matematykaszkolna.pl
Mathematic: Dlaczego −3 * 2 = −6 a nie 6 przeciez 2 * − to + ..
22 sie 15:11
Jakub: Mnożysz osobno liczby i znaki przy liczbach 3 * (+2) = 6, ponieważ * + = . Nie możesz mnożyć liczbę raz znak, tak jak piszesz: 2 * −
22 sie 18:01
Dominik: Aaaaaaa Dlaczego −6+6−1=1 Proszę o pilną odpowiedź : ) pozdrawiam Panie Jakubie.
6 cze 18:15
Adam: Przy ściąganiu modułu wartości bezwzględnej zmienia się znak na dodatni.
1 lis 21:45
Jakub: Zgadza się. Tam jest wartość bezwzględna. |−6+6−1| = |−1| = 1
3 lis 15:19
anon: Mam kolejne pytanie emotka Czy można tego typu zadania rozwiązywać w ten spoób(czy jest to poprawne): 1. Przekształcam z postaci ogólnej na kierunkową 2. wyznaczam prostą prostopadłą do prostej l(a1*a2=−1) 3. Do uzyskanej prostej prostopadłej ("k") wpisuje współrzędne pkt. A, aby znaleźć punkt przecięcia z osią OY. 4.Następnie robię układ równań z dwiema prostymi("k" i "l"), na podstawie tego znajduje współrzędne przecięcia się obu prostych. 5. Kończę wszystko po przez wzór na odległość dwóch punktów od siebie. Przy okazji jak tutaj już piszę(zapewne odpowie mi autor strony), chciałbym podziękować za przeanalizowanie emotka mojego sposobu podejścia do zadania nr 104 w dziale geometria na płaszczyźnie.
2 kwi 06:04
Jakub: Można w ten sposób robić. Jest to dłuższa metoda, ale można ją zapamiętać i stosować, jak się zapomni wzoru na odległość punktu od prostej.
2 kwi 23:58