matematykaszkolna.pl
mari: trzecia klamra, druga linia skąd tam "...=3"?
3 mar 00:25
Jakub: Moja pomyłka. Już poprawiłem. Dzięki.
3 mar 16:51
eryk fan strony: dlaczego tam w graficznym układzie jest zrobione *2
7 cze 18:39
Jakub: Zamieniam na postać kierunkową, która ma po lewej stronie sam y. Poprawiłem jednak choć poprzednia wersja też była dobra. Obecna jest prostsza.
8 cze 16:20
emes: dlaczego w tej drugiej tabelce x i y w rzedzie x sa inne liczby, a nie takie same jak w tej pierwszej tabelce (czyli −2,0,2) ?
19 sie 13:05
emes: nie rozumiem od czego to zalezy i jakie liczby powinno sie dobierac, czy moga byc to liczby dowolne?
19 sie 13:06
Jakub: Jak najbardziej to mogą być liczby dowolne. Nie wziąłem {−2, 0, 2}, ponieważ dla x=−2 mam y = 2x−4 = 2*(−2)−4 = −8, to jest trochę za nisko jak na mój rysunek. Dla x=2 mam dla y=2x−4=2*2−4=0, a chciałem, aby ostatni punkt był nad osią Oy. Jak widzisz wziąłem liczby {−1, 0, 3}, aby rysunek był wyraźniejszy. Ty jednak możesz wziąć poprzedni zestaw {−2, 0, 2} do drugiej tabelki i też będzie dobrze.
19 sie 14:55
emes: teraz juz rozumiememotka, dziekuje
26 sie 18:17