matematykaszkolna.pl
Ina: obliczając h z twierdzenia pitagorasa h wychodzi inaczej( 8...dlaczego?
25 wrz 15:22
Jakub: Napisz swoje obliczenia, to znajdziemy błąd.
26 wrz 00:45
kazia: Obwód jest źle policzony a tym samym obówd! Skąd ta druga 5 w obwodzie?
11 lis 15:03
Jakub: Zobacz na rysunek kazia. Są dwie 5.
11 lis 23:37
Karol: dlaczego wyszło 63 przecież 2 już skróciliśmy z 30
6 gru 16:59
marta: Mam to samo pytanie co Karol
1 maj 19:02
Jakub:
 30+123 
W liczniku ułamka

mam sumę, więc muszę podzielić oba składniki tej sumy przez
 2 
2. Dlatego wychodzi 15+63. Gdyby była różnica, też bym dzielił oba składniki. Tylko w
 185 
przypadku iloczynu dzielę jeden składnik np.

= 95.
 2 
1 maj 20:57
Marta: czy wzorem na pole trapezu nie jest przypadkiem 1/2(a+b)*h zamiast (a+b)*h jak zostało wykorzystane w zadaniu?
30 maj 20:27
Marta: a, ok, rozumiem, mój błąd emotka
30 maj 20:28
wojtek: mozna to zrobic tak ze najpierw licze wysokosc sinus 30 stopni bo jest prosciej, wychodzi 3, i w ten sposob juz nie musze uzywac funkcji trygonometrycznych. moge reszte bookow za pomoca pitagorsa uzyskac dobrze mówie?
19 sty 13:52
Jakub: Tak. Jeżeli prościej jest dla Ciebie z Pitagorasa, to możesz z niego robić.
19 sty 14:01
wojtek: aha i jeszcze pytanko: policzylem dlugosc x z rysunku przy pomoc pitagorsa i wyszlo mi 3. ale dlaczego musze tą trojke zpierwiastkowac? przeciez 3 wydaje sie prawidłowa dlugoscia
19 sty 14:06
Jakub: W twierdzeniu Pitagorasa masz x2, a chcesz mieć wartość samego x. x2 = 3 x = 3
20 sty 14:46
anon: mozna obliczyć x i y z tg? Jak ja z niego obliczam to wychodzi mi inny wynik oO dziwne.
25 mar 00:25
bezendu: Możesz to policzyć korzystając z sinusa emotka
27 sie 13:33
Mmm: a jak byłoby to ocenione, gdybyśmy w zadaniu robili wszystko przybliżonymi wynikami,
 3 
przykładowo y policzylibyśmy z tg30o = hy, wtedy wychodzi a =

≈ 5,2cm ?
 0,5774 
Dalej musielibyśmy bazować na przybliżonych wynikach, a więc jak wiadomo wszystko byłoby ' w przybliżeniu'. Jednak poprzednie zadania jak widziałam były w przybliżeniu i nie było z tym problemu. Jak myślicie?
21 kwi 12:37
Jakub: Są zadania matematyczne i zadania fizyczne. W zadaniach matematycznych podaje się dokładne wyniki, czyli jak jest np. 3, to się nie pisze przybliżenia tylko zostawia 3. Zadania matematyczne nie mają odniesienia do świata realnego. W zadaniach fizycznych natomiast liczy się własności fizycznych przedmiotów np. pole boiska, objętość słoika, długość drogi. W takich zadaniach jak najbardziej można podawać przybliżenia a nawet trzeba. Nie ma przecież sensu napisać w odpowiedzi, że np. pole boiska to (400 + 2002)m2. Taki wynik nie ma kompletnie sensu w życiu codziennym. Nikt tak nie mówi. Trzeba policzyć przybliżenie. Kiedyś mniej się robiło na matematyce zadań z przedmiotami ze świata realnego. Teraz bardziej się kładzie nacisk, aby matematyka przydawała się w życiu codziennym i takich zadań jest więcej. Podsumowując, jak masz w zadaniach przedmioty z realnego świata, to możesz używać przybliżeń. W zadaniach matematycznych jednak ich unikaj i podawaj dokładne wyniki. Może sprawdzający uznali by zadanie rozwiązane na przybliżeniach, ale krzywo by na to patrzyli emotka
21 kwi 16:16
Mmm: Dzięki za odpowiedź Jakub emotka! Hehe 'z realnego świata' emotka Cóż, może i dobrze, trzeba jakoś uzmysłowić tym wszystkim matematycznym bidulkom, że jest jakiś sens w pojmowaniu matmy... Btw. Ty to masz mózg, to niesamowite jak dobra organizacja i maksymalna przejrzystość strony (brak zbyt wielu informacji na raz, odnośniki tam gdzie trzeba itp) jest w stanie ułatwić ogarnianie materiału. Sporo się można dzięki Tobie nauczyć (oprócz samej matmy oczywiście emotka ) Mam nadzieję, że moc dobrych myśli wszystkich wdzięcznych ludzi dotrze do Ciebie w postaci jakiegoś super farta. <No dobra, zaklęcia w realnym świecie nie istnieją, więc może niech dosięgnie Cię to przynajmniej w postaci zawsze utrzymującego się dobrego humoru i kasy emotka >
1 maj 23:48
Asiula: Nie rozumiem cosinusów i sinusów. Czy mogłabym prosić o rozwiązanie bez nich?
19 kwi 15:23