michalina: on jest super ta stronka
23 paź 15:54
dfddd: jest glupia
11 kwi 14:28
osiaj2: a to do jakiej klasy
12 kwi 14:57
Jakub: To zależy. Spotkałem już licealistów, którzy mieli z takimi zadaniami kłopoty
12 kwi 23:33
Husarz: Połowa licealistów by to na 100% zrobiła a druga połowa nie wie, że jest tak fajna stronka
21 kwi 12:12
ellemi: a gdzie są rozwiąznia? skoro jest napisane zadania+rozwiązania?
23 kwi 11:54
Jakub: Kliknij niebieskie > >
23 kwi 19:39
Człowiek: Chodzę do 6 klasy i to w miarę robię...
4 paź 18:04
Karina301198: troche dziwna strona ∞Δ
25 paź 19:54
ona: Chodźe to 1 technikum i mam problem
( wiem porażka) nigdy nie miałam prawdziwej lekcji
matematyki ... nikt nie słuchał był syf na lekcji ...
8 gru 18:47
m: Jakub banuj takie pokemony.
11 sie 16:38
Gustlik: Jakubie, z pierwiastami można zrobić tak:
2√3 i 3√2 /()2
4*3 i 9*2
12 i 18
12<18, więc 2√3<3√2
17 wrz 13:15
Gustlik: Jakubue, proponuję podać jeszcze ciekawy i szybki sposób porównywania ułamków o różnych
licznikach i mianownikach.
Mnożymy na krzyż, pamiętając jedna, żeby liczniki obu ułamków pozostały PO TYCH SAMYCH STRONACH
!
{
a*d i
c*b
Wymnażamy te liczby i porównujemy tak otrzymane iloczyny. Jeżeli większy jest iloczyn z lewej
strony, to większy jest ułamek z lewej strony, a jeżeli większy jest iloczyn z prawej strony,
to większy jest ułamek z prawej strony.
Metoda wzięła się stad, że dla dwóch dowolnych ułamków o róznych mianownikach, iloczyn
mianowników jest ZAWSZE wspólnym mianownikiem, nawet wówczas, gdy mozna znaleźć mniejszy
wspólny mianownik. A przy iloczynie mianowników liczniki można obliczyć, mnożąc ułamki na
krzyż, a wtedy, jak już jest ten sam mianownik, to wystarczy porównac liczniki, ten jest
większy, który ma większy licznik. A więc wspólny mianownik mozna wtedy pominąć i ja tak
właśnie robię. Jest DUŻO SZYBCIEJ.
Np.
5*9 i
7*6
45 i 42
17 wrz 13:25
Gustlik: Jeszcze chciałem dodać przykład z porównywaniem dwóch ułamków mieszanych o równych częściach
całkowitych.
Np.
Nauczycielie zazwycazj sprowadzają na ułamki niewłaściwe, ja opuszczam całości,z dwóch liczb o
równych częściach całkiwitych większa jest ta, która ma większą część ułamkową, i porównuję
części ułamkowe:
Mnożę na krzyż jak poprzednio:
4*10 i 7*7
40 i 49
| 4 | | 7 | |
40<49, więc 4 |
| < 4 |
|
|
| 7 | | 10 | |
:
17 wrz 13:44
natek: | 3 | | 8 | |
porównajmy ułamki |
| i |
| |
| 5 | | 23 | |
normalnie byłoby mianownik wpólny to 5*23=115
| 69 | |
a ułamki 115/5 czyli 23*3=69 czyli |
| |
| 115 | |
| 40 | |
i 115/23 czyli 5*8=40 czyli |
| |
| 115 | |
a więc faktycznie wystarczy zastosować metodę Gustlika.
Dzięki za ciekawy i bardzo sprytny sposób.
12 lis 21:09
:): ułamki to jest nai bardziej potszebne w rzyciu..
17 lut 13:50
xd baba: fajna stronka pomogło mi troche ja się tego uczę i jutro mam sprawdzian masakra ale to umiem i
też skracanie.∑⇒⇔←→
20 mar 19:47
Ana xD: Zadania jeszcze mogą być,ale rozwiązania są już nie potrzebne moim zdaniem dzieci powinny same
je rozwiązywać wtedy lepiej przygotowują się do różnych klasówek i kartkówek.
16 kwi 18:23
Jakub: To są tylko przykładowo rozwiązane zadania. Tak aby ludzie wiedzieli, jak się za nie zabrać.
18 kwi 00:27
mama :): Bardzo ciekawa i pomocna stronka
! Łatwiej mi teraz coś córce wytłumaczyć bo pewne rzeczy
trzeba sobie przypomnieć
23 paź 10:07
kasia: Jestem w 5 klasie a zrobiłam te zadania sama
21 sty 19:15
Solers: piękne
23 lip 10:52
Solers: ułamki zwykłe
1−b
2−a
3−c
4−a
5−c
6−a
23 lip 10:54
rox: No jutro mam poprawke z tego, szczerze tu są te żeczy których właśnie musze sie nauczyć dzk ♥
23 sty 16:14