matematykaszkolna.pl
Ala: nie wiem skąd się wzięło −9 w tym pierwszym równaniu w drugiej linijce
17 lut 17:52
Jakub: Początkowa liczba (10x+y) jest o 9 mniejsza od tej po przestawieniu cyfr (10y+x). Z tego powodu od tej drugiej muszę odjąć 9, abym równanie (ta druga linijka) była prawdziwa. Tak aby lewa strona równała się prawej.
17 lut 20:44
Iwona: Prawie identyczne jak to zadane mi do szkoły. super. Pozdrawiam Iwona
3 sty 19:22
Gorgi: jak ja bardzo tych zadan nie rozumiem. Nie ten umysł czy co?
17 kwi 19:05
Paweł: A skąd się wzięło 10x+y i 10y+x?
28 kwi 20:23
Jakub: Wyrażenie 10x+y to liczba dwucyfrowa o cyfrach x i y. Wyrażenie10y+x to liczba dwucyfrowa też o cyfrach x i y, tylko przestawionych miejscami. Weźmy dla przykładu liczbę 57. Przestawiamy jej cyfry i otrzymujemy 75. 57 = 10*5 + 7 75 = 10*7 + 5
29 kwi 17:53
:( :( :(: ja tez ich nei rozumiem! a matura za 2 miechy
15 mar 20:54
difficult: skąd się wzięła ta 10 to za chiny nie wiem.... Skąd my to mamy wiedzieć. 10 mozemy podstawic to znaczy ze 5, 100 czy 20 tez mozemy podstawic
16 kwi 19:04
Jakub: Przecież wyżej napisałem. System dziesiętny używany na co dzień jest oparty na liczbie 10.
18 kwi 00:28
difficult: ok dzięki już wiem
18 kwi 18:57
lulek: spoko, ja mam mature za 2 dni, tez do konca nie kumam, ale zaczynam sie uczyć i sie nie martwię. Z dwóch próbnych miałem 44, a po przejrzeniu działów na tej stronie miałem na następnej 60. Pozatym wszystko jest w tablicach mat. tylko trzeba umieć z nich korzystać
6 maj 13:03