matematykaszkolna.pl
Marta: skąd wiadomo że a2b2c2=900?
2 kwi 17:49
Jakub: Mam układ trzech równań. Mnożę stronami i otrzymuję jedno równanie ab * ac * bc = 10 * 6 * 15 Po uproszczeniu lewej i prawej strony równania mam a2b2c2 = 900
7 kwi 17:45
ff: Z rysunku wynika, że bc=6cm2, a ac=15cm2, a jest napisane odwrotnie, chociaż nie ma to większego znaczenia
8 paź 21:35
roman: tez mi sie tak wydaje ...
18 gru 11:30
kr: ff tez mi sie tak wydaje emotka znaczenia nie ma . ale moze byc chyba potraktowane jako blad .
18 kwi 15:53
Jakub: Ma znaczenie chociaż nie dla końcowego wyniku. Dzięki. Poprawiłem.
21 kwi 02:14
Rysiu: Mam pytanie. Dlaczego mnożymy stronami a nie np dodajemy ?
24 paź 18:55
Jakub: Wzór na objętość tego graniastosłupa to V=abc. Gdybym dodał stronami, to po lewej otrzymałbym ab + bc + ac i z tego w żaden sposób nie dałoby się otrzymać abc. Lepiej było pomnożyć.
24 paź 21:11
szewa: Inny sposób : a*b =6 a*h =10 b*h =15 b = 6/a h =10/a (6/a)*(10/a) =15 60/a2 =15 /*a2 60 = 15a2 /:15 4 =a2 a =2 2*b=6 /:2 b = 3 3*h = 15 /:3 h = 5 v = a*b*h v =2*3*5 = 30cm3
15 gru 13:43
Tomek: objętość graniastosłupa to V=Pp * h ,a objętość prostopadłościanu to jest V= abc przecież, chyba że się mylę..
27 mar 21:43
Grendel: A skąd wiadomo że ten graniastosłup to prostopadłościan a nie np. graniastosłup o podstawie trójkąta?
15 sie 12:04
Jakub: Bardzo dobre spostrzeżenie Mógłby być inny graniastosłup niż prostopadłościan i wtedy już nie można byłoby rozwiązać tego zadania. W podstawie mógłby być trójkąt, pięciokąt, ... Za dużo możliwości. Z tego powodu zmieniłem ,,graniastosłup'' na ,,prostopadłościan''. Dzięki za zwrócenie uwagi.
15 sie 17:22