matematykaszkolna.pl
lunaprv: w drugiem przykładzie n2−8n+16=0 możemy sprowadzić do (n−4)2=0 Wtedy wystarczy że w nawiasie będzie zero żeby spełnić równianie − czyli n=4
14 lis 20:07
Karol G.: Trafne spostrzeżenie emotka
7 gru 11:19
referee: Czy to nie błąd: n2−3n−8−2=0 i potem n2−3n−10=0 nie powinno być n2−3n−6=0? Tylko wtedy wychodzi dziwna delta. Mam rację czy coś pomieszałam?
27 sty 22:46
nie: −8−2=−10 widzisz błąd? emotka
27 sty 22:51
Jakub: Przed liczbą 8 stoi minus, więc −8−2 = −10. Zawsze bierz do obliczeń liczby z ich znakami.
27 sty 22:51
Jakub: Nie zdążyłem emotka
27 sty 22:52
referee: A ja nie zdążyłam przyznać się do błędu. Bo jak przeanalizowałam ten przykład po raz kolejny, to zauważyłam swoją głupotę.emotka Ale dziękuję za odpowiedzi.
27 sty 22:56
igua: obliczany 2x przyklad B) popraw na C)
2 kwi 11:11
Jakub: Dzięki. Poprawione.
5 kwi 00:46
anonim: Mam pytanie co do pierwszego przykładu. Napisał Pan, że kolejne wyrazy ciągu oznaczamy dodatnimi liczbami naturalnymi. Więc liczby ujemne nie mogą być wyrazami ciągu?
31 lip 14:11
Jakub: Może doprecyzuję. Pisząc, że kolejne wyrazy ciągu oznaczymy dodatnimi liczbami naturalnymi, miałem na myśli indeksy wyrazów ciągu. Przykładowo a5 ma indeks 5. Nie może być indeksu ujemnego. Nie istnieje coś takiego a−4. To jest kwestia umowy (definicji), że indeksy to kolejne liczby naturalne dodatnie. Tak się przyjmuje. Wartość wyrazu (elementu) ciągu oczywiście może być ujemna np. a5 = −10 lub a5 = −12. Wartość wyrazu ciągu to jednak co innego niż indeks tego wyrazu.
31 lip 14:29
anonim: Teraz już wszystko jasne emotka Super Pan tłumaczy, a stronka wręcz genialna.
31 lip 14:59
Happy: I tacy ludzie jak Pan powinni dostawać Nagrody Nobla
4 sty 23:02