matematykaszkolna.pl
Kasia: a dlaczego w tabelce akurat takie są liczby? może mi to ktoś wyjaśnić? emotka będę wdzięczna.
30 kwi 07:35
Jakub: Za x dałem −1, 0, 1, bo jakieś liczby musiałem dać. Padło na te. Wartości y liczyłem ze wzoru funkcji y = −4 * (−1) = 4 y = −4 * 0 = 0 y = −4 * 1 = −4 Następnie zaznaczyłem punkty (−1,4), (0,0), (1,−4) i narysowałem przez nie wykres. Dobieraj tak x, aby y wyszło małe i łatwo Ci było zaznaczyć punkty w układzie współrzędnych. Wiadomo, że punkt (100,−400) trudno jest zaznaczyć.
30 kwi 16:52
Dlaczego?: Jakub nie rozumiem dlaczego w komentarzach umieszczasz opis i odpowiadasz na 1000 pytań zamiast w zadaniach od razu umieścić opis i każdy by zrozumiał gdyby miał opisane...
19 cze 10:15
Dlaczego?: i zamiast 1000 pytań miał byś najlepszą stronę z matmą na necie emotka ( uważam że jest bardzo dobra ale nie najlepsza )
19 cze 10:16
Jakub: Tylko nikt nie miałby ochoty tych wszystkich tekstów czytać emotka. Niektórzy chcą tylko rzucić okiem na rozwiązanie aby potwierdzić własne. Nie mają ochotę czytać 1000 odpowiedzi do prostego zadania. Zresztą ludzie mają tak różne wątpliwości, że trudno mi było wpaść na to, co inni uważają za niezrozumiałe i jeszcze na to odpowiadać.
19 cze 20:54
niepewność: A ja w tabelce dałem jeszcze przy x −2 i przy y 8, no i na odwrót. Czy tak też może być? Z tym, że u mnie wykres wyszedł dłuższy. Jak na to patrzą na maturze?
9 lis 19:45
Jakub: Oczywiście, że możesz dać za x liczbę −2, a z y liczbę, która wyjdzie dla x=2 czyli 8. Możesz dawać dowolne liczby za x, oczywiście byle należały do dziedziny funkcji. Tyle, że do dziedziny funkcji y = −4x należą wszystkie liczby rzeczywiste, więc za x możesz dawać dowolną liczbę. Rysując wykres, czyli w tym wypadku prostą, nigdy nie narysujesz całego wykresu, ponieważ prosta jest nieskończona po obu stronach. Rysuje się fragment prostej i nie ma znaczenia, który fragment narysujesz. Ważne, żeby było widać, że to jest prosta i że zawiera punkty, które spełniają równanie y = −4x.
9 lis 21:37
Lubiaca liczyc: Przerabiajac rozdzial 4: "Funkcja i jej wlasciwosci" zastanawialam sie dokladnie nad tym samym o co zapytala Kasia i wydedukowalam, ze czasem dobor liczb jest strategiczny. Na przyklad dla funkcji y=3x lepiej jest dla x wybrac liczby takie jak −27czy 8, niz np −3 czy 2.
17 maj 13:36