matematykaszkolna.pl
jjjj: czy x nie powinien byc = −2? zamiast 2
22 lut 01:28
Jakub: 2 jest dobrym rozwiązaniem. Wystarczy podstawić i wychodzi 0, czyli jest pierwiastkiem. 8*22 − 10*2 − 12 = 32 − 20 − 12 = 0
23 lut 15:30
ja: Nie było mnie na 3 lekcjach matematyki kiedy omawialiśmy nierówności logarytmiczne. Podręcznik+internet szkoła nie jest potrzebna, żeby tego się nauczyć
23 paź 14:27
Patryk: Dlaczego nie uwzględniamy −1/4 w dziedzinie na koniec zadania ?
27 gru 19:47
Monika :): Bo D=(1,5;) −1/4 nie jest ważna..
23 sty 10:40
asdffasd: ja w tym zadaniiu czegos akurat nie rozumiem więc tak, zrobiłem to na papierze i o to co mi wyszło dziedzina funkcji; D:x∊(1,5 ; ) dalej ułożyłem i uporzadkowałem nierówność 8x2−10x−12 < 0 Δ=484 Δ=22 x1=−3/4 x2=2 zaznaczam wszystko na osi −> rysunek zamieszcze w nastepnym poscie
22 lut 19:07
asdffasd: rysunekparabola wyszla mi przepiekna. no ale tak z rownania funkcji kwadratowej wychodzi ze szukamy liczb mniejszych niz zero wiec było by x∊(−3/4 ; 2) nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego końcowy wynik jaki podałeś jest akurat taki moglby ktos wytlumaczyc to dokladniej? w jaki sposob ustalasz przedzial równania
22 lut 19:16
Jakub: Dziedzina to część wspólna przedziałów (−14,) i (112,) czyli przedział (112,). Następnie bierzesz część wspólną rozwiązania (−34,2) i (112,) i wychodzi (112,2).
22 lut 22:53
asdffasd: aha ^^ zapomniałem po co wyznaczamy dziedzinę dzięki
24 lut 21:03
Gosia: Ja na samym początku wyłączyłam sobie −, a potem wychodzi mi co innego: log 1/3 (4x+1) > − [2 + log 1/3 (2x−3)] log 1/3 (4x+1) > − log 1/3 [(1/9) * (2x−3)] 4x + 1 < −2/9x + 1/3 co robię źle?
22 lut 19:24
Jakub: Po obu stronach nierówności musisz mieć same logarytmy, aby móc je ,,opuścić''. log(coś tam) > log(coś tam) Widzisz. Lewa i prawa strona nierówności zaczyna się od logarytmu. U Ciebie jest ten minus przed logarytmem z prawej strony i nie możesz ,,opuścić'' logarytmów.
4 mar 23:55