matematykaszkolna.pl
mmm: Ok, chociaż lepiej rozwiązać to metodą przeciwnych współczynników − dwa razy mniej pisania.
2 maj 18:45
xXx: Nie rozumiem tu czegoś. Od większej odejmiemy mniejszą czyli od 3 odejmiemy (−6) 3−6 to −3 a nie 9. No chyba ze −6 jest liczbą większą niż 3.
21 sie 17:52
Jakub: Od 3 odejmujesz −6, czyli: 3−(−6) = 3+6 = 9. Jak widać, poprawne rozwiązania mi wyszły.
21 sie 22:36
pr: dlaczego w drugiej klamrze pojawiaja sie dwa y ?
24 sty 13:05
pr: juz zrozumialem metoda podstawiania emotka
24 sty 13:06
nieUk: rowniez nie rozumiem dwoch "y"
9 sie 18:46
Adam: nieUk też nie jestem geniuszem, ale widząc, że Jakub na razie nie odpisał, to ja Ci powiem skąd wzięły się 2 "y" : x+y=−3 x−y=9, a więc x= 9+y dlatego w tym górnym zamiast x wpisujemy jego rozwiązanie z dołu ( podstawiamy za x ) więc wychodzi: 9+y+y=3 , to 9+y to po prostu wynik z tego dolnego, gdzie x=9+y. Drugi 'y' u góry dodajemy bo mamy w tym górym x+y, więc nie możemy zapomnieć, ze oprócz wpisanego x mamy też y. pozdro
13 sie 14:23
A: Mi wyniki wyszly takie same tylko z przeciwnymi znakami.. −3, 6 ..
27 kwi 19:28
kubab16: Zadanie 1 niema rozwiązanie równania na odpowiedzi są sprzeczne x+y=3 x−y=9 −____ 0=12
9 lut 18:50