matematykaszkolna.pl
Agata3: proszę o wytłumaczenie tego . nie kumam. Nie mogłam być na zajęciach.:(emotkaemotka matma umnie kulawo i noga.
27 sty 13:48
Jakub: Przeczytaj jeszcze raz i napisz, którego momentu nie rozumiesz.
27 sty 17:33
Munia 44: https://matematykaszkolna.pl/strona/1947.gif od momentu rozbicia z zielonym kolorem
27 sty 18:31
Agata3: https://matematykaszkolna.pl/strona/1947.gif − od momentu rozbicia z zielonym
27 sty 18:33
Jakub: Równania wymierne rozwiązuję tak: 1. Wyznaczam dziedzinę 2. Przenoszę wszystko na lewą stronę 3. Sprowadzam do wspólnego mianownika 4. Przyrównuję licznik do zera i rozwiązuję otrzymane równanie 5. Sprawdzam czy rozwiązania należą do dziedziny.
29 sty 16:02
nrv: Lub mnożę przez mianownik, tak żeby się pozbyć ułamka, bez sprowadzania do wspólnego mianownika i przenoszenia. np. 3x−21−4x=5 /*(1−4x) D=R\{14} 3x−2=5(1−4x) 3x−2=5−20x 20x+3x=5+2 23x=7 x=723∊D Nie można tak jeżeli zamiast 5 byłby ułamek, bo wtedy byśmy po mnożeniu otrzymali ułamek po drugiej stronie z kolei.
21 kwi 18:49
ibot: Dlaczego 6x2+2x+4 dzielimy przez −2
20 lis 21:00
asik: czy rozwiazujac tego typu równania mozna po prostu wymnazć na krzyż to co jest po przeciwnych stronach?
16 kwi 23:42
Jakub: @ibot −6x2 + 2x + 4 = 0 podzieliłem przez −2, aby otrzymać funkcje kwadratową o mniejszych współczynnikach. W ten sposób mam mniejszą deltę i w dalej łatwiej mi się liczy. Jeżeli masz równanie z funkcją kwadratową, to możesz obustronnie je dzielić przez dowolną liczbę (oprócz zera oczywiście). Nie wpływa to na wynik końcowy i tak otrzymasz to samo. @asik Można wymnażać na krzyż. Jest to trochę prościej i nie we wszystkich zadaniach da się zrobić.
18 kwi 01:15