matematykaszkolna.pl
Gustlik: Jakubie, mam taką bardzo obrazową metodę rozwiązywania zadań z roztworami na kubki − w kubku nr 1 jest pierwszy roztwór, a w kubku 2 − drugi roztwór. Schemat postępowania jest taki: Mieszamy m kg roztworu a % z M kg roztworu b % i otrzymujemy (m+M) kg roztworu c %. kubek nr 1 a %, m kg + kubek nr 2 b %, M kg −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− razem c %, (m+M) kg Układam równanie w następujący sposób: w każdym roztworze mnożę stężenie procentowe przez masę i dodaję: a*m+b*M=c*(m+M) Potem rozwiązuję to równanie. Jeżeli w któryms z kubków jest czysta woda, to przyjmuję stężenie 0 %, a gdy czysta sól, to stężenie przyjmuję 100 %. Jeżeli zadanie polega na zmniejszeniu ilości roztworu, np. na odparowaniu wody, to od kubka nr 1 odejmuje zawartość kubka 2 i równanie wygląda tak: a*m−b*M=c*(m+M) Pozatym schemat postępowania ten sam. Jest to bardzo obrazowa metoda, tym bardziej że rozwiązując tego typu zadania na papierze ja po prostu rysuję te kubki, wewnątrz kubków piszę stężenie proc. roztworu, a pod kubkiem masę.
6 kwi 01:25
Jakub: Jak najbardziej można w ten sposób robić. Sam pamiętam, że kiedyś też rysowałem kubki. Zawsze to coś konkretnego na papierze niż same obliczenia.
6 kwi 17:39
zdzich: wyznacz zbiory A zawiera B gdy A=(1,5) B =2;7 ostra nierówność
18 paź 20:30
Ola: Bardzo fajna strona. Dziękuję za pomoc.
11 sty 23:02
zagubiony: Gdzie są rozwiązania?
13 kwi 18:07
Jakub: Niestety ukradli emotka Chociaż nie. Jak klikniesz niebieski link > >, to będziesz miał rozwiązania.
14 kwi 17:55
Wiki: Zadania nawet pomocne w przygotowywaniu się do kolokwium na studiachemotka Dzięki!
11 kwi 18:42