matematykaszkolna.pl
Marta: Na poprzedniej stronie jest >, nie ≥.
25 sie 13:45
Jakub: Dzięki. Poprawiłem.
25 sie 15:44
Luk18: Kurcze, nie rozumiem jak to się stało, że ułamek został zamieniony na iloczyn...
22 wrz 20:27
Jakub: Ułamek to jest dzielenie. Zauważ, że jak dzielisz dwie liczby i wynik jest większy lub równy zero to następnie je mnożąc wynik też jest większy lub równy zero. Przykłady: −4−2 = 2 ≥ 0 (−4)*(−2) = 8 ≥ 0 93 = 3 ≥ 0 9*3 = 27 ≥ 0 Można więc zamienić nierówność
2−3x 

≥ 0
6x+8 
na (2−3x)(6x+8) ≥ 0 ponieważ obie nierówności mają te same rozwiązania. Nie znaczy to, że te dwie nierówności są takie same Mają tylko te same rozwiązania, więc obojętnie którą rozwiązuję. To jest standardowy sposób rozwiązynia takich nierówności.
23 wrz 22:43
Luk18: Super, dziękiemotka już rozumiem. Dlaczego takich rzeczy nie uczą w szkole...
25 wrz 13:39
miii: ja zrobiłam to zadanie tak : (2−3x)(6x+8)=0 −3x=−2 x= −4/3 o wtedy przedział xe(−nieskończonośź ;4/3) <2/3 ; +nieskończoność) tak też może być ?
17 paź 11:23
Roz: no właśnie ja zrobiłam tak samo jak miii, też nie wyciągałam −18 przed nawias, co dało zupełnie inny wynik niż na stronie. skąd mamy wiedzieć kiedy to robić, a kiedy nie?
27 paź 18:38
Jakub: Możecie tak robić, tylko rysujcie właściwe wykresy. (2−3x)(6x+8) = 12x + 16 −18x2 − 24x = −18x2 − 12x + 16 Przy x2 jest liczba ujemna −18, więc ramiona paraboli są do dołu. Jak narysujecie taki wykres, to wyjdzie rozwiązanie takie samo jak u mnie. Nieważne jak się rozwiązuje zadanie w matematyce (byle logicznie), wynik powinien wyjść zawsze taki sam.
27 paź 20:23
Roz: o faktycznie emotka dziękuję bardzo
28 paź 16:23
nick : czemu nawias który przemnazamy jest z kwadratem
9 lut 12:18
Rafio: @nick Wyrażenie pod kwadratem może być większe bądź równe zero. Dzięki temu nie zmieniamy znaku nierówności.
17 sty 23:47