matematykaszkolna.pl
sandra: dzieki tej stronce wszystko wydaje sie takie proste
2 mar 16:39
olga: czy w tym drugim jak jest (x−1)(x+4)+3xx(x+4) to czy mozna te x+4 skrocic w mianowniku i liczebniku?
20 kwi 22:09
Jakub: Nie. Wyrażenie po skróceniu x+4 to już inne wyrażenie, ponieważ ma inna dziedzinę. x+4 w mianowniku powoduje, że musimy wyrzucić −4 z dziedziny. Jak nie ma tego x+4 w mianowniku to −4 należy do dziedziny. Wyrażenia, które różną się dziedziną, nie są takie same.
20 kwi 22:55
hjkj: czy na samym końcu koniecznie trzeba "zwijać" mianowniki? tzn czy nie będzie błędu jeżeli pozostawię mianownik w formie iloczynu dwóch nawiasów, czy trzeba na końcu koniecznie je wymnażać? Z góry dzięki za odpowiedź
17 sie 06:26
Jakub: Można zostawić bez wymnażania, jak proponujesz. Jednak w matematyce ceni się jak najprostsze wyniki.
19 sie 00:33
debil matematyczny:D: dziękówa
11 lut 11:58
xyz: czy nie trzeba liczyć dziedziny
24 kwi 13:16
Karolinka maturzystka: Właśnie, jak z tą dziedziną?
28 kwi 23:37
Jakub: W treści zadania nie ma nic, że trzeba tą dziedzinę wyliczyć. Nawet jakbym ją wyliczył, to na końcu do niczego mi by się nie przydała.
29 kwi 17:23
Patryk: Super stronka , dzięki niej zdam poprawkę emotka
14 sie 16:29
Lobo: Witam , nie rozumiem 1 przykłady 4/x−2 − x/x+3 a dokładniej ostatniego fragmentu −x2−6x+12/x2+x−6 .
20 sie 22:28
Lobo: Nie rozumiem calego tego fragmentu np. skąd sie wzieło w liczniku −x2−6x+12 a w mianowniku x2+x−6
20 sie 22:31
Jakub: Porządkuję i upraszczam wielomian. 4x+12−x2+2x = −x2+2x+4x+12 = −x2+6x+12
22 sie 18:03
Nick: Minus przed nawiasem zmienia znak i !
21 lut 16:25
Paulina: i wszystko jasne, Dzięki emotka super strona
18 mar 16:28
Jakub: a czy przypadkiem wynik nie miałbyć ilorazem?
7 sty 23:03
Jakub: Kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia, więc wynik na poprzedniej stronie jest ilorazem.
7 sty 23:08
Ziomx: Fajnie wszystko wytłumaczone emotka Dużo się rozumie z filmiku jak Pan tłumaczy co i jak, bo samemu ciężko dojść jak się czegoś nie kumaemotka Pozdro!
3 mar 23:33
ja: chuja z tego idzie zrozumieć −.− nic nie niej wyjaśnione 0 jakiej kowiek regóły...
8 mar 15:35
ja: Przepraszam za kolokwialne stwierdzenie... wszystko wyjaśnione znakomicie wystarczy tylko trochę czasu emotka
8 mar 15:43
młoda: do *ja*.. co to miało niby znaczyć?
1 maj 18:23
sasza : Hej, Skąd w pierwszym działaniu bierze się +3? (to co jest na zielono)
5 gru 15:46
Jakub: Pomnożyłem licznik i mianownik ułamka przez (x+3), aby sprowadzić, go do wspólnego mianownika z drugim ułamkiem. Zresztą w tym drugim też mnożę licznik i mianownik, tylko że przez (x−2).
8 gru 02:41