matematykaszkolna.pl
Skizzo: jest mały bład w załozeniach m nalezy (−∞,6112) a nie 612
30 sie 18:21
Jakub: Dzięki. Poprawiłem.
1 wrz 21:23
Skizzo: spokoemotka
21 wrz 18:41
qń:
 −m + 4 
Jeśli liczę

>0 sposobem takim jak w https://matematykaszkolna.pl/strona/2461.html, czyli zmieniając znak dzielenia na znak
 −3 
mnożenia, otrzymuję: (−m + 4)(−3)>0 3m − 12>0 3m>4 /:3 m>4 zamiast m<4 Gdzie tkwi błąd?
29 mar 13:56
Jakub:
 −m+4 
Czekaj, ale moja nierówność z poprzedniej strony to

< 0, a nie jak napisałeś
 −3 
 −m+4 

> 0. Twój sposób rozwiązywania jest oczywiście poprawny.
 −3 
29 mar 19:53
qń: Ach te psotne nierówności znaki... dzienks
30 mar 19:12
kkkasiula: Radzę Ci Jakubie wytłumaczyć tutaj kiedy się te znaki zmienia bo ja to wiem, ale zauważyłam, że dużo osób tutaj strzela i zupełnie nie ma pojęcia sąd te znaki się biorą i widać, że ten qń miał taki problem w tych zadaniach bardzo ważne są założenia i one stanowią cały problem w zadaniu bo liczyć to raczej już każdy potrafi... np.: 1. >>2 rozwiązania tych samych znaków x1*x2>0 i sobie w głowie zawsze podstawiam 2*3>0 i(−2)*(−3)>0 i Δ>0 i jeśli mamy coś takiego (m+2)x2−4x+2m+6 to m+2≠0 bo to musi być funkcja kwadratowa 2.>> 2 rozwiązania o różnych znakach x1*x2<0 bo (−2)*3<0 (przykładowo) Δ>0 m+2≠0 i tak różne przypadki w zależności co trzeba wyliczyć czasami jest o wiele bardziej skomplikowane zadania gdy masz zbadać liczbę rozwiązań ze względu na parametr m to wtedy wiele przypadków się rozpatruje i TE ZAŁOŻENIA TO JEDYNY PROBLEM U UCZNIÓW W TYM DZIALE
9 kwi 23:44
Jakub: Napisałem "dwie liczby mają przeciwne znaki tylko wtedy, gdy ich iloczyn jest ujemny". Trudno to jeszcze prościej napisać. Twój sposób dochodzenia do x1 * x2 < 0 lub x1 * x2 > 0 jest bardzo fajny, ale trudno go pisać w rozwiązaniu np. na maturze.
11 kwi 21:20
Olski: Albo mi się zdaje, albo jest błąd w samym wyniku. Częścią wspólną m<−6112 oraz m<4 jest przedzial (−,6112), a nie (−,4). emotka
9 sty 18:25
Jakub: Dobrze jest. Część wspólna to ten ,,krótszy'' przedział.
17 kwi 22:55