matematykaszkolna.pl
Sivvy870: W przykładzie do twierdzenia o niepoliczalności pierwiastka stopnia parzystego z liczby ujemnej wkradł Ci się mały błąd. Choć przekaz jest właściwy to myślę że chodziło Ci o: 4−16 ≠ −2 ponieważ (−2)4 ≠ −16
26 mar 01:57
Jakub: Oczywiście masz racje. Dzięki, już poprawiłem.
27 mar 17:11
Husarz: banał emotka
21 kwi 13:50
Jakub: Dla jednych tak, dla innych nie.
22 kwi 17:54
baran: mozna obliczyć pierwiastek kwadratowy z liczby ujemnej , należy zastosować liczby zespolone, jeśli masz czas Jakubie to możesz to na tej stronce przedstawić emotka pozdro
30 maj 23:16
Jakub: Tak liczby zespolone ciągle mnie prześladują, aby je dodać na tą stronę emotka. Wprawdzie to materiał ze studiów, ale dużo studentów tutaj zagląda, więc by się im przydało.
31 maj 17:03
baran: Tak to materiał ze studiów, ale naprawdę fajnie by było jak byś to zamieścił tutaj emotka Całki i pochodne już są a to raczej materiał ze studiów emotka Pozdrawiam
6 cze 23:54
Przemek: przydałoby się tutaj więcej materiałów ze studiów emotka sam zaglądam na tą stronkę regularnie i wiele razy mi ona pomogła, jednakże właśnie zacząłem studia a tu materiału z zakresu studiów jest niestety mało.. mimo wszystko wielkie dzięki!
22 paź 17:21
math: ale −1 = i
20 sty 19:43
Jakub: Tak math. Wiem emotka muszę dodać liczby zespolone.
21 sty 16:46
kolos:
 2 
dlaczego x2=|x|,skoro (−2)2=4, więc 4=−2.
dlatego powinno być x2=x a nauczyciele najpierw mówią, że pierwiastek z liczby dodatniej jest liczbą dodalnią jak i również ujemną przeciwną , a potem to podważają tym wzorem i twierdzą, że tego nie mówili. pozdrawiam
14 lut 19:48
Jakub: Weźmy taki przykład (−2)2 = 4 = 2. To jest dobrze policzone. Gdyby zastosować wzór x2 = x, to by wyszło (−2)2 = −2, a nie poprawny wynik 2. Tak więc wzór x2 = x jest nieprawdziwy, ponieważ wynika z niego, że pierwiastek kwadratowy może się równać liczbie ujemnej, a nie może. Jak się dopisze wartość bezwzględną, to zaczną wychodzić poprawne wyniki (−2)2 = |−2| = 2.
14 lut 20:19
kolos: aha. dzięki
17 lut 19:28
math: jak obliczyć 3i lub ii POZDROWIAM proszę o wzór i wytłumaczenie tak, żeby pierwszogimnazjalista zrozumiał, bo mam emotka
7 mar 21:09
Jakub: To jest zadanie z liczb zespolonych, daj je może na forum zadankowe.
7 mar 23:22
kolos: ab = eb ln a ln a = ln |a| + i(arg a)= ln |a| +i(φ+ 2kπi)= ln |a| + iφ − 2kπ dla a,b∊ ℂ i k∊ℤ ii = eπ2 Pozdro @Jakub mógłbyś to dać na tę stronęemotka
10 mar 20:26
Jakub: Kiedyś, jak będzie tu dział liczby zespolone, pewnie dam. Na razie długa droga do tego.
10 mar 23:40
kolos: czemu? przecież jestes załozycielem... emotka moglbys to dac, wiele osób się o to pyta
11 mar 14:01
Jakub: Jednak wcześniej musiałbym dodać cały dział "liczby zespolone". Nie mogę tak po prostu wpakować tego wzoru w miejsce, gdzie zaglądają gimnazjaliści i licealiści, bo dostaną zawału mózgu emotka. Na napisanie całego działu na razie nie mam czasu.
12 mar 17:11
math: a myślisz, że rozumieją całkę funkcji ja jestem z gimnazjum ,nie rozumiem całek i różniczek, a liczby zespolone jakoś idą.
19 mar 18:04
kwaternion: a potem jeszcze kwaterniony i oktawa Cayleya... . FAJNA STRONA
19 mar 18:06
math: kwaternion ma rację. ale i tak fajnie, że taka strona istnieje. przydaje się i to nawet za często XD emotkaemotka pozdro! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ja zmykamemotka
20 mar 20:41
Prezes: Liczby zespolone to materiał ze szkoły średniej, lecz nie z liceów tylko techników(ale tylko niektórych). Na pewno jest to materiał obowiązkowy w technikum elektronicznym. U mnie niestety nie jest to podstawowy materiał lecz mój nauczyciel z przedmiotu zawodowego zadeklarował że wytłumaczy to każdemu kto wykażę taką chęć. Na razie są wakacje a ja bym sobie już jakąś wiedzę z tego działu przyswoił, więc takie pytanie czy są jakieś działy które w szczególności powinienem sobie powtórzyć/nauczyć się?
