Kazik...: ja mam pytanie: skoro mamy taką postać : w pierwszym działaniu: (1−5)2 to czy nie stosujemy
tam wzoru skróconego mnożenia? bo wtedy wynik wyjdzie 36.. i mam dylemat.
22 mar 19:41
korek: kazik a jeżeli zapytam sie Ciebie czy jesteś matołem to odpowiedz twierdząco na to pytanie
28 mar 20:57
Jakub: Po pierwsze Kazik (1−5)2 nawet ze wzoru skróconego mnożenia wyjdzie 16. Coś robisz źle.
Po drugie takich rzeczy jak (1−5)2 nie robi się ze wzoru skróconego mnożenia, tylko po prostu
odejmuje 1−5 = −4. To nie jest np. (x−5)2 czy (1−x)2.
korek zdziwiłbyś się, jak dużo ludzi widząc (1−5)2 reaguje automatycznie i to robi ze
wzoru skróconego mnożenia. To jest bardzie odruch niż brak wiedzy.
29 mar 00:09
iroq: pANIE kOREK
gdybyś pAN nie był matołem to byś pan tu nie zaglądną. (tyle w temacie) ]
19 sie 14:48
Szok: No to kiedy w końcu trzeba używać tych wzorów skróconego mnożenia, a kiedy nie?
Bo mi tak jak Kazikowi wychodzi 36
no bo:
(1−5)
2 = 1
2 − 2 * 1 * (−5) + (−5)
2 = 1 − (−10) + 25 = 1+10+25 = 36 no to co jest źle bo ja
nie widzę
4 lis 14:41
Jakub: Używaj wzorów skróconego mnożenia, gdy masz np. (x−1)2, (x−5)2, (x−y)2 itd. Od x nie
odejmiesz 1, więc nie masz innego wyjście jak skorzystać ze wzoru skróconego mnożenia. (x−1)2
= x2−2x+1. Jak masz (1−5)2 to możesz od 1 odjąć 5 i to rób.
Stosujesz wzór (a−b)2 = a2−2ab+b2, ale dla (1−5)2 masz a=1 i b=5, a nie b=−5 jak wziąłeś.
5 lis 15:46
kkkasiula: ja też robiłam i wzorem skróconego mnożenia i bez wzoru wychodzi 16
31 mar 18:47
Krzysiek: WEdlug mnie w przykladzie b tam gdzie jest rozwiazanie pierwiastekz 4 rowna sie dwa powinno
byc jeszcze −2 dlatego ze jest to pierwiastek stopnia parzystego i powinno byc pierwiastek z 4
rowna sie wartosc bezwzgledna z 2 a to sie rowna 2 i −2 ze wzoru √x2 =|x|
1 wrz 19:47
jas: popieram Krzyska. nie powinno byc 2 i −2
1 paź 20:24
Jakub: To jest pierwiastek arytmetyczny stopnia parzystego, których wyniki z góry ograniczamy tylko do
liczb dodatnich. Wiem, że 2 i −2 podniesione do kwadratu daje 4. Jednak to −2 odrzucam, bo nie
jest dodatnie. Zostaje tylko jeden wynik 2.
Tak liczmy pierwiastki w szkole. Jak sobie wyobrażacie tłumaczenie szóstoklasiście w
podstawówce, że pierwiastek ma dwa wyniki, jak on jeszcze nie zna liczb ujemnych?
8 sty 00:33
3 sty 14:45
Cecylia: Dlaczego wynik jest 16 a nie −16 ?
25 lut 15:33
Jakub: (−4)2 = (−4) * (−4) = 16
−42 = −(4 * 4) = −16
3 mar 16:12