matematykaszkolna.pl
michalina: on jest super ta stronkaemotka
23 paź 15:54
dfddd: jest glupia
11 kwi 14:28
osiaj2: a to do jakiej klasy
12 kwi 14:57
Jakub: To zależy. Spotkałem już licealistów, którzy mieli z takimi zadaniami kłopoty emotka
12 kwi 23:33
Husarz: Połowa licealistów by to na 100% zrobiła a druga połowa nie wie, że jest tak fajna stronka emotka
21 kwi 12:12
ellemi: a gdzie są rozwiąznia? skoro jest napisane zadania+rozwiązania?
23 kwi 11:54
Jakub: Kliknij niebieskie > >
23 kwi 19:39
Człowiek: Chodzę do 6 klasy i to w miarę robię...
4 paź 18:04
Karina301198: troche dziwna strona Δ
25 paź 19:54
ona: Chodźe to 1 technikum i mam problem ( wiem porażka) nigdy nie miałam prawdziwej lekcji matematyki ... nikt nie słuchał był syf na lekcji ...
8 gru 18:47
m: Jakub banuj takie pokemony.
11 sie 16:38
Gustlik: Jakubie, z pierwiastami można zrobić tak: 23 i 32 /()2 4*3 i 9*2 12 i 18 12<18, więc 23<32
17 wrz 13:15
Gustlik: Jakubue, proponuję podać jeszcze ciekawy i szybki sposób porównywania ułamków o różnych licznikach i mianownikach.
a c 

i

b d 
Mnożymy na krzyż, pamiętając jedna, żeby liczniki obu ułamków pozostały PO TYCH SAMYCH STRONACH ! {a*d i c*b Wymnażamy te liczby i porównujemy tak otrzymane iloczyny. Jeżeli większy jest iloczyn z lewej strony, to większy jest ułamek z lewej strony, a jeżeli większy jest iloczyn z prawej strony, to większy jest ułamek z prawej strony. Metoda wzięła się stad, że dla dwóch dowolnych ułamków o róznych mianownikach, iloczyn mianowników jest ZAWSZE wspólnym mianownikiem, nawet wówczas, gdy mozna znaleźć mniejszy wspólny mianownik. A przy iloczynie mianowników liczniki można obliczyć, mnożąc ułamki na krzyż, a wtedy, jak już jest ten sam mianownik, to wystarczy porównac liczniki, ten jest większy, który ma większy licznik. A więc wspólny mianownik mozna wtedy pominąć i ja tak właśnie robię. Jest DUŻO SZYBCIEJ. Np.
5 7 

i

6 9 
5*9 i 7*6 45 i 42
 5 7 
45>42, więc

>

 6 9 
17 wrz 13:25
Gustlik: Jeszcze chciałem dodać przykład z porównywaniem dwóch ułamków mieszanych o równych częściach całkowitych. Np.
 4 7 
4

i 4

 7 10 
Nauczycielie zazwycazj sprowadzają na ułamki niewłaściwe, ja opuszczam całości,z dwóch liczb o równych częściach całkiwitych większa jest ta, która ma większą część ułamkową, i porównuję części ułamkowe:
4 7 

i

7 10 
Mnożę na krzyż jak poprzednio: 4*10 i 7*7 40 i 49
 4 7 
40<49, więc 4

< 4

 7 10 
:
17 wrz 13:44
natek:
 3 8 
porównajmy ułamki

i

 5 23 
normalnie byłoby mianownik wpólny to 5*23=115
 69 
a ułamki 115/5 czyli 23*3=69 czyli

 115 
 40 
i 115/23 czyli 5*8=40 czyli

 115 
a więc faktycznie wystarczy zastosować metodę Gustlika. Dzięki za ciekawy i bardzo sprytny sposób.
12 lis 21:09
:): ułamki to jest nai bardziej potszebne w rzyciu..emotka
17 lut 13:50
xd baba: fajna stronka pomogło mi troche ja się tego uczę i jutro mam sprawdzian masakra ale to umiem i też skracanie.∑⇒⇔←→
20 mar 19:47
Ana xD: Zadania jeszcze mogą być,ale rozwiązania są już nie potrzebne moim zdaniem dzieci powinny same je rozwiązywać wtedy lepiej przygotowują się do różnych klasówek i kartkówek.
16 kwi 18:23
Jakub: To są tylko przykładowo rozwiązane zadania. Tak aby ludzie wiedzieli, jak się za nie zabrać.
18 kwi 00:27
mama :): Bardzo ciekawa i pomocna stronka emotka ! Łatwiej mi teraz coś córce wytłumaczyć bo pewne rzeczy trzeba sobie przypomnieć
23 paź 10:07
kasia: Jestem w 5 klasie a zrobiłam te zadania sama
21 sty 19:15
Solers: piękne
23 lip 10:52
Solers: ułamki zwykłe 1−b 2−a 3−c 4−a 5−c 6−a
23 lip 10:54
rox: No jutro mam poprawke z tego, szczerze tu są te żeczy których właśnie musze sie nauczyć dzk ♥
23 sty 16:14