2 lip 20:59
Jakub: Tak jak pisałem wyżej, o liczbach zespolonych na tej stronie nic nie ma. W technikum elektronicznym możesz faktycznie mieć liczby zespolone, ponieważ to się przydaje do obliczania zawady układu RLC, jeśli dobrze pamiętam emotka
11 lip 00:24
mm: ∞⊂⊂
8 paź 16:21
orzelzmatmy.pl: Na kanale użytkownika OrzelzMatmypl: http://www.youtube.com/user/OrzelzMatmypl można znaleźć wiele lekcji video z zakresu liczb zespolonych. Oto link do filmu z wyjaśnieniem pojęcia jednostki urojonej: http://www.youtube.com/watch?v=djEgpsbV5iA a to do filmu z wyjaśnieniem jak rozwiązać równanie kwadratowe, gdy delta jest mniejsza od zera: http://www.youtube.com/watch?v=6zfdS5v9FiQ Zapraszam serdecznieemotka
13 sty 01:29
Jakub: Cześć konkurencja emotka. Ładnie wykonana strona.
13 sty 18:50
Kotwicz: a mam pytanie czy pierwiastek moze byc ujemny czyli −2
22 lut 21:53
Jakub: Pierwiastek może być ujemny. Pierwiastek stopnia nieparzystego z liczby ujemnej też może być. Zobacz 2359. Nie można pierwiastkować pierwiastkami stopnia parzystego liczb ujemnych np. −4, 4−8, ale tylko w liceum emotka. Na studiach jest to legalne, jak poznasz liczby zespolone.
22 lut 22:42
Imiennik: Drogi Jakubie prośba dodaj liczby zespolone bo to podstawa na studiach do wszystkiego... Dopiero liczby zespolone dają nam pełen obraz matematyki bo często w średniej szkole kłamie się w dobrej sprawie że nie ma nieparzystego pierwiastka z liczby ujemnej... Liczby zespolone otwierają nam nowe horyzontyemotka zapewne się zgodziszemotka Pozdrawiam i gratuluję strony
18 lis 21:17
Hubert: uda się z tymi liczbami?
4 gru 18:00
paula: a np −21 = 21i ?
19 lut 01:15
anonymous: i2 = −1 −21 = p{i221 = 21i Więc chyba tak emotka
30 mar 04:06
anonymous: i2 = −1 ⇒ −21 = i221 = 21i Więc chyba tak emotka
30 mar 04:07
Jaszczurek: Heh. Nie miałem pojęcia, iż jest to liczba urojona i użyłem "i" na kartkówce w I liceum. Baba obniżyła mi ocenę za takie bzdury
16 maj 20:08
Mad: a co w takim przypadku −x+1. Mozna minusa przed nawias wyciągnąć?
10 wrz 10:16
Jakub: W przypadku −x+1 nie możesz wyciągnąć minusa przed nawias. Nie wiem, co chciałbyś z tym zrobić, bo nie znam polecenia zadania.
11 wrz 23:31
...........: @anonymous − coś ci się nie zgadza. i2 21 = i2 21 = 21i. A w przypadku −x+1 jak najbardziej można wyciągnąć minusa przed nawias, tylko trzeba wiedzieć jak. −x+1 = −x−(−1) = (−1)(x−1) = −(x−1) Jeśli nie bierzemy pod uwagę liczb zespolonych, musimy pamiętać że x ≥ −1. A jeśli bierzemy je pod uwagę, możemy napisać: −x+1 = ix−1 Co do 4 z jednego z pierwszych postów, który ma być równy zarówno 2 jak i −2 − w świecie liczb zespolonych to by się zgadzało, bo tam stosuje się nieco inną definicję pierwiastka emotka
13 wrz 21:42
...........: Wkradł się drobny błąd, powinno być x ≤ 1.
13 wrz 21:45
werson: 32+(3{3})2 =
4 lis 19:26
Jacek: A propos tego co napisał kiedyś @kolos i odpowiedzi @Jakuba, a co zawsze mnie gdzieś gryzło: x2=|x| , ale trapi mnie: (am)n=am*n, czyli hipotecznie (a2)1/2=a2*1/2=a1=a, a nie |a|, − oznaczałoby to, że R dla R=>0 nie jest jedną liczbą a dwoma.
25 lut 14:29
Jacek: A co do pierwiastkowania ujemnych: x2+1=0, czyli x2=−1, ma dwa rozwiązania (dwa "pierwiastki"): x=i oraz x=−i , jednak −1=i (tylko i wyłącznie) , sam nie jestem pewien czemu, podejrzewam, że jednak ma to związek z wartością bezwzględną przy pierwiastku parzystym; x3+1=0, czyli x3=−1, ma trzy rozwiązania (trzy "pierwiastki"): x=−1, (1−i*3)/2, (1+i*3)/2 , i tu nie wiem czy 3−1 to powinno się zapisać tylko = −1, podobnie w przypadku gdy mam zapis: 3−8=−2 tylko i wyłącznie, pomimo tego, że są jeszcze dwa pierwiastki zespolone równania x3+8, o ile dobrze liczę to 1−i*3, 1+i*3
25 lut 15:17
Jacek: @........... 4 w świecie zespolonych nie wynosi 2 albo −2, jest równy dokładnie 2. Choć sam mam wątpliwości co do natury pierwiastkowania to taka jest obowiązująca teoria. Wszystko sprowadza się do tego, czym jest w zasadzie pierwiastek: − czy jest on każdym z rozwiązań równania powstałego po podniesieniu obu stron do podanego wykładnika. − czy jest on tylko jednym z rozwiązań spełniając założenie, że pierwiastek z danej liczby jest jakąś niewymierną, ale jedną konkretną liczbą.
25 lut 15:35