matematykaszkolna.pl
Anulka: jezeli jest to ciag geometryczny rosnacy to wowczas rozwiazaniem bedzie liczba dodatnia a nia ujemna
18 sty 16:34
Jakub: W treści zadania nie ma nic o tym, że to jest ciąg rosnący. Tak więc oba rozwiązania są prawidłowe.
18 sty 18:33
Einstein: kur... tam jest błąd.. −20−6=14
8 kwi 18:17
Einstein: oj tzn −20−6=−14
8 kwi 18:18
Jakub: Na pewno −20−6 = −14? Sprawdź na kalkulatorze Einstein.
8 kwi 22:52
monika: nie rozumiem z czego powstaje nam pierwiastek z 400 ? i dlaczego ginie nam wzor skroconego mnożenia ?
17 kwi 16:48
Monika: wynik mi wyszedł taki sam ale inaczej rozwiązywałam− innym sposobem właśnie korzystałam z wzoru skróconego mnożenia bo tam jest beznadziejnie to pokazane
17 kwi 17:15
Jakub: Zastanawiam się, co podniesione do kwadratu daje 400. Są dwie takie liczby 400 i −400. Dlatego napisałem: 2x+6=400 lub 2x+6=−400
17 kwi 20:48
olga : Einstein, ale się ośmieszyłeś a te "kur..."
24 kwi 21:19
Lena: No i czemu mi źle wyszło? Zrobiłam tak: an2=an1 * an+1 (2x+6)2=4*100 (2x)2 + 2*2x*6+62=400 4x2+24x+36=400 podzieliłam przez 4 dla uzyskania mniejszych liczb x2+6x+9=100 Δ= b2− 4ac= 62 − 4*1*9= 36−36=0
 b −6 
x= −

=

= −3
 2a 2 
1 maj 09:06
Jakub: Masz równanie x2+6x+9=100. Nie możesz w tym momencie rozwiązywać je z delty. Musisz przenieść 100 na lewą stronę i uprościć. x2+6x+9−100 = 0 x2+6x−91 = 0 dalej już delta, x1, x2. Jeszcze raz do zapamiętania. Wzory na x1 i x2 to są wzory na pierwiastki wyrażenia kwadratowego, czyli na takie liczby, dla których wartość wyrażenia jest równa zero. Jak masz równanie x2+6x+9=100 i liczysz x1, x2 to obliczasz liczby, dla których x2+6x+9 równa się zero a nie sto! Tak więc pamiętaj, jak masz równanie kwadratowe i chcesz skorzystać z delty, x1, x2 to po prawej stronie musisz mieć zero.
1 maj 15:07
Kuba: a mi wyszło x=9 (2x+6)2 = 400 4x2 + 36 = 400 /:4 x2 + 9 = 100 x2 = 81 x = 9 domyślam się, że to źle, ale gdzie jest błąd?
8 gru 20:40
MAXIU: co to za wzór kuba (a+b)2= a2+2ab+b2 a wiec w tym przypadku 4x2+24x+36=400
13 gru 10:11
buu: ∞∑≈≠∡∑⇔→←∫∊ tak to powinno byc
12 sty 18:17
isaak: Einstein zmień nick bo to hańba dla tego człowieka emotka
3 mar 22:16
Ania: no a ja i tak tego nie rozumiem... czemu 400 jest pod pierwiastkiem? wszystkie zadania z tej strony z ciągów do tej pory rozumiałam i nawet jeśli nie Twoje tłumaczenia na forum mi pomagały, ale tego nie rozumiem.. czemu pod pierwiastkiem są te liczbyemotka
9 kwi 19:06
Ania: aaa nie. dobra po 10 minutach rozkminy zrozumiałam.. PS. GENIALNA STRONKA! Wczoraj ją odkryłam i coś czuję, że tak szybko się z nią nie rozstanę.. emotka
9 kwi 19:08
tomaszek ;p: hahah kuba mnie rozwalil z tym x2 + 9 = 100 domyslam sie ze 9 odejmowal od 100 ale zeby wyszlo x2=81 hah od kiedy 9−100=81
12 kwi 22:47
Jakub: Najlepiej się zastanowić Ania jakie liczby podniesione do kwadratu dają 400. Są dwie takie 20 i −20.
13 kwi 02:16
GrUcHa125: Ja zrobiłem w trochę inny sposób, ale na to samo wychodzi emotka W skrócie:
a3 a2 

