, 3>, D=<3, 5>. Wyznacz C∩D. Rozwiązując "starym" sposobem nie widać, co dzieje się z liczbą 3 i wielu uczniów nie wie, co z takim zadaniem zrobić. A przy nowych oznaczeniach wyraźnie widać, że C∩D={3}. Jeszcze inny przykład: E=<3, 8> F=(3, 6) Wyznacz E∩F. Rozwiązując "starym" sposobem nie widzimy, co dzieje się z liczbą 3. Rozwiązując nowym sposobem wyraźnie widać, że E∩F=(3, 6), że przy 3 jest przedział otwarty.
6 gru 01:31
ma-la: A= (−3,4> B= (0,5) Trzeba wyznaczyć zbiory prosze pomóżcie nie wiem jak to zrobić
12 sty 11:09
fff:
16 sty 15:29
Wadera: Prawa De Morgana są w podstawie albo rozszerzeniu, a nie dopiero na studiach. Chyba...
24 mar 19:34
Gustlik: rysunekDobry jest też sposób "mieszany" zaznaczania przedziałów. Jest to połączenie metody Bogdana ze szkolną, sposób został wymyślony przez jednego z moich uczniów i ma na celu uśpienie czujności i uspokojenie nauczycieli, żeby nie czepiali się nowej metody, dla większości nauczycieli niestety nieznanej. A kropki i tak widać, gdzie leżą, bo to ich położenie wyznacza końce przedziałów. A=<a, b> B=(a, b) C=<a, b) D=(a, b>
2 kwi 00:59
Gustlik: Szczegółowy opis metody Bogdana rysowania przedziałów liczbowych dostepny jest tutaj: https://matematykaszkolna.pl/forum/53855.html .
9 kwi 23:19
piotraaa: rysunekopisz oś za pomocą nierówności oraz przedziału liczbowego
7 maj 14:54
piotraaa: zaznacz w układzie wspólrzędnych zbiór punktów spełniajacy warunek A={(x,y):−5≤ x ≤ −3 i y > −2}
7 maj 14:57
kasia: a co oznacza taki znaczek ⋀?
7 maj 15:04
Jakub: @piotraaa x ∊ (−,−3>u(5,) @kasia ∧ = i, ∨ = lub
7 maj 16:25
kasia: dziękiemotka
7 maj 17:33
piotraaa: dzieki emotka a to drugie może ktoś wie ?
8 maj 15:31
piotraaa: zaznacz w układzie współrzędnych zbiór punktów spełniający warunek A={(x,y):−5≤ x ≤ −3 i y > −2}
8 maj 15:33
piotraaa: rysuneknie wiem czy to jest dobrze
8 maj 15:54
jamie: hej ! to jest też na rozszerzeniu w liceum−nie tylko na studiach !
28 cze 22:32
edudamarek: http://matfiz24.pl Zapraszam na stronę− dzielimy się darmową wiedzą w formie video tłumaczenia. Przedział liczbowy tłumaczony na podstawie przedziału funkcji, czyli jest to zarazem dziedzina funkcji. Zapraszam do dyskusji oraz czynnego udziału w rozbudowie naszej interaktywnej edukacji. Pozdrawiam.
20 sie 15:40
kar0l: ...
9 wrz 00:17
Alyss: Bardzo proszę o pomoc w przykładach! a) x+(1+x)5=1 b) (x−3)(x+4)−2(3x−2)=(x−4)2 c) 5(x−1)2−2(x+3)2=3(x+2)2−7(6x−1)
2 paź 18:35
eco tusz: Pomożecie? Byłabym bardzo wdzięczna. uzasadnij, że dla każdej liczby naturalnej n liczba n3−n jest podzielna przez 6. z góry dziękuję
14 lis 22:01
Aneta: Miałam takie rozwiązane, trochę inny przykład, ale rożni się tylko wartościami liczbowymi od Twojego, sposób rozwiązania analogiczny: an=3an−1+2 a1=2 an=3(3an−1+2 )+2 an=3(3(3an−1+2 )+2)+2= 33an−3+32*2+31*2+30*2 Podstawa do rozwiazania..jakby wzór: an=3kan−k+3k−1*2+3k−2*2+3k−3*2+...
 1−3n 1−3n 
2(3n−1+3n−2+3n−3+3n−4+...+33+32+31+30)=2(

)=2(

)=3n−1
 1−3 −2 
20 sty 23:34
piotrek: M=(−3,1), N=(2,−4) y=ax +b 1=−3a+b −4=2a+b a=−1 b=−2 y=−x−2 K=(−2m2,4m) podkładam wartości K pod tą prostą: 4m=−2m2=2 2m2 +4m+2=0 ( 2{2}m + 2{2} )2=0 równanie sie zeruje gdy wartośc w nawiasie będzie równa zero: 2{2}m=−2{2} m=−1 podkładam wartośc m pod współrzędne punktu K K=(2*(−1)2,4*(−1))=(2,−4) − wspolrzedne K
21 mar 15:53
tomek biazik: siema szukałaś mnie dzisiaj na
23 paź 17:39
Carlos: Liczba 2,1 jest przybliżeniem z niedomiarem liczby 2,4. Błąd tego przybliżenia jest równy : A. jedna ósma B. jedna siódma C.jedna czwarta D. trzy dziesiąte
20 lis 22:10
Carlos: Ile liczb pierwszych należy do zbioru A={0,1,3,5,7,9} ? A. 2 B. 3 C. 4 D. 5
20 lis 22:14
Carlos: Proszę o ''POMOC'' was. Jeżeli macie czas to jeszcze raz Proszę o pomoc.
20 lis 22:17
Jajajajaja: Matematyka to zlnw
3 sty 06:21
Beti: Relacja antysymetryczna Czy relacja x|y dla x,y∊N jest antysymetryczna? Warunek znam: dla każdego x,y∊N [(x.y)∊r ⋀ (y,x)∊r]⇒x=y Czy wystarczy udowodnić że dla prawdziwej koniunkcji wynika prawda to relacja jest antysymetryczna?
17 sty 14:25
77457547: rysunek6575477ΔΔ47
24 sty 16:47