matematykaszkolna.pl
seba: dopiero teraz zakapowałem o co chodzi z kierunkami
18 mar 13:52
tetrahydrokanabinol: Ja tu czegoś nie rozumiem, pan od korepetycji mowil, że nie można dodawać liczb z niewiadomą. Bo w powyższym przykladzie nie ma pokazanego pierwszego sposobu przeniesienia np. 8x i 4. Więc myślę, że zastosowano dodawanie i zrobilem tak z kolejnymi i wszystko się zgadza. Przyznam, że mam dosyć duży balagan po tym...
2 kwi 17:12
Jakub: Pan od korepetycji dobrze mówi tylko, że ja nigdzie nie dodają liczb do niewiadomych. W pierwszym przykładzie przeniosłem 8x i 4 na prawą stronę. Przy przenoszeniu trzeba zmienić znak na przeciwny, dlatego po prawej stronie napisałem −8x−4. Musiałem przenieść, ponieważ chciałem po lewej stronie zostawić tylko y. Na tym polega postać kierunkowa.
2 kwi 17:36
Patryk: dlaczego w środkowym przykładzie jest mnożenie a w pozostałych dzielenie
9 lip 15:20
Jakub: W środkowym przykładzie chciałem się pozbyć 13. Mogłem podzielić przez 13, ale dzielenie przez ułamek to mnożenie przez jego odwrotność. Po odwróceniu 13 otrzymuję 3. Dzielenie przez 13 i mnożenie przez 3 to w istocie to samo.
10 lip 17:17
Patryk: dzięki z odp
10 lip 17:20
lightning: A jak się robi na odwrót? tzn. z postaci kierunkowej na ogólną? Czy w ogóle takie zadania mogą pojawić się na maturze?
10 gru 22:39
Jakub: Tu masz przykład zamiany prostej z postaci kierunkowej na ogólną 1216. Czy takie zadania mogą się pojawić na maturze? Może nie dokładnie takie, ale wykorzystujące umiejętność zamiany na postać kierunkową to tak. Chyba się nawet pojawiły.
10 gru 22:59
lightning: Dzięki wielkie zawsze miałam problem z "przerobieniem" postaci kierunkowej na ogólną, ale teraz widzę,że to nie takie trudne
11 gru 02:28
adam: Wrescie to rozumiem.Dziekuje Jakubie za ta stronee przepraszam,ze za smiecam forum,ale strasznie sie ciesz,ze to potrafie i musze skomentowac
26 kwi 13:43
Naky: Zabawne −8x−4/−2 daje 4x+2 a czy przypadkiem gdy masz dodawanie to nie można skracać ?
1 maj 12:39
Jakub: Skracać (dzielić) z jednym tylko składnikiem dodawania (odejmowania) nie mogę. To fakty. Ja jednak dzielę przez −2 obydwa składniki. Inny zapis tego samego.
−8x−4 

= −12(−8x−4) = 4x+2
−2 
1 maj 16:48
matura: rysuneka ja myslalem, ze mam wyliczyc z tego ''a'' <facepalm>.
4 maj 18:32