=

a2 a1 
Po wyciągnięciu czynników przed nawiasy, wymnożeniu na krzyż wyszło mi równanie funkcji kwadratowej, a po jego rozwiązaniu te same pierwiastki.
24 kwi 02:50
Ann: −20−6=−14 <−−−− no lol to jest −26 !
9 cze 19:56
iFlame: Moze to nie jest własciwe miejsce na zadanie, ale mam problem z ponizszym przykładem 13+2 , x , 13−2 Proszę o wyjaśnienie ^^ Pozdrawiam
11 cze 16:24
bajtek: swietna strona
19 wrz 09:36
kogut: nie rozumiem czemu jest (2x+6)do kwadratu a nagle jest tylko 2x+6
9 sty 17:28
Milena: jeżeli a1=4 a a3=100 to wiadomo że ciąg jest rosnący i jest tylko x=7 dobre a x=−13 odrzucamy bo nie spełnia warunków zadania!
9 lut 09:15
Roland: Ludzie ogarnijcie się, to naprawdę nie było takie trudne zadanie, co więcej było analogią do poprzedniego... tak wielkim problemem jest wartość bezwzględna.. O.o Pan Jakub z grzeczności wam tego nie powie, ale ludzie zanim zaczniecie pytać o rzeczy typu dlaczego 2 + 2 = 4 to sami pomyślcie głową albo najlepiej otwórzcie podręcznik od matematyki. Pozdrawiam.
21 lut 21:11
Wiktor: 20 do kwadratu daje 400, a pierwiastek stąd się wziął, że z (2x+6) usuwamy potęgę, a pierwiastek jest przeciwstawnością potęgi.
15 mar 10:21
Aneczka: a nie mogłoby być tak a1 = 4 a2 = 2x+6 a3 = 100 a3 = a1 * q2 100=4− q2 / :4 25= q2 5=q a3 = a2 * q 100= a2 * 5 / :5 20= a2 2x+6 = 20 2x= 14 x= 7 tylko nie mam wtedy drugiego wyniku ?
1 kwi 10:08
Jakub: Z równania q2 = 25 wychodzą dwa rozwiązania q = −5 lub q = 5
1 kwi 15:49
K: −20−6 to przecież −26 , prawda?
12 kwi 19:37
K: a jesli juz to blizej racji byłby wysmiany EInstein , bo to bardziej −14 niz − 13, skad w ogole taki wynik ?
12 kwi 19:38
Jakub: Zgadza się −20−6 = −26 i później masz dzielenie przez 2, więc −26:2 = −13 i taki wynik jest.
12 kwi 20:32
Kasiek: a jak obliczyć: ciąg: x−2,6,12 i polecenie jest wyznaczyć x?
27 sie 12:43
matma: Nie chce nic mówić, ale to rozwiązanie jest błędne. Powinno być samo 7.
22 kwi 18:56
Jakub: Liczba −13 też jest dobrym wynikiem. Aby to sprawdzić, wystarczy podstawić ją za x. Wychodzi ciąg geometryczny.
23 kwi 17:38
barto146: A można zrobić tak? : a3=a1*q2 100=4*q2/:4 25=q2 q=5, q=−5 5(2x+6)=100 −5(2x+6)=100 10x+30=100 −10x−30=100 10x=70/:10 −10x=130/(−10) x=7 x=(−13)
14 wrz 17:53
Jakub: Tak. To też dobry sposób. Ze wzoru na n−ty wyraz ciągu geometrycznego an = a1qn−1
15 wrz 00:02
Natalia: Nie rozumiem dlaczego −13 jest rozwiązaniem przecież jak podstawię pod x wychodzi −20 czy ciąg ten może mieć postać 4,−20, 100?
4 maj 17:38
Jakub: Tak. Ciąg 4, −20, 100 jest ciągiem geometrycznym o ilorazie q = −5. a1 = 4 a2 = 4 * (−5) = −20 a3 = −20 * (−5) = 100
4 maj 17:54